Skip to content

Bath

14 Martie 2010

Vreo suta cincizeci de kilometri de Londra, aproape de Bristol. Pana sa ajungem in Bath, ghida Anne ne-a spus de nenumarate ori sa privim pe ferestrele autocarului superbul peisaj tipic englezesc si sa ne imaginam cum va fi in plina primavara, verde-verde. Pentru noi poate parea plat, fara stridentze, politicos, asezat. La ei este inscris in AONB (Area of Outstanding Natural Beauty).

Pana sa intram in oras, ne-am intalnit cu maratonistii.

Bath, pe raul Avon, oras intemeiat de romani pe la anul domini 43, ca statiune spa, pe langa izvoarele sacre si termale.

Baile romane dainuie si astazi, si sunt functionale.

In abatia Bath, cu fundatie din secolul 7, reorganizata in secolul 10 si reconstruita pe la 1500, Edgar Pacificatorul a fost incoronat rege al Angliei, pe la anul de gratzie 973.

Noi am intrat putin in abatie, dar de cum am pasit inauntru, o doamna ne-a inmanat vreo 3 carti de rugaciune si asa ne-am dat seama ca incepe slujba de Duminica. L-am rugat pe un domn deja sosit sa ne ajute, pe mine si pe Miru, sa gasim o toaleta, iar dumnealui a iesit cu noi din biserica si ne-a insotzit pana la cladirea Bailor Romane, unde l-a rugat pe nenea care verifica biletele la intrare sa ne lase sa intram un pic acolo.

Podul Pulteney, secol 18, stanga:

Bath este un oras faimos si pentru cladirile construite in arc de cerc, celebrele Crescent ale arhitectilor John Wood Batranul si John Wood Tanarul. Pe astea nu am avut cum sa le fotografiez, ca nu aveam un avion la dispozitie.

In schimb am pozat dulciurile din fereastra si chiar am cumparat cate o acadea.

Am gasit si o banca cu inscriptie, asa cum sunt prin toate parcurile londoneze si englezesti.

Scria:

“In memory of CLARE JENKINS who played cello in this place (1967-1995)”

Am mai gasit si casa in care Sally Lunn cocea chifle pe la 1680. Si acum se fac chifle acolo.

V-am zis ca am fost in alergatura, asa ca n-am apucat sa vaz si Jane Austen Centre. Scriitoarea a locuit aici 5 ani, impreuna cu parintii si cu sora Cassandra, dar marturiile spun ca nu i-a placut niciodata prea tare orasul.

One Comment leave one →
  1. 15 Martie 2010 19:51

    Dumnezeule! Sunt superbe toate pozele!
    I wish I’d be there!

Lasă un răspuns

