Skip to content

Carte de vise XX

15 July 2010

Se facea ca eram intr-o tabara de creatie, mai multi scriitori, poeti, prozatori, din toata lumea. Trebuia sa producem, pana la sfarsitul saptamanii, poeme ori eseuri cu 7-5-7-3 silabe (habarnam ce inseamna asta!). Si studiam asiduu, in niste sali de clasa cu banci in forma de alveola. Ma ciondaneam cu amicul armean Artimon apropo de numaratul silabelor din versurile unei poezii pe care o scrisesem in pauza, dintr-o suflare. Colegii ceilalti plecasera sa-si cumpere inghetata.

Apoi m-am trezit afara. Eram pe un pod suspendat deasupra unei ape curgatoare. Cu mine era si tata, noi doi parca trebuia sa trecem dincolo ca sa prindem un avion. Pe puntea suspendata a mai aparut un nene gras, imbracat in uniforma alb-bleumarin. Puntea nu avea decat cate o “mana curenta”, de-o parte si de alta, in rest doar o podea din scanduri negeluite. Si abisul. Mie nu-mi este frica de inaltime, in general, insa in acest vis aveam o groaza aproape materiala atunci cand ma uitam pe marginile puntii, in jos. Podul era construit la o inaltime ametitoare, si semana cu un apeduct roman in curba. Apa abea daca se zarea, departe, jos.  De frica, am incercat sa-l tin de mana pe nenea cel gras, dar el a refuzat tacut. Am mers singura pas dupa pas, incetisor, ingrozita dar si fascinata. La un moment dat, in stanga podului, dedesubt, am zarit crenelurile unui castel inalt, tuguiat, cu acoperis mancat de rugina. “Asta e castelul nostru de apa”, mi-a zis nenea cel gras.

Se facea apoi ca eram cu B. intr-o masina alba, care statea pe loc. Si el imi spunea: “mie nu mi-a fost frica sa trec podul!”

No comments yet

Leave a Reply

