Skip to content

Preambul englezesc

12 March 2010

Plecare din Baneasa, Bluer.

Tips:

* de venit devreme la aeroport caci la 7 dimineata sunt cel putin sase zboruri simultane si zece cozi romanesti (aka dealea fara noima si ordine)

* bagajul de cala tre’ sa fie personal si sub dooj de chile, nu se cumuleaza un bagaj pe mai multe persoane (ca la alte companii), io am avut un singur geamantan mare pentru mine si copchii si am platit 60 de euroi pentru 9 kile in plus (adik pentru 29 de kile desi aveam dreptul la 60 de kile pentru 3 persoane)

* bagaje de mana nustiu, io am avut doar o borseta cu actele. La intoarcere, un baietel a avut o sabie mare de jucarie si a fost etichetata ca bagaj de mana de cala separat. Creca si umbrelele cu maciulie la fel.

Am aterizat pe Stansted, am iesit afara si am rasuflat usurata. Cer aproape senin. Aer clar. Atmosfera rece-invioratoare, ca sampania de la gheata.

Notes to myself:

* mersul in grup organizat dauneaza semnificativ sanatatii (*si* mintale)! Stiam asta deja, credeam ca sunt oarecum prevenita. Sanchi! Tablou vivant unu: grup mare de conationali la mic dejun ori cina (bufet suedez gen). Nu mai zic de datul din coate si de ingramadeala (a ragusit maitre-de-sala strigand sa se vie numa’ cate 10 odata). In cosuletzele cu gem si dulceatza erau si neste chestii ciudate care pareau marmelada la cutie: extras de yeast. Pana si alea au disparut scurt pe doi. Din paine se faceau sendviciuri pentru toata ziua iar cornuri se luau cate 5. Cei care au coborat mai tarziu la masa si-au pus pofta-n cui la croasante si omleta (nota: o punga mare de croasante la supermarchetul din coltz costa 99 de pence). Tablou vivant doi: coada inghesuita la o singura usa de intare in mica sala de cinema 4D construita in amfiteatru, desi existau vreo sapte usi. Evident ca s-a stat la film in straturi. Tablou vivant trei: cozile la toalete, publice sau de prin mecuri.

* inghesuitul a doo excursii intr-una singura dauneaza semnificativ tihnei si intelegerii (adica Windsor pe de-o parte si Stonehege-Bath-Oxford pe de alta parte).

* chiulitul din grup se dovedeste salutar si aducator de hedonisme nebanuite: in loc de chiciul oribil de la madama cu statui de ceara, colindatul prin Regent Park si Baker Street; in loc de o prima zi perduta la intalnirea de la Wembley (a doua a fost cu adevarat enteresanta), savuratul unei ciocolate calde pe treptele catedralei Sfantul Paul, plimbarea prin Covent Garden si mancatul de briose cu afine pe strada Brewer; in loc de shopping disperat pe Oxford Street (in afara de un geamantan care sa ma scuteasca de plata a inca 60 de euroi la avion), urcatul dealului la Observatorul Astronomic din Greenwich si fugaritul veveritzelor prin copacii pe sub care inflorisera ghiocei.

Un cineva care a vazut multa “lume” la veatza lui spunea ca Londra e cel mai frumos oras din lume. Daca nu-ti plac exotismele, si zorzoanele, si eclecticul, si stridentele, si colorile nebunatice, atuncea asa este, pe deplin.

(va urma)

8 Comments leave one →
  1. 12 March 2010 13:41

    La Uizer (înca) se mai pot cumula bagajele. Da cred ca dânsii nu merg la Londra.
    Dar chiar la Uizer, la plecare, alt baietel (adica eu) avea un baston din plastic negru cu maciulie alba, pentru balul mascat. Jobenul fiind pe cap nu intra în regulamente. Bastonul nu încapea în bagaj fiind prea lung, asa ca un nene mare si negru (nu sunt rasist) mi-a propus sa-l înregistrez ca bagaj separat (cu banii aferenti). Mi-a fost oarecum sa-l contrazic, asa ca l-am rupt în doua (bastonul) demonstrativ în fata lui si l-am pus în valiza (jumatea cu maciulie evident). Cealalta jumate i-am dat-o lui pentru copii. Pâna la urma si-au scos banii confiscându-mi tot pateul de ratza de vreo 200 de euro care era pentru prieteni. Uite-asa!

  2. 12 March 2010 13:49

    io ma duc maine la Oxford si dupe aia Leicester.
    neorganizat.

  3. madelin permalink*
    12 March 2010 13:56

    Tapirule, ce ma inervezi!

    Dane, ai dreptate, am corectat si in text. Sabia a fost la cala (mi-am amintit ce tare s-a bucurat baietzelul la banda rotitoare atuncea cand i-a sosit sabia). Nu crez ca a platit taxa ca ala era singurul sau bagaj de cala 🙂

  4. 12 March 2010 21:08

    mistooo….. ti-a placut tare daca te-ai mai dus o data asa repede… si cu juniorii……
    acuu… de coada de la bufetu suedez nu zic, romannism tipic, da cu coada de la toilete ce-ai avut?! daca vine vine nu conteaza ca esti roman sau inglez…
    off, cred ca tare mi-ar fi placut sa traiesc la londra… ba chiar primprejur…

  5. 13 March 2010 05:01

    Ris, ris si iar ris. Asteptam partea a II-a.

  6. madelin permalink*
    13 March 2010 13:04

    Mosu, ce sa zic. Si la toaletele publice se poate sta la coada civilizat, nu haotic si ingramadit. Iar intratul-iesitul de la toaleta cand e coada tre’ sa se faca expeditiv nu cu vorbit in usa si pudrat nasul in oglinzi la nesfarsit.

    Am mers cu metroul din Canary Warf, o zona cu o gramada de firme si birouri in zgarie-nori (ca sa-tz faci idee de aglomeratzie). Era si ora de iesit de la job, in jur de sase dupaamiaza. Englezii (ma rog, uamenii) se asezau la coada frumos (locurile unde urmau sa “aterizeze” usile metroului erau marcate), unul in spatele altuia, frumos, civilizat, fara coate, fara imbranceli, imprastiindu-se egal la toate usile. Se astepta in liniste. Se ceteau carti si ziarele de seara.

    Oricat de aglomerate ar fi fost strada sau metroul aveai parte, totusi, de spatiul tau personal.

  7. 24 March 2010 18:45

    Mie mi-a tresărit inimul când ai zis “extras de yeast”! I love, Marmite!!!

  8. madelin permalink*
    24 March 2010 22:14

    Ginger, la mine se aplica partea cu “or hate it!” 🙂

Leave a Reply

