Skip to content

Madlena

18 Decembrie 2007

Astazi, un cuplu tanar si coleg, ne povestea pe hol, la tigara si cafea, despre periplul pe care trebuie sa-l faca ei in zilele de Craciun, de la o familie de parinti si bunici la alta, de la oras la tara, si cum nu apuca sa stea si ei in casa lor de sarbatori. Si mi-am adus aminte, maslinele proustiene:

Cel mai inedit Craciun l-am petrecut acum vreo trei ani in Cernavoda. Plecarea era stabilita pentru 25 dimineata, dupa ce venea Mos Craciun. Seara, pe 24, a inceput un mare viscol si o mare ninsoare. Pe la 8 seara, precauta, zic timid: „mai plecam maine?”. „Pai sa vedem”, raspunde jumatatea sceptica. Pentru ca plecarea in vacanta era lunga, ne intorceam dupa saptamana cu revelionul, frigiderul si camara mea erau absolut goale-golute. Un borcan de gem ratacit si cateva cepe. Il scoteam din priza la plecare. Ma uit eu afara, ma uit in frigider, ma uit la copii, si plec in trust la cumparaturi. Noroc ca tinuse non-stopul deschis, sa-i dea Dumnezeu sanatate. Am cumparat ultimul pui sfrijit, masline, branza topita, portocale, cartofi, biscuiti, iaurt, lapte, ciocolata, apa minerala. M-am intalnit si cu directorul roman al centralei. „Ce faci, domnisoara, n-ati plecat la Ploiesti? „Pai nu, ca l-am asteptat pe Mosul, stiti, copiii… Vad ca nici dumneavoastra”, zic eu. Ne-am consultat amandoi ca ce sa cumparam (de parca aveam de unde alege) , a cumparat aceleasi chestii ca si mine zicand „ce-i puneti dansei puneti-mi si mie, am incredere ca e gospodina (nu stia, saracul!) . Si asa am petrecut Craciunul intreg, pana pe 27 decembrie, cand s-au deszapezit drumurile si am reusit sa plecam. A fost cel mai „light” festin din viata noastra de popor mancator amarnic. Hint: bautura n-am avut deloc! Buey, si mirosea pe scara blocului a sarmale si caltabosi si friptura cu gogosari rosii, si acum imi ploua in gura.

No comments yet

Lasă un răspuns

