Skip to content

Jurnale dia *)

13 June 2010

*) Adik dia-logs.

***

In gara, trenul e tras la mama naibii.

Intreb nashul: nu va suparati, de ce nu trage trenul in gara?

El: stiti, trebuie sa intrebati dispecerul de la capatul peronului 2.

Ma duc.

Eu: Nu va suparati, de ce nu trageti trenul in gara? La vagonul 1 s-a ispravit peronul.

El, fumand rasturnat pe spate, vizibil iritat ca i-am intrerupt taclaua cu un lucrator in vesta portocalie: Pai ce credeti, doamna, ca trenurile e la dispozitia calatorilor?

Eu: dar la dispozitia cui?

El: la dispozitia Conducerii!

Eu: si calatorii care platesc belet n-au nimic de spus?

El: treaba lor, daca vor sa se plimbe cu trenul, sa respecte dispozitiile!

Eu: pai fac reclamatie scrisa conducerii. Cum va numiti? ca sa stiu sa raportez iezapt.

El, ricanad: Johannis!

Am facut si reclamatie scrisa. Pe site cica CRF Calatori e la dispozitia calatorilor. Si reclamatiile clientilor sunt “considerate”. Pana acuma n-am primit nici un raspuns.

***

La viza, ajung in sfarsit la ghiseu, la interviu, dupa stat la enspe cozi.

Intervievatorul, intre doo varste, chel si impozant: de ce calatoritzi in state?

Eu (in gand): de chichi bulimandrichi?

Eu (in engleza): pentru ca ma trimite compania la o conference.

El: si despre ce e vorba?

Eu (in gand): habarnam

Eu (in engleza): despre sisteme, despre management, despre standarde, deastea

El: unde lucrati?

Eu (in gand): pe Polona

Eu (in engleza): la compania X

El: si veniti din reactor?

Eu (in gand): eii, nu. In reactor intra numai Spiridusii Imuni la Neutroni.

Eu (in engleza): nu in mod direct. Sunt functie suport.

El: si care-i jobul dvs?

Eu (in gand): chiar!?!

Eu (in engleza, dupa un scurt moment de reflectie): lucrez dupa Manual si proceduri, si ma asigur ca si altii la fel.

El (luminat la fata): ahaaa!

El: vorbiti-mi despre compania la care lucrati!

Eu (in gand): de la origini pana in prezent?

Eu (in engleza): este o companie nationala, care are relatii de colaborare cu Agentia Y, si care din aceasta colaborare a iesit aceasta conference care, avand in vedere ca e in state, o sa devin de 100 de ori mai desteapta decat sunt in clipa de fata.

El: vorbiti-mi despre scoala absolvita!

Eu (in gand): in clasa a II-a am luat ultima data premiul I. La liceu n-am facut nimic notabil, doar ca m-am indragostit. La facultate nu crez ca vreti sa stiti ce am facut.

Eu (in engleza): despre ultima? pai inginerie mecanica.

El: si ce face un inginer mecanic?

Eu (in gand): inginereste inefabil neste chestii mecanice?!?

Eu (in engleza): proiectare tehnologica

El: si ingineria e generala sau n*cleara?

Eu (in gand): haiti!

Eu (in engleza): generala

El: si cum ati obtinut jobul in industria n*cleara daca nu ati terminat o scoala de profil?

Eu (in semigand): I have applied for a job!

Eu (revenindu-mi spectaculos): dupa facultate am facut o gramada de cursuri si am o gramada de certificari si atestate, in domeniu

El (luminant la fata): ahaaa!

El (rasfoind pasaportul): unde ati mai calatorit?

Eu (in gand): de-adevaratelea nu crez ca am calatorit vrodata, vrundeva

Eu (in engleza): Pai in Croatia, in interes de serviciu. In rest in vacante, in Europa. Cel mai mult mi-a placut in Bulgaria, la Balcic. Baiatului i-a placut in Grecia. Fetei, in Spania. Sotului…

El (zambind si scotand cartonasul verde cu un numar pe el): I’ am pleased to announce you that your visa request has been accepted! In fiecare zi, Monday to Friday, 3 o’clock in the afternoon puteti veni sa loati pasaportul. Il poate lua si altcineva. Sau il putem expedia prin curier rapid.

Eu (in gand): is that all?

Eu (in engleza): Good bye.

***

Care o fi secretul? Care o fi raspunsul la toate misterele? Poate chiar asta:

9 Comments leave one →
  1. 14 June 2010 10:42

    intre doo varste chel si impozant? – io cred ca i-a placut de tine si voia sa te mai tina de vorba

  2. literelibere permalink
    14 June 2010 11:15

    angajatii CFR si angajatii ambasadei fac legea 🙂

  3. madelin permalink*
    14 June 2010 13:26

    Tapire, dap, creca eram de-a dreptul ravisanta. Nici cafea nu bausem, doar apa chioara.

    Oceania, parca numa’ ei fac legea pe la noi…
    (bine ai venit!)

  4. 14 June 2010 14:44

    pi tocmai, aveai asa un aer obosit-plutitor

  5. 14 June 2010 20:27

    Cantecul e cea mai buna concluzie 🙂

  6. 15 June 2010 07:23

    placut tare. chihchi bulimandrichi mult timp n’am mai auzit. citit, nici atat!:)) iar spiridusii reactorului… veselie totala!
    superb.

  7. 15 June 2010 19:14

    Ne întoarcem la Cohen? El rezolva orice problema si are raspuns la toate întrebarile.

  8. Zazuza permalink
    18 June 2010 12:34

    haha, dialogul interior face toate vizele… pardon, voiam sa zic toti banii, da’ ce mai conteaza. pe de alta parte, nush, da’ ai un tupeu formidabil sa crezi ca trinurile e la dispozitia calatorilor, doamna, cum se poa asa ceva? ia vezi, sa fii hepi ca n-a dat cu vitrion pe tine, etete auzi aici :D!

  9. 24 June 2010 18:56

    Eu am trecut prin calvarul unui interviu la Ambasada Britanica,pt perioada 22.12-10.01 ,deci aveam nevoie de viza pt 9zile pt ca din ianuarie vizele s-au scos.Si nenea “chelios si impozant” mi-a pus un milion de intrebari,iar eu intrasem acolo crezand ca este doar o formalitate..avand deja bilete de avion si invitatie.La sfarsit m-a invitat sa mai vin..si eu si acum cred ca de fapt a ramas impresionat de engleza mea.. :)))
    Nervoasa ca un trol razboinic am dat “n” telefoane si am aflat,,ceea ce vreau sa-ti spun si tie.
    Daca nu ai proprietati,firme,studiezi,esti angajat cu carte de munca sau ai copii in tara..nu-ti da viza,iar in cazul meu sotul era la purtator iar copii nu detinem momentan.. ei considera ca plecam sot+sotie si ramanem in draga lor tara..deci el a insistat sa mai revin..cu o dovada clara.
    La tine a fost simplu,cand ai zis ca ai sot si copil,ti-a si dat viza.Oricum americanii sunt mai batuti in cap de cat restul polulatiei de pe glob.
    Si in tara in care locuiesc eu..nu poci vedea-ascula pe dragul Cohen…din nefericire 😦
    astia de la Sony Music niste zgaciti d’le..

Leave a Reply

