Skip to content

Petitii, petitii, petitii

10 Iulie 2010

De ceva vreme-ncoace am dat in obsesia reclamatiilor m-am hotarat sa devin mai activa dpdv civic. Un fapt imbucurator e ca pana acum mi-au raspuns toti impricinatii.

Mai intai primaria sectorului 1, care mi-a scris, dupa vreo trei saptamani, ca strada Popa Tatu e in Sectorul 1 nu in Sectorul 6. Pana am primit raspunsu’, insa, expirase termenul de depunere a declaratiilor fiscale. Mersi oricum.

Apoi a venit randul celor de la metrorex. Care mi-au raspuns la petitiune, dupa vreo saptamana si ceva. Cum ca garniturile vin cu decalaje de 10-15 minute, in orele diminetii, in zilele lucratoare, pe ruta Gara de Nord-Victoriei-Stefan cel Mare-etc, pentru ca si deoarece se lucreaza pe linii. Chiar asa?!?!?

Si-mi raspunse si chefereul. La reclamatia despre care am scris mai demult.

Intai mi-o raspuns insush Ministeru’:

MINISTRUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII

SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI

CFR SA

Bucuresti, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1

DIRECTIA MARKETING

SERVICIUL RELATII CU PUBLICUL

Nr. 20/32D.D./721/23.06.2010

Doamnei ***

Urmare mesajului dumneavoastră transmis prin poşta electronică la SNTFC CFR Călători SA, ne-am adresat RTFC Bucureşti şi suntem în măsură să vă comunicăm următoarele:

Conform graficului de lucru al staţiei Ploieşti Sud, garnitura trenului 1532 staţionează pe linia 3 din considerente tehnice şi pentru asigurarea pazei vagoanelor.

Deoarece de la aceeaşi linie pleacă trenul 3023 (ora 4.08), iar după plecarea acestuia şi cuplarea locomotivei la garnitura trenului 1532, uşile vagoanelor pot fi acţionate în orice moment de către călători. Din acest motiv, pentru siguranţa călătorilor, nu mai sunt permise mişcările de manevră a trenului, pentru a fi tras la mijlocul peronului 3.

Din cauza configurării staţiei Ploieşti Sud, organizarea este cea de fapt şi nu poate fi modificată.

Personalul societăţii noastre nu a avut discuţii neprincipiale cu niciun călător.

Mesajul dumneavoastră a fost transmis şi la CN CFR SA, deoarece din cele relatate, persoana cu care aţi avut discuţii este salarit al acestei companii.

Regretăm neplăcerile întâmpinate şi vă asiguram că SNTFC CFR Călători este receptivă la sesizările privind calitatea transportului şi întreprinde toate eforturile pentru realizarea unor prestaţii de transport care să răspundă exigenţelor publicului călător.

Vă mulţumim pentru înţelegere.

DIRECTOR MARKETING

***

Si poorma mi-au raspuns si redirectionatii:

„Stimata doamna Madelin,

Urmare petiţiei dumneavoastră, adresată SNTFC ”CFR-CĂLĂTORI” SA şi redirecţionată către CNCF ”CFR” SA, avem onoarea de a vă transmite punctul de vedere al Direcţiei Trafic, care precizează:

Referitor la gararea trenului 1532 la „jumătatea liniei înspre Buzău” vă comunicăm că, în conformitate cu planul grafic de lucru al staţiei, trenul 1532 este format la linia 3 Ploieşti Sud, cap Buzău. La aceeaşi linie 3 , cap Bucureşti se formează şi trenul 3023, cu plecare la ora 4,08.

Trenul 1532 se garează în întregime la peronul liniei 3.

Soluţia garării a două garnituri la aceeaşi linie este determinată de numărul redus de linii de primire – expediere, faţă de numărul de trenuri primite şi expediate în intervalul orar în care se expediază cele două trenuri.

De altfel, acest mod de lucru se utilizează frecvent la toate administraţiile feroviare europene.

In urma verificării incidentului semnalat, a rezultat că limbajul utilizat de impiegatul de mişcare exterior, de serviciu la postul de mişcare nr.5, în tura de 6/7.06.2010, a fost decent, fără a aduce injurii sau jigniri persoanei reclamante.

Atitudinea impiegatului de mişcare exterior a fost confirmată şi de alte persoane de la diverşi agenţi economici care au asistat la discuţii.

Pentru evitarea în viitor a unor situaţii asemănătoare, conducerea staţiei a prelucrat întreg personalul cu privire la modul de răspuns la eventualele solicitări ale publicului călător.

Cu stimă,

Specialist în relaţii publice

***

Comentariile lu’ Madelin:

1) De la orele 4 si 8 minute si pana la orele 6 si zece minute nu e timp suficient sa trageti trenul respectiv in gara? Mai ales ca in unele zile, probabil atuncea cand binevoieste „personalul Directiei Trafic„, trenul este tras in gara cu 5 minute inainte de plecare. Nu e mai periculos asa? Intreb si io, ca nu ma pricep.

2) Eu nu am pomenit nimica de injurii. Doar v-am intrebat daca vi se pare normal raspunsul angajatului dvs cum ca „trenurile sunt la dispozitia conducerii nu a calatorilor si cui nu-i place sa-si ia masina mica„. Daca nici asta nu e jignire pentru cineva care plateste luna de luna abonament pe tren Rapid (vorba vine), io nu stiu ce sa mai zic.

3) La discutie nu a asistat decat un angajat CFR imbracat in vesta portocalie. Asa ca faza cu „alte persoane de la diverşi agenţi economici care au asistat la discuţii” e o gogonata de vara.

4) Sa va dau si la ziar?

Anunțuri
3 comentarii leave one →
  1. 21 Iulie 2010 19:54

    Hmmm, se pare ca nu sunt singurul. Din pacate am ajuns la rezultatul ca la noi trebuie trecut la metode mai „agresive” pornind de la sesizari, reclamatii pana la procese, daca vrei sa clintesti din loc problemele.
    Cand ajung raspunsurile insa… incerc sa zambesc vazand cum incearca sa fie diplomati dar… In unele cazuri singura realizare este aceea ca am subliniat clar existenta problemei si POATE se dau unele indicatii „organizatorice”. Mai avem mult de luptat si, din pacate, este necesar ca tot mai multa lume sa recationeze pentru ca institutiile sa reactioneze la randul lor „pe bune”.
    Dar… noi suntem optimisti 😉

  2. 22 Iulie 2010 14:57

    Mai e si vorba ca scripta manent, da’ scripta aia pe hartie. Nu’s cat ar merge ea in Romania, dar nu vad de ce nu. Scris pe hartie cu aspect oficial, antet, data, adrese, limbaj de lemn si etc. Cu raspuns la raspuns in acelasi format. Daca SNCFR functioneaza dupa o regula cat de cat, orice corepsondenta pe hartie primeste un numar de dosar si se arhiveaza. Devine, ca sa zic asa, oficiala.

    Io asa mi-am rezolvat problemele cand a fost cazul – nu prea multe intr-adevar.

    PS: iete ceva ce diligentreader ar aproba pozitiv 🙂

    • diligentreader permalink
      26 Iulie 2010 23:09

      And right you are. Asa-mi invat si eu elevii de primara, sa protesteze politicos si neaparat in scris cu numar de inregistrare! Numa ca-i dez-invata parintii fricosi de cele mai multe ori.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: