Skip to content

Replici accelerate (I)

19 April 2010

Sefa de tren, cerand solemn biletele. Doua fetitze, surori, panicate: mama le-o fi luat si lor bilete? Dupa ce a perforat biletele de copii, nasha le-a inmanat la fel de solemn biletele, fetitelor, zambindu-le apoi complice: “sa aveti bine grija de ele, da”?

***

Grup de navetisti care se cunosc de mult. Un barbat, povestind colegului si celor doua colege care-l ascultau cu gura cascata: “Mai, de-abia astept sa ajung acasa, sa mananc io o ciorba! Stiti voi cum iese ciorba buna? Gatita cu dragoste, mai! Altminterea nu iese, neam!

***

In trenul de Budapesta, cel in care stam, navetistii cu abonament, pe strapontinele de pe hol (nota: acuma sunt atenta sa nu-mi mai prind deshtele). Langa mine tot un grup de tziganci urbane. Una, mai in varsta, ii povestea alteia, mai tinerica:

“Pai l-am sunat, mai Mona, ce credeai. Asculta, i-am zis, tu ai montat o mobila de bucatarie acum doo zile la cineva din Eforie? Ala: da. Pai baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai, copiii mei sunt daltonisti dar tu cum ai putut sa montezi brambureala aia de culori?!? Auzi fai, avea usile maro, marginea de sus alba si aia de joc neagra. Fii atent, i-am zis. Imediat te duci si refaci lucrarea, ai inteles? Pai baaaaaaaaaaaaaaaaai, i-am zis, ce te-ai gandit tu, am gasit niste fraeri, am montat fleanc-fleanc repede ce-am avut si trai nineaca! Pai nu merge asa. Poorma l-am sunat pe fi’miu. Vezi ca joi vine ala sa-tz schimbe mobila. Vezi ce faci!

2 Comments leave one →
  1. sabinadegetica permalink
    20 April 2010 09:05

    si mie imi place teribil sa ascult fugar replicile din tren (Bucuresti-Busteni si retur) si mereu promit sa le notez, uite ca ma responsabilizezi 🙂

  2. 20 April 2010 22:20

    m-ai facut sa imi aduc aminte cu drag de primul meu an la radauti, cind faceam naveta intr-un sat de munte intr-un bus plin de tarani unul mai hazliu ca altul!!eu timisoareanca, neiesita cumva din banat sa ma trezesc deodata intr-o zona, in care la inceput parca imi trebuia dictionar sa inteleg si ce spune lumea!!mi se parea ca visez si nu mi se intimpla mie asta!!! ei bine, acesti tarani ma umpleau de admiratie cu spontaneitatea lor, bunul lor simt ( o data nu am stat in picioare !) una din poante o tin minte si azi. In una din statii a coborit o femeie , la care barbatul ei in autobus inca, fimeie, ia si posheta, si ii intinde o traistuta a la Sofia Vicoveanca! dupa care se uita la noi toti si spune, pai daca doamnele au inceput sa poarte traiste, uite ca fimeia mea are posheta!!

Leave a Reply

