Skip to content

Si ce mama gospodina are fata…

22 August 2008

Pentru ca am promis aici ca o sa ma laud (si) vizual cu nemaipomenitele dezastre in bucatarie pregatite cu ocazia existentei a 8 ani de mirunisme (ma rog, plus sau minus perioada cu alea gangurite).

Iata, in ordinea numerelor de pe tricou:

Tepuse cu aperitiv (crenvusti de pui, cascaval, castravete, ardei gras, rosie cherry si maslina) si salata de cruditati in portocala (morcov ras, dovlecel ras, telina rasa, boabe porumb, boabe fasole alba, mar ras, iaurt)

Bomboane aperitiv-click (branza de burduf amestecata cu branza dulce, formate bile in palme, tavalite prin boia dulce, boabe de mustar, patrunjel uscat, curry, chimen, mieji de seminte de floarea sorelui pisati); inele de ardei-click (numai ca eu am facut o pasta de ton cu unt) si sandvisuri in trei culori-click (omleta galbena-omleta verde cu spanac-omleta rosie cu zeama de sfecla rosie-paine, taiate cu formele de inimioara, stea si cometa – astea i-au placut lui Mihu)

Tepuse cu fructe (mar, para, pruna, nectarina, banana, strugure alb si negru, kiwi, ananas)

Sandvis-ursuletz – paine frech toast fara coaja, ursuletzi din sunca de curcan si branza hochland feliata

Ficaciori in foetaj (in dreapta pozei) – ficaciori de pui inabusiti cu putin ulei si apa, apoi inveliti in aluat frantuzesc si dati la cuptor

Palette sarate cu chimen cu floare de branza Almette (nu se vad prea bine de pahar, asta e, fotograful Mihu e de vina)

Si tortul de ciocolata pe sub frisca aia artificiala, cu printzesa Leni, cu faclii de artifice colorate si cu nufar cu lumanari care canta „happy birthday to you! si care era sa ia foc tot 🙂

N-am mai facut tortellini, copane in crusta de cartofi si mini-pizze, le pastrez pentru alte ocazii.

Oricum copiii n-au mancat decat ursuletii, alunele si covrigeii, rulade dulci si tort, au baut (cu paiul) suc de portocale proaspat stors si au baut lapte Fulga cu vanilie, tot cu paiul (inventatorul paiului ar trebui sanctificat de catre mamicile de pe planeta).

Mai am o poza cu gospodina cu diadema roz de Barbie in par si ghiulele de frisca pe nas, obraji si frunte, dar e la arhiva 🙂

10 comentarii leave one →
  1. 23 August 2008 12:07

    Aaaaaaaa.
    Aaaaaaaaaaaaa!
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
    (mmmmmmmmmm)
    (Miam, miam.)

    Si pe mine nu m-a invitat nimeni? 😦

  2. 23 August 2008 12:27

    Ceau Mada draga!
    Nu ti-am mai scris……de-o vara 😛

    …foarte apetisante „dezastrele” tale 🙂 …Miru trebe sa fi fost foarte incantata! 😉
    O pupam si ii uram cu toata dragostea: La multi ani!!! …sa fie sanatoasa, vesela si sa va umple inimile de bucurie…si sufletele de liniste…cum doar copiii (nostri) o pot face 🙂

    Felicitari pentru masa bogata…si colorata 😛
    …cred ca iti dai seama cat de magulita ma simt ca ai ales sa faci copanele „imbracate” in cartofi (pe care le-am preparat de ziua lui Bogdi)…chiar daca nu ai mai ajuns sa le faci 🙂
    Te pup!!!

  3. 23 August 2008 20:59

    @Pinocchio
    Numai copiii, numai copiii :-).
    Dar o sa tiu minte si o sa te invit cu toata dragostea la o data viitoare (cred ca io pic prima 🙂

    @Laura
    Buna, buna, Laurici! Miru o fost si n-o fost incantata, s-a suparat pe mine ca le-am pacalit pe fetitze cu bomboane „neadevarate” (si nici n-am avut unele adevarate sa salvez situatia 🙂
    Multumesc pentru felicitarile pentru „dezastre”, intr-adevar scopul a fost culoarea, multa, multa culoare, mai mult ca orice…
    Multumesc si pentru caldele urari pentru Miru si iti urez asemenea pentru tine si ‘comoara’ ta.
    O marturisire: cand am intrat eu prima si prima data pe culinar am dat peste posturile tale cu minuni (tortul pentru Bogdi in forma de trenulet il tiu minte si acuma) si apoi mi-ai intrat si tu in suflet cu totul! Te pup si io, si pe tine si pe Bogdi (numele meu preferat, dupa Mihai si Cristian)

  4. 24 August 2008 06:13

    Si cam in cat timp se pregatesc toate aceste aranjamente colorate si mancabile? Ma simt complexata again and again…

  5. madelin permalink*
    24 August 2008 08:57

    @Ana Maria
    Mai mult mi-a luat scotoceala dupe retzete si decizia finala dintre multe altele care-mi faceau cu ochiul, iti jur! Vineri am avut lista de ingrediente si am facut cumparaturile. Duminica, de pe la sapte dimineata pana la cinci dupaamiza am facut tot (tortul e comandat, ti-ai dat seama). Am avut si ajutoare: la ras legumele, la tzepusele cu fructe si la florile de branza almette. In rest, m-am descurcat. Miru a aranjat masa cu buni a ei, a taiat floricelele de omleta cu formele si a infipt tzepusele de aperitiv (a desenat si ochi si gura la un grepfruit folosit ca suport, celelelate le-am invelit in staniol). Tzepusele de fructe, fiind mai multe, le-am infipt intr-un pepene galben lunguiet, invelit in staniol. Pepenele l-a luat apoi Iulia, la consum. Daca socotesc si ce n-am facut, ar fi trebuit sa fac ceva de sambata (pasta de ton, bomboanele de branza, ras legume, aluat de pizza daca nu folosesti din ala congelat frantzuzesc, etc).
    Data viitoare va fi mai simplu, o sa le fac doar sendvisuri, mini-pizze nu rulate ca la Afrodita ca am io o idee cu ochi, gura si nas, ma gandeam sa le fac chiar cu copiii ca dixtractie) si, eventual, copanelele de pui ale Laurei invelite in piure (asa impusti doi iepuri dintr-o data).
    Daca io am putut, poate oricine, garantat! Sunt gata sa tin un pariu pe ce vrei tu.

    @ Laura
    Laura, da-mi si mie o idee ce sa fac cu tocatura de legume (aia din portocale) care mi-a ramas la congelat? un drob?

  6. 25 August 2008 15:11

    …wow, Mada, m-ai prins total nepregatita!!!:P …caci momentan ma aflu intr-o stare de apatie si (ne)inspiratie culinara profunda 😀
    Daaaaar…pentru ca-mi esti tare draga, am sa incerc sa-ti dau cateva sugestii…”maestra” culinara ce sint! 😀

    Practic, dispui de multiple optiuni…mai ales daca tocatura ta de legume sta bine mersi la congelator, neamestecata cu iaurt. Insa chiar si asa, in forma „originala” ai putea-o transforma:
    – in salata a la russe (mai adaugi mazare din conserva-Bonduelle, castraveciori acri, bucatele de sunca si un pic de maioneza)
    – intr-o friptura rapida la tigaie (un wok ar fi ideal)in care arunci ceva carnita cubulete, ceapa maruntita, usturoi, tocatura ta de legume…si dupa ce toate sfaraie bine, adaugi un pic de amidon „desfacut” cu smantana si gata! 🙂 Servesti apoi cu garnitura de orez…
    – intr-un drob…da, te-ai gandit tu bine! 😛 …care sa contina pe langa tocatura de legume (putin calita ar fi si mai bine)…vreo 2,3 oua (depinde cu ce cantitate „te lupti”)…niste orez fiert, ciuperci…dupa care intreaga compozitie vine transferata intr-o forma de chec unsa bine cu margarina si tapetata cu pesmet.
    Poti sa razi si un pic de cascaval, pentru crusta…pe care ar obtine-o drobul dupa aprox. o ora petrecuta la cuptor…
    – si ultima varianta (cea mai rapida)…ar consta in maruntirea la blender a intregii compozitii leguminoase :))…cu care ai putea „indopa” un pui, o rata, un curcan (…deja exagerez, asa-i?! :P)…pe care-l asortezi cu niste sferturi de cartof…la cuptor.

    …na, si acum te las…ca mi s-a facut subit o foame de lup!!! 😀
    Sper doar sa te fi ajutat…nu complicat! 😛
    Te pup dulce!

  7. madelin permalink*
    25 August 2008 20:40

    Laurici, multumesc, pupici.
    Ratza n-am 🙂
    Curcan n-am 🙂
    Wok n-am 🙂
    Salata a la russe nu se mananca.
    Asa ca, drob it is. Maine tre’ sa-mi cumpar tava 🙂

  8. 26 August 2008 05:32

    Acuma ma pregaesc de vacanta la Romanica, de peste cateva zile, unde astept cu mare nerabdare sa infulec bucatele mamii si bunicii. Dupa vacanta, mai ca m-as prinde la pariu. Tre’ sa gasim o ocazie 🙂

  9. madelin permalink*
    26 August 2008 13:49

    Sa ai o vacanta cat mai frumoasa, Ana!
    Si pofta buuunaaaaaaaa! 🙂
    Gasim, gasim noi si ocazia, sure thing!

  10. carmen permalink
    13 Iulie 2010 12:39

    multumesc pentru retetele minunate,am economisit timp si m-am folosit de ideile tale pentru ziua omuletului Luca de 2 ani,ai un blog minunat!

Lasă un răspuns

