Skip to content

Cetitoarei cu perna albastra, pisica in poala si lampadar

15 April 2009

(sau elogiul linistii cu carti si tutun)

Later edit:  LuciaT povesteste despre hotararea ei intr-un interviu pe hotcity.ro

Leapsa de la Pinocchio. Leapsa merge mai departe la: Arhitectul, Laura-Mira, Mosu, Nusitatu, Ddunia, Radu, Gadjodillo, Dan C Mihailescu, Teo cu bucatarie, Dana Nalbaru, Emiru, BookPub, Latvia, Greenfield, Harry Jazz, Ziarit, Echipa de la metrou, Geo Atreides, Helen, Maria Melina. Uffff, gata, am incercat sa aleg pe cate cineva din fiecare categorie a maretului meu blogroll.

Celor indicati mai sus le-am transmis personal rugamintea mea.

Bineinteles, oricine altcineva e liber sa ia aceasta leapsa. Dintre bloggeri sau nonbloggeri. Puteti scrie si aici, la comentarii.

Pe scurt: scrieti despre, comentati, recenzati o carte care v-a placut mult si spuneti si altora sa faca la fel.

Tema lepsii originale era sa vorbesti despre o carte pe care ai cetit-o inspirat(a) fiind de mini-eseurile din blogul Luciei T. Asta in semn de solidaritate cu Lucia, care a decis sa-si inchida blogul, supusa fiind la neste hartuieli virtuale aiurea-n tramva (ah, daca vreti sa aruncati cu rosii flescaite si cu oua stricate, o puteti face aici si aici ultima ora, breaking news, exclusivitate: din surse nesigure si neserioase aflam ca cele doua personagii sunt, de fapt, una si aceeasi)

Ei bine, io n-am cetit nici o carte recomandata de terorista. Chiar daca o am in blogroll inca de la inceputurile Madelinei. Am cetit, insa, multe bloguri gasite si recomandate de ea, pe multe le-am adaugat la “Cetitor (subversiv) sub mar”. Ieri, intamplator, am cumparat o cartea (Soni a lui Andrei Ruse), de la libraria aia funny care aseaza cartile intr-o aiuritoare ordine alfabetica. Cetisem, mai demult, pe blogul ei, despre.

Promisiune: inspirata de LuciaT, o sa caut si o sa cumpar aceasta carte de poezie.

PS

Lucia, probabil ca nu o sa citesti toate posturile de sustinere pe care ti le vom scrie, nici pe acesta, dar o sa zic si eu ceva, however:  incerc sa-mi dau seama ce sta in spatele hotararii tale, probabil lehamite, si teama de hartuieli, si tristete. Stiu insa ca orice furtuna e numai intr-un pahar cu apa; privind de la distanta intamplarile prin care trecem la un moment dat, putem zari perspectiva neimportantei lor cosmice. Asa ca indemnul meu e fix acesta: nu renunta! nu le da ipochimenilor satisfactie! nu anula, nu ucide o identitate care s-a nascut si vietuieste independent de eul tau obisnuit. E ca si cum pana acum ai fi scos din Jobenul fermecat pisici torcand, spirale curcubee, trandafiri albastri si zburatori, asi de cupa zornaitori si dame de ghinda vorbitoare iar acuma ne spui ca magicianul a obosit si Jobenul este, de fapt, o palarie prafuita, intr-un cuier vetust, intr-o camera goala, incuiata cu o cheie, in forma de trifoi.

PPS

Cel mai misto comentar pe marginea celor intamplate l-am cetit azi dimineata la Rhetta Marx.

Si acum, datoria de si cu onoare:

Asa incepe:

“Nici nu se putea altfel: mirosul de migdale amare ii amintea de fiecare data de soarta iubirilor neimplinite”.

Ha!

Aceasta fraza am cetit-o intr-o librarie atipica (adica la hypermarket). De obicei, la sesiunea inevitabila de shopping saptamanal, Miruna se duce la jucarii, io la carti, iar baietii fac cumparaturile de rigoare, cu mici escale in cele doua zone de interes pentru partea feminina a familiei. Am avut timp sa cetesc destul, se stie cat dureaza cumparaturile, vinerea seara.

In final am pus cartea, ca pe un trofeu, in varful carutului plin, langa jucareaua rituala a Mirunii si SeFe-urile Mihaesti.

Si am cetit. Si am cetit. Si am cetit. Si am deschis ochii de uimire, de la inceput si pana la sfarsit. “Pi asta voiam sa zic si io” asta a fost motto-ul lecturii. “Pi inseamna ca e usor sa scrii o carte, daca iese asa“. Si, tot timpul cat am cetit-o, cate o pagina, sau cate un capitol, veneau nechemate momentele vrajite cand imi incrucisam cartea sub coate, imi trimiteam privirea spre departe si plasmuiam eu, in locul autorului, intamplarile-clipedepoveste.

Si eu scriu uneori proceduri sau note de sedinta sau rapoarte ca si cum as scrie scrisori de dragoste.

Si eu visez sa gatesc vinete cu iubire, in timpul unei epidemii de amnezie, pe o insula plutitoare, departe de lumea (in)dezlantuita.

“- Si pana cand dracu’ credeti ca o sa ne putem fatai de colo colo? il intreba”

Florentino Arizo avea raspunsul pregatit de cincizeci si trei de ani, sapte luni si unsprezece zile, cu noptile lor.

– Toata viata, spuse.”

Asa se termina.

Raspunsul meu e pregatit numai de vreo douazecisidoi de ani, ca numerele de pe tricou.

Sau 7, ca in Biblie.

8 Comments leave one →
  1. ddunia permalink
    15 April 2009 15:04

    Ups! Gresii textul unde multumeam de leapsa primita, sa-mi fie cu iertare 🙂

  2. 15 April 2009 22:15

    Madelin, esti o comoara.
    (Dar asta stim noi deja, de mult.)

  3. 15 April 2009 22:51

    Draga Madelin, dupa ce-am pus leapsa la greenfield.weblog.ro a inceput sa faca urat ventilatorul de la PC. L-am oprit caci m-am cam speriat. Cand am intrat de pe laptop, dupa un timp, am dat peste mentenanta acolo: nu ma pot loga, nu pot comenta, etc. Asa ca am adus-o aici si am mai scris cate ceva.
    Nu stiu cat va dura acolo mentenanta asta, sper sa nu ne apuce Craciunul…:D
    Am sa mai lepsuiesc lumea pe-aici, sa vad eventual cine n-a luat-o!:))
    A demain!

  4. 16 April 2009 09:30

    frumoasa leapsa, promit sa raspund dupa Pasti la ea. sau, daca am timp, inainte. nu de alta, dar n-am scris in viata mea cronica la o carte si nu stiu daca am sa dovedesc fix acuma.

  5. 21 April 2009 19:23

    Frumoasa carte Madelin, frumoasa, frumoasa. Si are si un gust deosebit, hmm
    Despre LuciaT ce sa mai zic, e de multa vreme referinta pentru mine.

  6. madelin permalink*
    22 April 2009 21:21

    Greenfield, incalzirea globala e de vina 😉

    Radu, te astept.

    Maria, daaaa, frumoasa, frumoasa, si cu gust de migdale, daaaa…
    Haaaaa, alt bebelus? Sa fie cu sanatate si noroc!

  7. 23 April 2009 08:09

    🙂 Multumesc.

Trackbacks

  1. Leapsa cu cartile de la Madelin(import WeBlog.ro) « Forever-green.org - fresh facts, attitudes and positive vibes

Leave a Reply

