Skip to content

Petreceri feat.ponei (cunoscatorii stiu de ce)

16 August 2008

In fiecare an e la fel. Nu adorm niciodata, in noaptea de dupa Sfanta Maria, decat dupa ora unu si zece din noapte. Atunci soptesc usor, ca in vis: “La multi ani, dulcele meu copil”. Ea doarme, de cele mai multe ori, iar eu ii sarut fruntea zambitoare si obrazul iubit. Incet. Sa nu ii tulbur visele cu ingeri si fluturi si povesti cu zane si ponei. In ultimul timp ziua ei o gaseste in deplasari. La bunici. Unii sau altii. Sau acum, de exemplu, e la mare, cu verisorul ei Tudor. Tudor care o indrageste ca pe sora pe care nu o are si care a refuzat sa plece in vacanta daca nu merge si Miruna cu el. Barbat adevarat :-). Azi dimineata am vorbit repede-repede cu ea, secunda aia cand astept sa vina la telefon si ii aud respiratia entuziasta apropiindu-se de firul fragil ce face legatura intre noi. Mi-a povestit cum si-a rupt ochelarii albastri de inot si cum i-a pierdut Tudor pe ceilalti, cu intrebarea in glas daca o cert. “Nu-i nimic, inseamna ca nu au fost buni”, i-am zis, “o sa luam altii. “Da”, zice ea, “dar sa iei unii mici si fara nas!”

Maine avem petrecere, la ora 5 dupaamiaza, la bunici, la curte. A invitat sase prietene. A comandat accesorii de petrecere si tort cu Barbie sau cu Mickey Mouse. Am gasit cu Barbie, totul asortat. Maine luam tortul comandat din timp, tot cu Barbie, si plecam sa aranjam festivitatea. Astazi am scotocit tot culinarul si am hotarat ce meniu le pregatesc. Or sa fie tepuse de legume, de aperitiv si de fructe. Palette cu Almette. Sandvisuri cu ursuleti din carne de curcan si branza topita. Jumatati de coji de portocala umplute cu salate de cruditati (morcov, telina, mar, porumb, fasole alba asezonate cu iaurt). Sandvis cu omleta in trei culori (verde cu spanac, rosu cu sfecla). Tortelinni cu sos de branze. Inele de ardei gras colorat cu pasta de ton. Bomboane aperitiv din branza de burduf amestecata cu branza dulce si tavalite prin seminte. Ficatei aburiti in aluat. Copane in crusta de piure. Mini-pizze. Salata de vinete pe bagheta (asta e preferata Mirunei). Rulade dulci. Alune. Limonada. Sirop de visine cu apa minerala. Sampanie pentru copii. Lapte cu vanilie de baut cu paiul. Suc de portocale stors atunci.

Seniorii vor manca un gratar cu bere si vin.

Dimineata am fost la cadou. Da, ati ghicit deja. Ponei. Mare. Albastru cu fundita roz. Care vorbeste, rade, ofteaza. Si jocul Twister. Si carte-castelul printesei. Si papasoi de plus nou.

Abea astept sa mananc tort! Dupa ce or sa zboare artificele colorate.

Ce mai trec anii…

PS

Top message last year: “La multi ani Miruna!” si apoi, repede, “La multi ani Miruna maine”.

PPS

Pisoiul de atunci e ditamai cotoiul.

8 Comments leave one →
  1. 16 August 2008 20:37

    La multi ani Mirunei iar tu sa te bucuri langa ea in fiece clipa!

  2. madelin permalink*
    17 August 2008 06:13

    Multumesc, asa sa fie! Un pahar de sampanie virtual pentru primul urator. Fara alcool 🙂

  3. carmenlilu permalink
    17 August 2008 19:49

    La multi ani Mirunei, sa creasca frumoasa, desteapta, sanatoasa si curajoasa. Iar tu sa te bucuri de ea si de mirunismele ei. Sper ca tortul a fost bun si petrecerea frumoasa.

  4. madelin permalink*
    17 August 2008 22:20

    Multumesc mult pentru frumoasele urari, Carmen. Acum ne-am intors de la petrecere. A iesit super chiar daca Miru a avut si cateva episoade de “emotii”. Tortul a fost cu ciocolata si blat de nuca, nu facut de mine asa ca nu a excelat. Insa Barbie Lena de pe coperta a facut toti banii. Si artificiile colorate. Si nufarul cu lumanarele care se deschidea singur si canta instrumental Happy birthday to you. Si jocul Twister jucat de fetite. Si platourile mele vegetariene, sanatoase si flamboiante de care nu s-a atins nici un copil. Abea la dulciuri li s-au luminat ochii.

  5. carmenlilu permalink
    18 August 2008 11:14

    Ce ti-e si cu copiii astia… Daca nu vad M-ul de la McDonalds sau nu e colorat si dulce nu prea vor sa pape. Pun pariu ca le-a placut cum arata totul, dar nu s-au bagat sa si guste. Probabil ca li s-a parut ca e mancare pentru “oameni mari”, deci neinteresanta… Dar sa stii ca mie mi s-a facut pofta cand am citit postul tau, deci cred ca totul a fost foarte foarte bun.
    Inca o data, sa-ti traiasca Miruna si sa va intelegeti foarte bine, asa ca intre fete, toata viata.

  6. madelin permalink*
    18 August 2008 11:26

    Le-am pacalit un pic cu bomboanele facute din creme de branze dar cand au gustat le-au pus inapoi imediat. Miru s-a si suparat pe mine ca nu am adus bomboane adevarate ca cica “asa se servesc copiii la ziua cuiva”. Au mancat sandivisurile cu branza hohland si sunca de curcan numai pentru ca aveau forma de ursulet. Au mai mancat tepuse cu bucatele de fructe. Si covrigei sarati. Si alune. Si rulade dulci. Si tort, fara frisca. Restul le-au mancat adultii sau le-am luat inapoi acasa ca leftouvars, am salata de cruditati sa-mi ajunga!

    🙂 De facut pofta o sa pun si poze!

  7. Irina permalink
    19 August 2008 12:36

    La multi ani Mirunei! Ii doresc sa fie sanatoasa, fericita, iubita, iar tu sa te bucuri de ea si sa fii mandra de ea! Si mie mi s-a facut pofta citind ce bunatati ai pregatit pentru petrecere :). La asa o lista de gustari sofisticate te poti numi o adevarata gospodina!

  8. madelin permalink*
    19 August 2008 14:10

    Multumesc mult, Irina, asa sa fie. Imi fac mare placere urarile voastre, am eu un pitic pe creier cu lamultianniurile.

    Pentru a ma da (si) mai rotunda de gospodina perfecta ce sunt, o sa fac un post cu poze si multumiri culinare. Asta daca s-au tinut de promisiune baietii (Pinocchio, sic!) si au facut pozele de rigoare ca io i-am rugat dar nu i-am si verificat 🙂

    Creca maine, ca azi ma duc in Ploesti (dupa intalnirea de la Sindicate de la ora 5) la neste cursuri de dans prezentate de un italian de 68 de ani. Cica azi si joi sunt gratuite, un fel de reclama vivanta.

Leave a Reply

