Skip to content

De ce sunt o gospodina ratata (III)

15 Ianuarie 2008

Am plecat de la clicaieli. Cineva se intreba cum arata mopul de spalat geamuri. Buna intrebare. Cred ca arata altfel decat mopul de spalat gresii.

Altcineva voia sa stie totul despre prajitura lambada. Habarnaveam de asa ceva.

g-lambada.jpg

Cineva a mai nimerit plin de speranta pe blogul meu sperand sa afle cum se curata floarea de pe moarea de varza. Sorry, eu nu pun varza la murat. De obicei iau de la mama, sau de la soacra-mea, sau, in cel mai rau caz, de la Hale. Daca face floare e simplu, o arunc. Sau scriu o poezie despre, in stil arghezian.

Mi-a pus capac aceasta intrebare: cascaval pane tradus in franceza. OK. Am inteles aluziile. O sa invat si franceza. Vreodata.

Si am ajuns si la alte motive, declansate de discutii:

1) Nu mi-a trecut niciodata prin cap sa fac souffle d’apoi si ca exista vas special de facut.

2) Nu cunosc sortimentele de branze, de alea mucegaite nici atat

3) Nu stiu ce e ala vin de productie, sau vin de masa, sau vin cu origine controlata sau DOCC, sau whatever. Eu credeam ca Francusa e rosu pana l-am desfacut.

4) Nu stiu care e diferenta dintre mr.muscle de bucatarie si mr.muscle de baie

5) N-am idee cum se gateste sparanghelul, ce e anghinarea, cat se fierbe feniculul, unde se gasesc seminte de pin, cum se face pesto, de ce e rucola asa de apreciata, cum arata rubarba, cum se face dulceata de macese sau aia de pepene, cum se recolteaza macrisul sau papadia si la ce sunt ele folositoare

6) Am incercat sa fac bruschette si mi-a iesit altceva fara asemanare

7) Patrunjel sau busuioc? marar sau coriandru? leustean sau rozmarin? Dileme, dileme, dileme…

8 ) Temenii stiintifici legati de carne (spata, cotlet, ceafa, etc) ma lasa rece

9) N-am facut si nu o sa fac niciodata cozonac singura

10) Am aflat ca exista cuptor care are flacarile din toate patru partile, cica sa coaca superuniform!!! Eu abia am descoperit ca al meu are bec (si m-am jucat cu puiul de’a stinsul/aprinsul luminii)

11) Nu am batator de covoare

12) Noroc cu masina de spalat

13) Asa sfarsesc de fiecare data, pentru ca spal de cateva ori bune pana sa ma apuc de calcat

Si nici macar asta nu pot spune, intr-un final apoteotic:

Maine In viitorul apropiat, sfaturile doamnei Mary Mason, consilier de housekeeping… The duties of wife and mother!

7 comentarii leave one →
  1. tapirul permalink
    16 Ianuarie 2008 20:06

    1) Ce e aia souffle?
    2) Nu-i mare branza, multi nu stiu nici ei.
    3) Nici nu conteaza (desi ala de masa banuiesc ca se bea la masa, that is nu pe canapea sau in pat). Dupa doua-trei pahare, tot Tapiru’ e mai tare.
    4) Nici una. Important pentru mine e sa stiu diferenta dintre bucatarie si baie.
    5) Stiu doar ca macrisul se gaseste primavara in livada de langa casa lui Ioana, pe panta aia de la (fostul) nuc. Se culege cu mana si se mananca.
    6) Bruschette e cand il bruschezi pe soţ?
    7) Verde sa fie.
    8) Porc sa fie.
    9) Eu DA!!
    10) Ha. Sa ma uit si la al meu….Hmm, n-are bec… Dar in schimb niste rotiţe cu diverse numere.
    11) Eu nici covor n-am.
    12).. si mai ales cu aia de uscat.
    13) Apropo de calcat, vezi 12)

  2. tapirul permalink
    16 Ianuarie 2008 20:09

    PS da’ de prajitura Petre Roman stiai?
    http://www.reteteculinare.ro/carte_de_bucate/dulciuri/prajitura_petre_roman-466/

  3. madelin permalink*
    16 Ianuarie 2008 21:32

    1) N-as putea pentru care sa-ti zic, da’vorbeau niste bucatari (barbati) pe la serviciu
    2) Ba stiu: feta, cas, urda.
    3) Atunci eu vrau vin de canapea, na! Rosu. Roze. Demisec?
    4) Alb vs galben
    5) Ce bun era macrisul ala, la el ma gandisem si io.
    6) Da
    7) Verde, deacord. Si dedecor.
    8 ) Pui. Peste (muschi de pui!cotlet de peste!)
    9) Eu NUUUU!
    10) N-are rotitze da’are o tzepusa.
    11) Vrei cado de nunta?
    12) La Cvoda aveam de uscat.
    13) La Cvoda aveam si de calcat. Pe tanti Jenica.

    PS
    Petre Roman who? Prajitura d’asta face si bunica asa caci Roman asta e fake pe fatza.

  4. tapirul permalink
    17 Ianuarie 2008 01:35

    mda. Toshiko ma intreba daca e prajitura traditionala romaneasca, zic yeah, sure. De la Burebista incoace.

  5. romancuta permalink
    18 Ianuarie 2008 03:43

    :)) tare blogul!
    ma face sa-mi plec fruntea in frisca de soo iaaa…

  6. 18 Ianuarie 2008 11:36

    apropo de prajitura lambada, mi-aduc aminte de una cu Vacanta Mare (pe vremea lor mai buna), cu Crapu si Menumorut prinsi la furat… si zice Crapu „mhă jur pă nevastă-mea cari’i bolnavă in spital nu ştie nici un doctor ce are.. ” – si alalalt „hauzi pe cin’ se jură el, pe Lambada, care’i prost’tuţia carterului…”

    Nu’s ce mia venit, da’ de cand am citit postul asta si am vazut prajitura lambada numai sceneta asta mi se deruleaza in cap (audio, ca asa o stiu, de pe caseta pe casetofon ascultata)

  7. 20 Februarie 2009 23:52

    E super articolul asta! Pozele la fix alese. Articol de crescut buna dispozitie 😉

Lasă un răspuns

