Skip to content

Fericiri mici

10 February 2010

Ragaz pentru faurirea unui panou personal cu mari bucurii mici.

Inshpirata de Radu Cosasu (citit pe hartie, in tren!), pe care l-a inspirat campania de promovare a supelor Batchelors (30 de motive pentru zambete instant), campanie in care a (re)gasit-o pe Sei Shonagon, cea cu Pillow Book (“lucruri la care-tz bate inima”, “lucruri dragi de alta data”, “lucruri departate si totusi apropiate”, “lucruri care-tz ies pe dos”).

Daca n-or fi chiar 30, rezolvam fara dileme, adica lipim cate ne aducem aminte:

Lucruri mici cu bucurii mari care-ti inveselesc inima:

1) Sa stau in camera mea, la calculator, si sa aud de dincolo rasul copiilor care vizioneaza o comedie (deja traita si inca dorita!)

2) Sa ma urc pe o scara solida ca sa mananc cirese direct din pom

3) Sa lucrez in birou si, pe neasteptate, sa intre pe ferestre soarele

4) Sa merg cu trenul si sa vad pe geam, brusc, un curcubeu, cat de mic

5) Sa merg prin ploaie cu cizme de cauciuc si cu o umbrela zdravana

6) Sa-mi reuseasca tortul cu fructe, sau acritul ciorbei, sau sosul de la friptura

7) Sa gasesc intr-o carte cate un pasaj care-mi taie rasuflarea

8.) Sa cad pe cate un gand bun

9) Sa prind trenul, dupaamiza la intoarcere acas’

10) Sambata, sa dorm pana mai tarziu, ca sa pot sa-mi termin de visat visele

11) Secundele de asteptare inainte sa aud in telefon vocea Mirunei

12) Discutiile cu zambete, cu Mihu, in bucatarie

13) Dansul de una singura, uneori pe scaunul rotitor de la calculator

14) Minutele de imediat dupa ce termin curatzenia in toata casa

15) Sa descopar ca mai este cafea facuta

16) Asteptarea nerabdatoare din preajma marii, cand inca nu se zareste

17) Sa primesc o scrisoare pe hartie adevarata

18) Sa-mi dau seama pe unde ma aflu si incotro trebuie sa o iau, atuncea cand ma ratacesc (destul de des!)

19) Sa-mi zambeasca copiii necunoscuti in tramvai si eu sa-mi fac semne complice cu ei

20) Sa sed la taclale cu prietenii sa sa radem cu pofta

21) Sa miros gutui

22) Sa vaz magnolii inflorite pe dupa cate un gard din fier forjat

23) Sa merg cu picioarele goale pe malul ud al marii, dis-de-dimineata, si sa culeg scoici

24) Sa mangai pisoi

25) Sa stau in librarii ca sa miros carti noi

26) Seara entuziasta de dinaintea oricarei plecari in calatorie, dupa ce sunt gata bagajele

27) Cand apar vanzatorii de martzisoare

28) Sa culeg frunze si castane, de pe strada

29) Sa-mi cumpar pijamale frumos ilustrate

9 Comments leave one →
  1. 10 February 2010 16:22

    sa sune ceasul dimineata si sa constat ca e sambata si pot sa ma culc la loc

  2. 10 February 2010 20:43

    30. Sa ma simt calm si asezat, de parca nimic nu m-ar putea urni din pacea mea. Pentru asta trebuie sa nu-mi tziuie urechile si sa nu para a fi nici un milimetru de problema de rezolvat în urmatorii 50 de ani. Rar de tot nene…

  3. madelin permalink*
    10 February 2010 20:51

    Tapirule, asta era si in articolul dlui Cosasu. Am pus linc.

    Danule, era vorba de fericiri mici. Micutze. Minore. Plapande. (adesea ignorate)
    Si mie mi-au tziuit azi urechile, nushdece 🙂

    30. Sa-mi fac unghiile cu model.

  4. 10 February 2010 21:11

    păi da, şi io tot extremist de centru.

  5. 11 February 2010 02:12

    Sau, ca un apendice la 7) :

    – Sa gasesti o piesa geniala intr-un album nereusit, care sa iti taie rasuflarea.

  6. 11 February 2010 11:38

    adevarul e ca din bucuriile astea mici si multe se intrupeste fericirea; nu din cele mari; alea ard cu valvataie ca un foc de artificii, raman pe retina, sau pe timpan, sau pe suflet o zi doua si se duc ca si cum n-ar fi fost, nici scrum nu ramane….
    astea mici ard ca un fluture din floare in floare (a se intelege de aicia orice se poate intelege ) cu energie bine dozata si cu multa culoare; important e insa sa fie muuuuulte…..

  7. vera permalink
    11 February 2010 15:46

    Mirosul de vinete si ardei coptzi vara, toamna.

    Mirosul cartzilor noi din Livre de poche.

    Momentul in care, stind in fatza in taxi – ca sa vezi, ajungi – de la aeroport – in punctul in care ‘incepe orashul’ in care esti pentru intiiashi data.

    Muzica, muzica, muzica, muzica.

    Situatziile in care copilul spune ceva la care ramii bouche bee si nu poti sa reactzionezi in nici un fel. Si nu ai voie nici sa rizi pina leshini.

    Cafeaua de dimineatza cu tzigari si muzici si afara ninge si te mai uitzi din cind in cind pe geam si-ti zici: nu ies nici moarta. Si poti. Sa nu iesi. Si mai iei o gura de cafea si mai tragi un fum din tzigara.

    Prima data din anul asta cind iesi din casa si miroase a tei.

    When you outsmart the enemy (desi asta poate e de prea mare intensitate si impact, ca sa intre aici).

    Cind imi ies sarmalele de exceptzie si explic ca e pentru ca le fierb in vin, care am invatzat de la Sadoveanu.

    Cind ajung in parcul de la Peles si pot sa stau pe terasa si sa nu fie oameni in spatzir pe-acolo si am totul numai pentru mine. In orice anotimp.

    Eu in pat, in asternuturile curate ale lui Cosasu si pe pervaz, ploaia sa rapaie.

    Etc., etc., etc……

  8. 26 February 2010 09:43

    minunat de foarte frumos! eu mi-am listat post-ul tau si comentariile si imi propun sa citesc doar cate una/ unul, la nevoie. multumesc frumos!

  9. madelin permalink*
    26 February 2010 11:12

    Mihaela, foarte bine ai poposit in “bucataria” mea!
    Nici mie nu-mi ies toate odata 🙂

Leave a Reply

