Skip to content

Zoo-intamplari

25 Aprilie 2010

Din spusele amicei Myreya, despre vreo escapada de shopping:

„am vazut la […] (nota: puteti inlocui paranteza cu numele oricarui magazin sau butic de bijuuri) o pereche de cercei superbi. Doar stii de cand imi doream cercei mov! Cand am ajuns acasa mi-am dat seama ca nu am la ce sa-i asortez. Asa ca am plecat iar prin oras si mi-am luat: doo bluze, o fusta, o pereche de pantaloni trei sferturi, pantofi, geanta si curea! Si o umbrela si o broasca feng-shui.”

Si acum legatura cu povestea de fata, mica menajerie din realul Madelinei.

In carnetul de sanatate al cotoiului (numit negru pe alb „Monalisa”), la rubrica „apropitar” figureaza Miru. Insa, de cand a aflat ca Monalisa nu e pisica, asa cum crezuse initial pana si asistenta vetului, ci cotoi, Miru s-a dezis de el. Ea voia pisicuta si gata. Cotoiul ii apartine lui Mihu, ca sha-sha el l-a adus de pe strada in maneca hanoracului. Ca sa compenseze, inainte de plecarea la Londra, Miru isi persuadase tatal sa-i cumpere de la zoocenter un (1!) pestisor auriu-roscovan. Pestisorului ii facusem domiciliul intr-un ibric de sticla, din ala de facut ceai, pentru ca avea si capac cu rasuflatoare, ca sa nu atenteze cotoiul la interitatea sa corporala (*si* mentala).

Insa, insa…

(nota ajutatoare: in timpul plecarile noastre mai indelungate de acasa, tata este cel care are grija de menajerie. Le curata, le da de mancare si de de baut, le spune povesti).

Cand ne-am intors de la Londra, am gasit vasul cu Nemo lipsa si un belet: „Vineri cotoiul a lovit din greseala acvariul, care s-a spart. Pestele era pe jos, in spatele dulapului, murit”. Bineinteles, tragedie. Plans neconsolat. Am intrebat-o pe Miru: „esti suparata pe cotoi?”. „Nu” a zis ea printre lacrimi. „Dar pe cine?” „Nu stiu” a spus suspinand si oftand. Pai cum sa-i rezisti? Dupa vreo saptamana, intrand pe usa de de la aikido, un strigat victorios: „mamiiiiiiiiiii, tata mi-a luat un acvariu intreg!” Pai da: acvariu cu filtru, incalzitor, termometru, corali si deditei de mare, tot dichisul. Si noo (9!!!) pesti.

Astazi am asistat si eu la operatiunile de curatare si schimbare de apa. Acvariul e golit cu un furtun, pana mai ramane un strat subtire de apa si nisip, pe fund. Priveam fascinata cum se agita opt pesti in apa imputzinata, ingramadindu-se toti intr-un coltz de acvariu si incercand sa evadeze. Fara rost, normal, cam asa cum ne agitam si noi, pierduti in rutinele zilnice. Numai unul, dintre cei rosii, statea linistit in alt coltz, fara sa faca nici un efort, ca si cum ar fi incercat sa-si crute fortele, intrand intr-o stare aproape de zen.

Pestii i-am pescuit mai apoi cu un minciog facut dintr-un varf de ciorap de dama vechi si i-am pus intr-o cutie de smantana goala, pe masa, langa cafeaua mea (sa nu atenteze cotoiul la intergritatea, etc). Numai ca am uitat sa acopar cutia. Si m-am trezit ca pestele cel mai dezvoltat, masculul cu coada-sabie cea mai faloasa, tzushti, a sarit dintre suratii lui direct in cafeaua mea. Uaaaiii, ce m-am speriat! Fuga cu cana spre bucatarie, cand el iar, tzushti, afara din ceasca de cafea, aterizand pe gresia din hol. L-am cules repede, cu mainile goale, si l-am aruncat langa fratii sai, acoperind repede cutia cu cealalta parte din ciorap.

Ma uit acuma la el, in acvariu. Are niste trasee destul de ciudate, isi tine inca aripioarele strans lipite de corp, iar la noapte s-ar putea sa experimenteze prima sa insomnie. De care insa o sa uite imediat, imi spunea Tapirul ca pestii au o memorie de circa 3 minute.

Later edit: o poza de rasbunare gasita pe net

One Comment leave one →
  1. 26 Aprilie 2010 17:00

    Foarte frumos acvariul!
    Ma intreb daca nu ar trebui si oamenii sa aiba uneori o memorie mai scurta…

Lasă un răspuns

