Skip to content

Question mark

10 Aprilie 2010

Daca imi plac Andre Rieu si fontul Verdana inseamna ca sunt nashpa?

16 comentarii leave one →
  1. 10 Aprilie 2010 14:13

    mmm…. de verdana nus’ ce sa zic, da andrerieu e simpatic tare
    pe bune!
    daaa… nashpa asta cine-i, e colega cu andrerieu? ca nu apare pe iutub…

  2. gavagai permalink
    10 Aprilie 2010 17:56

    in legatura cu rieu nu ma pronunt.
    verdana e un font mai straniu decat altele, prin aceea ca a fost desenat pentru ecran. desenul e mai mult decat decent (e un font umanist, cu trasaturi clasice). a fost desenat odata cu georgia, sunt menite sa mearga impreuna.
    rantul la care trimite linkul tau are o ipoteza ascunsa, anume aceea ca paginile web declara dimensiuni fluide pentru fonturi (procente, ems), in speta font-size:100% sau 1em. dar verdana, la 10-11px (nu pt), arata excelent in browser, produce ordine si se citeste neasteptat de usor.
    pentru print, daca ai nevoie de un font umanist, ar fi bine sa folosesti alt font, de pilda myriad pro (inclus in adobe reader, se gaseste in Program Files > Commons > Adobe > Fonts). sau frutiger, care a scris istorie.
    deci nu esti naspa daca-ti place verdana 🙂
    ps Delicia si gavagai saluta schimbarea de tema

  3. vera permalink
    10 Aprilie 2010 19:42

    Cred ca ai fost imprudenta intrebind ce ai intrebat. Caci raspunsul meu este: pentru Verdana, absolut NU, pentru Rieu absolut da. In combinatzie cu raspunsul primului comentator, o sa te iei cu miinile de cap.

  4. madelin permalink*
    11 Aprilie 2010 15:50

    Mosu, pai asa se zice acuma. N-am gasit alta rima, vorba actualului deputat fost actor Mircea Diaconu in celebrul scheci cu nea Tomita Caragiu.
    Sunt multi cei care privesc cu spranceana ridicata la Rieu si la arta popularizata pentru mase, ca sa vorbesc in lemn pleonastic.

    Gavagai, ce usurare 🙂
    Despre tema am intrebat-o pe pretena Myreya ce parere are. Si mi-a zis: sa stii ca te reprezinta, sobra si trista la exterior dar zgubilitica cand incepi sa cetesti (adica la interior?).
    Dar io nu ma pricep ca Delicia sa fac teme noi, io aleg din alea pe care mi le da uardpresu’ mura-n gura.

    Vera 🙂

  5. vera permalink
    11 Aprilie 2010 17:34

    Sprinceana e ridicata. Nu atit pentru arta pentru masse, cit pentru Rieu. El insushi.

  6. madelin permalink*
    11 Aprilie 2010 18:59

    Pai Vera, spune-mi si mie de ce, ca sa-nteleg si sa pricep.

  7. 11 Aprilie 2010 19:02

    Nu stiu, da’ cu certitudine suntem dooo! Nah! 😀

  8. sabinadegetica permalink
    11 Aprilie 2010 19:54

    verdana e draguta foc , Rieu .. tu umbli cu surogate?:)))
    apai Brel da, Rieu nu:D

  9. madelin permalink*
    12 Aprilie 2010 08:46

    Sabina, eu nu ma pricep la muzica, stiintific ori elevat. Stiu doar ca muzica e un miracol.
    Sunt sigura ca rationalii pot explica si de ce (endorfine, chimie, chestii-trestii), insa e intotdeauna mai mult decat atat.
    Eu am pus intrebarea ca sa inteleg despre ce e vorba in propozitie. Vera a vorbit de omul Rieu. Eheeei, asta e un subect cu multe taisuri. Tu vorbesti de surogat, de ce? Muzica pe care o face el e artificiala? Are efectual acela asupra oamenilor pentru ca are zaharina? Rieu nu e un muzician bun? (intreb, ca nu stiu). E prea teatral? Amesteca genurile?
    Mie mi se par meritorii doo chestii: (unu) ca a pus cap la cap o orchestra (in care mult muzicieni si-au gasit un loc „de munca” si (doi) faptul ca prin muzica lui straneste in oamenii necultivati muzical o deschidere spre a asculta mai multa muzica (clasica, de ex.)

    Cum spune prietena mea, muzica face oamenii mai buni, asa ca de ce nu?

  10. vera permalink
    12 Aprilie 2010 11:06

    mada, scuze, dar nu am chef. Partzial ai spus tu insatzi chestii pe care i le reproshez si eu. Nu am chef sa fac o analiza completa, dar ce ii reproshez, in principal, este superficialitatea si chestii de gust, ca nu e numai CE cinta, ci si CUM. Mi se pare formula lui foarte manipulativa si kitschoasa.

  11. 13 Aprilie 2010 09:35

    pai problema e ca e cam lipsa de respect fata de beethoven sa-i modifici partitura…oricat de bine intentionat ai fi. Beethoven cand a scris simf a-5-a in formula respectiva, a avut o anumita traire, s-a intamplat o anumita magie, e un moment sacru.
    Si nu e ok sa-l modifici.

    (sa iei o tema a unui compozitor si sa variezi altfel pe ea e alta mancare de peste. Tema e e tema si o prelucrezi, dar sa denaturezi sensul unuei creatii integral e cam…pacat , din ala ca la Biserica:D)

    El nu e un muzician rau. canta bine, are tehnica.
    dar conceptia mi se pare prfund pe alaturi. Pentru ca in afara ca dat lucrui de munca(bravo!), sa ii inseli pe oameni ca Aia e simfonia de Beethoven…e nociv, cred eu.

    iar tu oricum nu esti naspa:))

  12. 13 Aprilie 2010 09:42

    stai ca mi-am dat seama de o chestie, nu ma refeream la ce a cantat acuma, in exemplul tau cand a trecut-o pe altceva:), vorb de simf a 5-a generic.

  13. 14 Aprilie 2010 12:48

    Mie Verdana îmi place, n-am nicio problemă cu fontul ăsta. Cât despre Rieu, eu sunt de la țară, nu am cultură ca alții, așa că îmi place ce face (și îl știu de vreo 12 ani așa). Bine, eu am luat și un laxativ înainte, să scap de constipație :p

  14. madelin permalink*
    14 Aprilie 2010 17:12

    Pai daca i-a modificat simfonia lui Beethoven nu e in regula, intr-adevar. Sa te joci cu temele si cu publicul e altceva. Eu am cautat pe net unde s-a intamplat asta dar nu crez ca m-am priceput destul. Insa tot imi place ce face, vorba Liei, din motivele expuse si ele mai sus printre randuri.

    Am gasit altceva insa, cautand acea inregistrare cu Simfonia a V-a modificata. Niste reactii pe un forum, apropo de:

    O reactie:
    „Au fost si in ultimii ani in Bucuresti:
    – Martha Argerich (a cantat Beethoven Concert 1)
    – Sir Colin Davis cu London Symphony Orchestra
    Beethoven Eroica (Simfonia a 3 a) si impreuna cu pianist
    Evgenyi Kissin – Beethoven Concert 5 pt Pian si orchestra
    – Dimitri Bashkirov a cantat exceptional Mozart Concert 14 si 24 pt pian si orchestra
    – Murray Perahia (printre putinii care au integrala pian Mozart altul f mare: A Brendel )
    – Peter Schreier cu Schubert (Winterreise)
    – Fabio Biondi si Europa Galante (cu Vivaldi, Geminiani)
    – Jordi Savall
    Rieu e simpatic/charismatic si om de show dar comparat cu cei dinainte e om de show si divertisment simpatic si cam atat…
    Ca J Strauss fata de Vivaldi, Haendel, Mozart, Haydn, Beethoven, Schubert…”

    Alta reactie:
    „Il prefer pe Nigel Kennedy. Este, poate, un personaj mult mai excentric, dar este un muzician adevarat. Si il admir pentru tenacitatea cu care combina muzica clasica si preclasica cu muzica rock sau jazz. Cam din aceaasi familie de muzicieni cu Yngwie Malmsteen sau Jan Anderson”

    Cea mai dura reactie:
    Un kitsch sinistru. andre rieu e un exaltat sinistru, nu are treaba nici cu muzica clasica nici cu entarteinmentu popular. Un ghiveci schizofrenic pentru un public trist, nici cal nici magar. In fine, mai bine te duci la un oktoberfest, e mai adevarat.

    Doo raspunsuri la ultima reactie, ceea ce mi se pare qed:

    „Andre Rieu e mai degraba un promor al unui soi de “muzica clasica usoara”, foarte aproape de kitsch. Dar n-as fi la fel de aspru cu el cum e @inlocsadorm. La urma urmei kitsch-ul si snobismul fac posibila patrunderea artei in mediile, sa zicem asa, mai putin elevate”

    „Pentru o persoana ca mine, fara o educatie solida in muzica clasica, a fost important sa descopar ca nu e chiar plictisitoare,pretioasa sau pretentioasa…”

  15. sabinadegetica permalink
    14 Aprilie 2010 21:19

    pai n-a modificat toata simfonia, doar inceputul, dar e destul pt a denatura sensul…., apoi a trecut pe altceva, am scris in al doilea comment.

    eu de aia am zis ca Brel e autentic.
    🙂

    inca odata, dpdv tehnic ce face el e ok, nu e muzician prost, stie sa cante la vioara , problemele sunt strict de ordin estetic……

    Nu iti trebuie laxative ca sa asculti muzica clasica in forma ei adevarata. Sunt o multime de lucrari extrem de accesibile si totodata extrem, de valoroase. Cam tot Mozart de pilda:)

    ca nu exista cultura muzicala in Romania…asta e o discutie interminabila si total nerezolvabila. O lum inita exitsa. daca parintii ar pune macar bebelusilor muzica clasica…..ma rog, am scris un articol mai demult pe blog despre de ce muzica usoara e aiurea si muzica clasica e buna.

  16. madelin permalink*
    14 Aprilie 2010 21:27

    Pai, da, Sabina, de la tine am inteles ce i se reproseaza lui Rieu, asa ca multumesc foarte mult.

    Cat despre muzici, eheeeei, ce de discutzii s-ar isca, timp si loc de-am avea, timp si loc, vorba lui Pinocchio parafrazandu-l pe dragul de Mircea

Lasă un răspuns

