Skip to content

Festivisme

27 March 2010

Daca am inceput, acuma trebuie sa si termin. Ideea, adicatalea.

M-am uitat aseara un pic pe streamingul live. Creca pe scena lipsea esarfa, altfel nu-mi esplic bolovanismele prezentatorilor. Pe ecran se derulau sponsorii sectiunilor (io cand va spui!), insa numele castigatorilor ioc. Nici microfoanele nu pareau ca functioneaza (desi la un moment dat s-a auzit clar zainescu strigand : ce faci MA! vino BAAA!).

In rest lumea socializa, bea berici moca, facea concurs de tricouri inscriptionate cu citate de pe blogul propriu, il striga insistent pe piticupunctro (sper ca l-a gasit pan’ la urma, ca prea ierea disperata), lumea, zic, il vana pe cabral, barfea ca de ce n-a venit tolo, o astepta cu sufletul la gura pe pretena lui sozo ca sa vaza daca are 3 ma rog, etc.

Sa mai zic cate voturi au avut blogurile alese prin referendum? (ca acush s-au publicat si clasamentele)

Pi uite, sa zicem la “cel mai popular”, in prima etapa, locul 15 din 485 a avut 25 de voturi. In etapa 2, locul 15 din 15 a avut 40 de voturi. Deci nici macar mobilizare la clicuit? Pai se poate? Hai bai nene, ca daca puneam la munca lista de cunostinte conforma cu teoriile de marketing, si tot ieseau de vro 200 de voturi. Ca sa nu mai zic ca organizatorii s-au chinuit sa faca si botoane de reclama, personalizate, pe care fiecare concurent sa le puna pe blogul propriu si personal (o subtila metoda de advertising, nu?).

Ma uitai la premierea blogurilor culturale (am si io un fix!). Asta a fost cu juriu, nu cu referendum. Azi, cetind mai atent, am aflat, nene, criteriile de jurizare. Citez:

Cele 3 criterii sunt:

– stilul blogului
Detaliile recomandate pentru a fi luate in calcul tin de ortografie, paragrafiere, lizibilitate (i.e. font prea mic sau prea mare), limbaj (agresiv, formal, informal, concis sau “de lemn” etc), design si layout, etc. Ponderea in nota finala este de 30%

– coerenta blogului
Detaliile recomandate pentru a fi considerate tin de prezenta unei pagini sau sectiuni de prezentare “despre”, detalii de contact, frecventa posturilor, aliniamentul dintre subiectul blogului si posturile scrise (i.e. intr-un blog de business ponderea posturilor pe teme de business trebuie sa fie de minim 80% samd), originalitate. Ponderea in nota finala este de 30%.

parerea mea!
Parerea judecatorului despre ce nota merita blogul in cauza. Ponderea in nota finala este de 40%.

Asta inseamna ca nu poti sa faci cultura daca n-ai leiaut sau font de 12. Nu poti sa faci cultura daca nu ti-ai dat numarul de mobil la About. Nu poti sa faci cultura daca vorbesti cu “nene”. Si, last but not least, nu poti sa faci cultura daca parerea Simonei sau a lui Costi e alta. Clar! (oare despre cine e vorba in propozitie cand spui realitatea ori academia catzavencului? Hm). Poate asa se explica cum Balinferi, Camil Stoenescu or FlaviusObeada au luat note mai mici decat dailycocos sau chestioarele in chestiune.

PS de consolare

Intr-un final glorios, asta mai inseamna, de-o pilda, facand haz de necaz, ca locul 16 din 122 obtinut de DulceaMahala la cultura se datoreaza, intr-o masura de 30%, lui Gavagai. Combatantzii stiu de ce! 🙂

6 Comments leave one →
  1. gavagai permalink
    27 March 2010 12:22

    huh? te referi la textu despre blogurile culturale?
    mie-mi place la nebunie idealismu care subantinde concursurile jurizate, sa cuantifici incuantiicabilu. il si vad pe iaru vanand “detalii ce tin de ortografie” sau pe morar calculand procente de posturi culturale.
    io ma mir ca rbf-u mai reuseste sa provoace emotii. dar poate ca exista un esprit de corps al bloggerilor si n-am bagat io de seama.

  2. 27 March 2010 12:35

    Madelino , ? cand ai fost la perfidul Albion?? l-ai zarit??;)
    * un rus pe airport in Londra trebuie sa raspunda chestionarului de la vama :
    -nume:….. Vania
    – de unde vii :- Russia
    -occupatie :…nu , nu , turist ”
    zi buna, :):)
    ps… premiantii unde se duc?? :):)

  3. madelin permalink*
    27 March 2010 21:58

    Gavagai, nu. 🙂
    Ma refer la faptul ca leiautul la blogul lui VladStroescu e facut de tine.

    In alta ordine de idei, chiar daca Vlad va spune ca blogul lui nu e de cultura (si probabil ca are dreptate), io l-as premia cu coronitza pentru ca incita la, ceea ce e mult mai patrunzator decat daca ar posta programe la filarmonica sau teatru de nisa, ar compune poezii cu tema sau ar copia de pe wikipedia articole gen referat.

    De concurs? Nu iegzista nici un esprit, da-l incolo. Io am esplicat in postu’ alalalt de ce m-am obosit sa urmaresc din avion si sa comentez rebefeu’ de anu’ asta.

  4. gavagai permalink
    27 March 2010 23:35

    aaaaaa, acuma pricep. duminica sunt mai greu de cap. dar am circumstante atenuante, tema nu a fost desenata de mine, ci de Delicia 🙂
    da, ai dreptate, blogul lui Vlad merita multe premii cu coronita. si pentru lucruri mai imperceptibile decat cultura.
    nu ma refeream la comentariile tale asupra rbf-ului, ci la o atitudine frecvent intalnita in “blogosfera”. am avut in cateva randuri senzatia ca rbf-ul e perceput ca o instanta de legitimare. si asta mi s-a parut un pic bizar.

  5. madelin permalink*
    28 March 2010 08:28

    Atuncea Delicia merita laurii, scuzatz, domnisoara!

    Pi tocmai asta am vrut sa demolez io, cu cifre si citate, intentia de erijare in. Altminteri sa fim noi sanatosi de cate “instante de legitimare” ne ciocnim zi de zi. Formale or informale.

  6. 29 March 2010 23:13

    Mulţumesc, aşa am aflat şi eu. Locul 16, pas mal. Aşa e, datorită Deliciei, blogul meu e distins. Adesea mă uit la el doar de dragul layoutului.
    Cât despre premiile pe care le-aş fi dat eu, le ştiţi deja.
    Într-o zi, o să scriu o carte despre Gavagai.

Leave a Reply

