Skip to content

Campanie

21 Martie 2010

Am acceptat sa fac cunoscuta o campanie.

Invitatia a sunat cam asa (e partiala, bineinteles):

[…] si as vrea sa te invit sa ne fii partenera pentru un proiect de educare a fetelor/femeilor in domeniul securitatii online si in special al controlului parental, proiect pe care vrem sa-l derulam in luna martie. Chiar daca in majoritatea cazurilor, fetele nu sunt foarte interesate de tehnologie, atacurile informatice sunt o sperietoare suficient  de mare incat sa starneasca macar curiozitatea, mai ales in era Web 2.0. Iar daca discutam despre utilizatoarele-mame, interesul creste cu atat mai mult, cand realizezi cam cu cate „minuni” ar putea intra in contact copilul lasat nesupravegheat in fata calculatorului conectat la internet. Vrem sa punem accentul pe interfata modulara si prietenoasa pentru orice tip de utilizator, de la novice pana la experimentat sau gamer. Vrem sa obisnuim utilizatoarele cu ideea ca instalarea si folosirea unei solutii de securitate este necesara si la indemana oricui […].

Si cum mi s-a parut o chestie salutara, am spus da.

Este vorba despre campania BitDefender de educare a parintilor

Virusii nu mai sunt bau-baul calculatorului„.

Extras din primul articol:

[…] Practic impui o barieră care blochează accesul la anumite site-uri web sau la email-uri cu conţinut inadecvat, te asiguri că avalanşa de informaţie a erei Web 2.0 nu periclitează inocenţa şi siguranţa celor mici. Folosirea unui instrument de Control Parental devine o necesitate, la fel şi instruirea copiilor cu privire la informaţiile pe care nu trebuie să le divulge online. Spre exemplu, o excursie viitoare pe care o plănuieşti împreună cu întreaga familie peste hotare poate fi un subiect excelent de laudă pentru cel mic pe reţelele sociale. Totuşi, dacă profilul acestuia poate fi vizualizat de oricine şi nu sunt impuse nişte restricţii minime, practic bucuria anticipării excursiei este o invitaţie deschisă psentru hoţi. Un amănunt aparent lipsit de importanţă poate declanşa un întreg ciclu de evenimente neplăcute.

Impunerea barierelor în folosirea calculatorului trebuie să fie învăţate de copii încă de la vârste fragede, pentru că mulţi dintre cei mici ar prefera să îşi petreacă tot timpul în compania prietenilor online, a jocurilor şi a filmelor redate prin computer. Iar motivele pentru care trebuie neapărat impus un echilibru între activităţile derulate în aer liber, în compania prietenilor “în carne şi oase” şi timpul petrecut la birou, cu ochii ţintă în ecranul calculatorului ţin atât de sănătatea celui mic şi de nevoia de socializare în viaţa reală. Soluţia de Control Parental BitDefender oferă posibilitatea setării unui interval orar strict în care copilul poate accesa Internetul, iar acest instrument previne instalarea dependenţei de net încă de la vârste foarte fragede.

Prin Controlul Parental se poate stabili un orar clar în care juniorul/junioara poate accesa anumite aplicaţii şi jocuri, iar părintele poate stabili mai multe profiluri în funcţie de vârsta şi programul copiilor. La fel, părintele poate seta permisiunile pentru programele de mesagerie instantanee (chat) astfel încât numai anumite ID-uri să aibă sau să li se blocheze accesul. Adulţii pot stabili şi anumite cuvinte cheie pe baza cărora să se blocheze automat traficul web (http), fluxul email prin protocolul POP3 sau chat-ul. Lista neagra a termenilor “tabu” poate fi conţine cuvinte complete sau chiar parţiale. Această funcţie include detecţia proactivă pentru protejare. Părintele este informat prin email în timp real despre toate aceste blocări şi interdicţii în momentul în care acestea sunt realizate pentru un alt utilizator […].

In dreapta paginii, dupa comentarii, veti gasi un buton de descarcare, pentru testarea produsului.

(later edit)

Pentru postarea articolelor primite de la organizatorii campaniei am creat aici o Pagina speciala.

Anunțuri
17 comentarii leave one →
  1. mitrica permalink
    22 Martie 2010 17:55

    bitdefender deja are probleme mai mari http://ziuaveche.ro/it/1796-probleme-cu-un-update-al-bitdefender

  2. 23 Martie 2010 20:38

    io’s tare sceptic vis-a-vis antiviruşi şi firewalls. am fost şi eu maniac cu ele, dar de la o vreme am început să mă gândesc la Dune şi teoria dependenţelor („despotismul hidraulic! exlamă Taraza), şi la cum că toată vâltoarea asta cu viermi şi troiani (ăla’ şi’un prezervativ…) şi viruşi e intenţionat de exagerată. piaţa antiviruşilor e piaţă de milioane de dolari, evident că trebuie să existe cerere şi un need. funcţia justifică organul, a spus nemuritorul Gambeta (vezi exemplu armatei americane care tre’ să scornească tot felu’ de pericole ca să-şi justifice existenţa).

    hai să vă întreb, câte cazuri cunoaşteţi, personal, în care un virus/worm/alea a făcut un rău real, iremediabil, unei persoane? – io nu cunosc nici un caz.

    şi uite ce am făcut: de mai bine de doi ani funcţionez fără absolut nici un antivirus sau firewall. totally open. „I want to break freee…!”. am adoptat altă strategie: focut curat, cu zicea nu’ş ce personaj în Ionel Teodoreanu parcă. ţin calculatorul foarte curat, Firefox şterge tot la închidere (cookies, history, etc), CCleaner şterge şi el tot şi toate cel puţin o dată pe zi, etîcî.

    şi încă mai trăiesc. din când în când dau câte un scan la calculator să văd ce şi cum. nimic – de fapt asta m-a determinat să renunţ la anti-alea, pentru că în zece-doişpe ani de calculatorit, nu mi s-a întâmplat o dată să găsesc ceva la un scan, sau să zbiere calculatorul la mine cum că ar fi găsit ceva. şi am zis, ori teoria mea a conspiraţiei este bazată, ori practicile mele calculatoristice sunt safe and secure; î mbele cazuri, deci, nu am nevoie de programe care să cheltuiască resursele calculatorului.

    pentru că vedeţi dvs, chestia asta cu securitatea calculatorului a devenit ceva taken for granted, precum taxele şi moartea. de ce să o iau ca de la sine înţeleasă? şi iar întreb (şi m-am întrebat singur), CE anume mi se poate întâmpla, rău? identity theft? – aia nu se întâmplă în calculator, ci mai degrabă în coşul de gunoi.

  3. madelin permalink*
    24 Martie 2010 12:22

    Pai aicea nu e vorba de un antivirus. Este vorba de o aplicatie care poate controla accesul la calculator al copiilor (pe anumite siteuri, intre anumite ore, intredictie pe anumite cuvinte-cheie).
    Plus ca exista o pagina de jurnal in care se inregistreaza actiunilor acestei aplicatii.
    Cel putin io asa am inteles.

  4. 24 Martie 2010 13:17

    pricepui – se vorbea si de ceva virusi in post.

    acu’ nu ca vreau sa fiu ala negativistul, dar nu prea cred in programele astea de parental control. copii sunt mult mai isteti in ale calculatoarelor decat noi, si vor gasi intotdeauna cai ocolitoare, mai ales daca percep ca ceva li se interzice.

    este cumva acelasi fenomen cu antivirusul – in ziua de azi tindem din ce in ce mai mult sa mutam responsabilitatile in exterior. e mai usor sa pun un antivir decat sa ma educ cum sa evit virusii (filozofia de marketing cea mai de impact e „intall it and forget it”); e mai usor sa instalez un program sofisticat de parental control decat sa educ copilul ce-si-cum (vorbesc aici strict in termeni generali). e un fenomen foarte raspandit in era noastra, si nici nu red ca mai realizam cat de raspandit este. de exemplu popularizam purtarea de casca de protectie pentru copiii biciclisti si in mod involuntar rlaxam un pic educatia stricta (apropo, s-a dovedit ca, la nivel de trend, purtatul de casca cu reduce riscul de accident; factorul esential, spurious, e ala ca cei prudenti poarta si casca si beciuclesc si prudent, adicatelea beciuclitul prudent si responsabil este factorul esential, nu purtatul de casca).

    tehnologia ne-a adus o gramada de binefaceri, dar ne-a si luat ceva. ne-a facut dependenti, mai putin responsabili, si mai robotizati asa.

    zic io

  5. madelin permalink*
    24 Martie 2010 13:41

    Hihihi, asta cu cat de priceputi sunt copiii o stiu din sursa sigura 🙂

    Insa intreaba 100 de cupluri de parinti ocupati ce prefera: sa-si educe copiii (cu riscul ca ei sa fie totusi tentati de) sau sa le instaleze o metoda de control? Itzi zic io care ar fi 97 de raspunsuri.

  6. 24 Martie 2010 14:50

    pi asta zic si eu. aleg calea mai facila, pentru ca este la dispozitie.
    asta cu parintii ocupati….o tot aud. exista credinta asta ca in ziua de azi parintii sunt mai ocupati decat acum o suta de ani, dar nu e decat o perceptie subiectiva. sunt mai preocupati, nu mai ocupati. mai hedonisti, mai postmoderni, mai alea.

  7. vera permalink
    25 Martie 2010 10:55

    Io aici sint de acord cu tapirul, la nivel filosofic. TOT – cu rarissime exceptzii – din jurul copiilor astazi, e facut sa deturneze raspunderea lor si a parintzilor, prin introducerea de sisteme de protectzie externe. Si incepe din leagan. Noi totzi si mii de generatzii precedente cum am crescut in patitzuri fara toate acele ‘imprejmuiri’ sau cum le-o zice la alea, shtitzi voi, care se pun inauntrul patului, de-a lungul gardutzului, ca sa cushion the baby? Cum nu am patzit nimic, in proportzie, probabil, de 99,99%? Nu e vorba de faptul ca monstrii capitalishti au mai concoctat un obiect pe care sa dai banii, cit ca rapeshti copilului experientza de a se atinge de acele gratii si a dezvolta nishte skills de interactziune. Plus the mental stimulation provenita de la chestiune si care, in felul asta, dispare de pe ecarnul bebelushului.

    La fel cu bicicleta: noi cum am putut si parintzii nostri si parintzii lor, iar copiii de azi au genunchiere, cotiere si cashti? Ce, sint mai imbecili in massa?
    Si asha e cu aproape TOATE chestiile. In problema computerului, te intzeleg, dar chestia merge pentru Miru, nu si pentru Mihu. Si cred ca merge cu aproape orice copil mic, dar nu mai merge cu un copil nitzel mai mare (sa zicem, dupa 12 ani). Chiar daca al tau nu e un nerd, gaseshte el la scoala pe cineva care ii povesteshte si despre ce ii fac. De fapt, parintzii si cum poate sa dejoace ‘pocariile’ p/materne.
    Daca as avea un copil mic acum, l-as creste cit mai aproape de felul in care se cresteau copiii acum 50 de ani. Ma jur. Si as astepta cu mare impacientza sa vad diferentzele, ca incep sa se vada imediat! De la 3-4-5 ani.

  8. vera permalink
    25 Martie 2010 11:01

    Sorry, am postat commentul cu multe gresheli.

    patUtzuri
    eCRAnul
    gaseshte el pe cineva la scoala care sa-i spuna ‘ce ii fac lui, de fapt, parintzii’ ( cu programele astea de protectzie si interdictzie silite).
    poRcariile p/materne

  9. 25 Martie 2010 12:50

    ezapt, se poate extinde la aproape orice. este un efect general al filozofiei consumeriste.
    alt exemplu este scaunelul inalt cu centura de siguranta

    este foarte comun sa vezi parinti care isi cresc copiii in strainatate venind in romania si panicandu-se ca in case sunt prea multe mobile cu colturi si scaunelele nu au centuri de siguranta.

    cu computerul la copii mici, rezolvarea e mai simpla, setezi un numar (mic) de site-uri pe care copilul le poate accesa (pbs.org sau clopotzel.ro gen) si gata. e mai usor decat sa setezi site-uri ce nu ar trebui accesate. fie pe calculator comun cu cont separat, fie pe calculatorul copilului (in ziua de azi nu mai e asa scump sa gasesci un calculator de performante reduse pentru copil)

  10. vera permalink
    25 Martie 2010 13:39

    A, nu, (acu vine bomba, shase!) NU M-AI INTZELES sau nu ai citit cu atentzie. Ca acum 50 de ani!
    NO COMPUTER pentru copiii mici. Nu pina pe la 8-9 ani.

  11. 25 Martie 2010 16:38

    ba am citit cu atenţie şi am inţeles, io prezentam însă părerea mea. aia cu fără calculator până la opt ani intră şi ea la categoria fructului oprit, şi nu prea merge long term. e prea ubiquitous calculatorul în ziua de axi deja. plus, poate fi folosit cu progrămele educative et comp. – tehnologia nu e chiar evil până la urmă.
    doar dacă ai o abordare radicală şi nu au calculator de loc în casă. sau televizor, while at it.

  12. vera permalink
    26 Martie 2010 09:22

    Pai, cine a zis ca ar fi ushor?
    Dar, daca itzi batzi capul sa organizezi timpul copilului si sa ii oferi enough intellectual and physical stimulation in alte feluri, nici nu o sa aiba timp sa se consume pentru lipsa de acces. Am vazut eu copila care, la discutziile cu altzi pici de virsta ei, cam vreo 9-10 ani, despre diverse jocuri pe care le jucau ei la computer, a zis: habar nu am de jocul vostru, eu in weekend am fost la munte, am invatzat sa fac focul si am fost cu tata cu raft-ul pe nush ce riu involburat. Au ramas totzi aia cu gura cascata, iar pytyka a devenit brusc centrul universului.
    Insa, evident, bataie mare de cap si disponibilitate aproape fara limite, asta asha e.

  13. madelin permalink*
    26 Martie 2010 10:28

    Pai io spun ca rabinul, amandoi aveti dreptate.
    Ati ajuns la aceeasi concluzie: comoditate versus disponibilitate fara limite (parinti, se intelege).
    Eheeeei, mai Vera, mai… La sedinta cu parintii vorbeam cu doamna invatatoare de excursii si tabere. Si concluzionam amar amadoo: daca n-ar fi fost activitatile de la gradi si de la scoala, nu stiu cum ar fi ajuns copchiii nostri la Muzeul Ceasului, or de atatea ori la teatrul de papusi.

  14. 29 Martie 2010 10:42

    @mitrica: Buna, vreau sa te linistesc in primul rand, problema indicata de tine a fost solutionata la cateva ore de la incident, iar echipele noastre de suport au fost la dispozitia acelor utilizatori care au intampinat probleme tehnice.

  15. 29 Martie 2010 11:10

    @tapirul abordarea ta cu privire la navigarea „preventiva” este intr-adevar o tactica foarte sigura si poate fi vazuta drept unul dintre pasii care iti pazesc sistemul de malware. Din pacate, asta nu iti poate garanta ca nu vei avea ghinion sa pici cu tronc vreunui hacker care se plictiseste si incepe sa scaneze porturi la intamplare, te descopera si iti face niste cadouri pe care chiar nu ti le doresti. La fel, poti sa ajungi pe site-uri care mimeaza un website legitim, iar asta in incercarea de a-ti fura datele de identificare.
    Totusi, campania despre care vorbim noi se axeaza pe o alta latura a solutiilor de securitate, mai precis a modulului de control parental, un fel de ochi al lui Sauron care vegheaza mereu pentru ca prichindeii sa foloseasca in exces calculatorul sau sa nu aiba acces la continut nepotrivit pentru varsta lor.

  16. 29 Martie 2010 11:41

    @vera si @tapirul: aveti mare dreptate ca in general se merge pe ideea de mutare a responsabilitatii din ograda parintilor catre sisteme de protectie, fie ca vorbim despre casca, genunchiere, cotiere, fie ca vorbim de baby monitor care te scuteste de nevoia de a sta non-stop langa patutul celui mic si poti foarte usor sa te uiti la telenovela. N-ar trebui totusi ca parintele sa stea langa copil cat mai mult timp, sa-l supravegheze, sa il educe? Intram totusi in alte polemici, pentru care nu am caderea sa comentez.

    Totusi, scopul discutiei pe care am propus-o noi era tocmai acela de a EDUCA in primul rand parintii. Daca tot am cazut de acord ca parintele trebuie sa fie cel care impune barierele si trebuie sa-si educe copilul cu privire la modul de utilizare a calculatorului/internetului, atunci ar fi si normal ca respectivul parinte sa fie la randul sau informat despre problemele de securitate si tipurile de pericole de care trebuie sa se fereasca el, dar si cum sa protejeze copiii.

  17. vera permalink
    29 Martie 2010 15:49

    Ella Gligor – desigur, ai dreptate. Si eu nu am atacat ideea controlului parental sau a diverselor sisteme de securizare. Doar spun ca, personal, as dori o FILOSOFIE educatzionala complet diferita de ceea ce se intimpla in ultimii 15-20 de ani.
    Habar nu am daca am sau nu ‘caderea sa comentez’, cum zici tu. Nici nu ma intereseaza daca da sau nu. Da cineva aceasta cadere? Nu avem cu totzii dreptul la opinie, daca il sustzinem cuviincios si argumentat? Problema mea este ca nu pot sa fac mare lucru. Iar putzinul pe care il pot face priveshte, oricum, doar doi-trei copii all in all. Nu pot ajuta massele de copii, nu am puterea de decizie de care as avea nevoie. Si nici expertiza, ce sa mai vorbim?
    Finalmente, va ramine doar ca parintzii/bunicii responsabili sa ajute direct pe copiii care sint in grija lor directa, adica tot salvare individuala. Ca la romi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: