Skip to content

Existentialismul ne omoara

28 Septembrie 2010

Doua intrebari serioase:

Una cu dedicatie: domnilor, doamnelor, se poate, domne’, amor fara corazon?

Doi (intrebare pentru mamici, viitoare mamici, medici): cu ce se poate trata eficient o constipatie de sarcina?

Multumesc.

31 comentarii leave one →
  1. 28 Septembrie 2010 21:04

    „cu ce se poate trata eficient o constipatie de sarcina?”

    Da’ de ce? Că doar nu…?? Haida-de, că asta ar fi prea de tot! Şi cum de nu ştiţi chiar dumneavoastră, că nu vă pot depăşi multe?

  2. madelin permalink*
    28 Septembrie 2010 21:11

    Domnule, da’ stiu ca statz cu ochii pa mine ca pa butelie.
    La cele doua n-am avut.

  3. 29 Septembrie 2010 09:17

    Doi: fibre și multe lichide.

    Unu: eu am zis mereu că nu se poate. Adică chiar nu se poate. Nu.

    • madelin permalink*
      29 Septembrie 2010 11:04

      Domne, fibre fibre, da’ ce fibre?

  4. 29 Septembrie 2010 09:33

    Sigur nu se poate.
    La a doua înca nu stiu.

  5. volent permalink
    29 Septembrie 2010 09:50

    2. cu supozitoare cu glicerina.

  6. 29 Septembrie 2010 10:22

    „se poate, domne’, amor fara corazon?”

    Domne’, amoru’ fără corazon e ca fu*aiul fără p*lă.
    (Corazonu’ e chestia aia de-o produce suprarenalele, nu?)

  7. 29 Septembrie 2010 12:42

    pff! cata ipocrizie… Ba se poate, duamna! Si inca foarte bine. Asta daca nu confundam chimia cu corazonu’ 😉

  8. 29 Septembrie 2010 15:00

    Madelin, s-ar zice ca nu prea există solidaritate feminină sau măcar gravidică! Mă aşteptam să găsesc puzderie de răspunsuri sub semnătură feminină pentru ambele întrebări, dar mai ales pentru cea de fiziologie. Jale mare, cucoană, sunteţi dezbinate şi indiferente una la suferinţa celeilate! Bine că ştim! Divide et impera!

    Ca o chestie generală, am observat pe propria piele că femeile au empatie de suprafaţă: se tulbură uşor, apoi le trece uşor. Pisicisme. Hai, fetele, lăsaţi-o pe Madelin; înapoi la tors şi lins blăniţa!

    • madelin permalink*
      30 Septembrie 2010 13:36

      Comentariul sters (ala in care ma minunam cat de des ati fost confundat dumneavoastra cu un avatar de gen feminin) fusese generat de apelativul „cucoana”. Domne’, o fi fost frumos pe vremuri, odata ca niciodata. Insa mie mie se ridica perii pe ceafa instantaneu. Same la apelativul „woman!”
      Amandoua ar trebui sa fie adresate de vorbitori numai persoanelor de sex feminin foarte apropiate (neveste-gen). Sau nici lor.

  9. 29 Septembrie 2010 18:23

    intrebarea a doua e extrem de… complexa si nu ma bag, iar prima imi pare neclara
    daca amoru e dragostea si corazonu sentimentu bineinteles ca nu se poate ca doar nu te indragostesti cu degetele de la picioare si nici cu incheietura mainii stangi
    daca amoru e sexu si corazonu e dragostea bineinteles ca se poate, ca doar fetele alea de pe semicerc ce presteaza?!
    si intr-un caz si in altul lucrurile imi par foarte clare, doar intrebarea nu 🙂

  10. 30 Septembrie 2010 01:24

    La a doua întrebare nu mă bag, deși aș vrea să fiu de ajutor. Nici gravidă, nici exagerat de constipată nu am fost până acum 😀

    La prima, a zis-o foarte bine domnu Moșu. Până la doamnele de pe centură, avem aventurile de o noapte (pe care eu le-am bifat cu succes la momentul respectiv și bine am făcut). Ne-am văzut, ne-am plăcut, ne-am … consumat pasiunea și gata, fiecare cu viața și treaba lui.

  11. Zana Eficientei permalink
    30 Septembrie 2010 11:42

    Nu ma lamuresc daca cele doua intrebari au vreo legatura intre ele, dar sa fim candizi si sa speram ca nu :).

    Acum raspunsurile:
    La prima – categoric, da. Daca nu s-ar putea, populatia lumii ar fi muuult mai mica.
    La a doua – recomand fibre (All Bran de la Kellogs sau alte cereale asemenea) cu iaurt din cel cu fermenti activi, miere, miscare si multe lichide.

  12. 30 Septembrie 2010 12:47

    Unu – Evident.
    Doi – Suc de kiwi si grapefruit dimineata, pe stomacul gol. In principal kiwi face minuni, dar dupa sarcina n-o sa-ti fie chiar bine cand o sa-l vezi.

  13. 30 Septembrie 2010 13:21

    doua chestiuni tare profunde, una mai rau ca cealalta :).

    Unu, serios vorbind, eu am crezut ca merge, dar m-am inselat amarnic. dar poate asa sunt eu construita, ca le consider legate implacabil printr-un fir invizibil. pentru ca eu nu pot concepe una fara cealalta.

    pentru nr doi, recunosc ca nu am trecut prin asa ceva, dar in schimb am trecut prin mama ei, adica constipatia post natala. Care combinata cu cezariana este crunta rau. Remedii: niste laxative naturale din plante care functioneaza partial, supozitoarele cu glicerina functioneaza mereu iar ca mancare: prune la greu, tarate amestecate cu apa, miere pe stomacul gol, zeama de varza. si daca poti,mananca cat mai amestecat si mai dubios cu putinta 🙂

    • 30 Septembrie 2010 15:49

      „Unu […] eu am crezut ca merge [una fără cealaltă – n. mea, A.] […]” urmată imediat de „[…] le consider legate implacabil printr-un fir invizibil. […] eu nu pot concepe una fara cealalta.”

      Cât de aiuritor sună! Nu mai înţeleg nimic.

      Băiete, încă una mică!

      • madelin permalink*
        1 Octombrie 2010 10:29

        Adica la un moment dat (cand inca nu stia) credea ca ar putea si una far’ de alta. Pana cand a aflat (experimentat pe pielea proprie etc) ca ea una nu poate decat una dimpreuna cu alta. De unde a tras concluzia ca, daca alte persoane pot (una far’ de alta, that is), ea una nu poate, probabil din constructie.

        Ce e asa greu de inteles? sau ati beut inainte si-atuncea se esplica.

  14. 30 Septembrie 2010 14:54

    Madelin, acum serios: nu-i mai simplu să-l întrebaţi direct pe medicul care vă urmăreşte sarcina? Eu niciodată nu cer (şi nu caut) sfaturi medicale pe internet. Ba chiar fug de ele, după ce am avut curiozitatea de a citi vreo câteva (veterinare).

    Tocmai am citit o pagină de pe blogul unui explorator român recent diagnosticat cu cancer (Alin Totorean) şi m-am îngrozit de numărul de mesaje „de bine” care-i recomandau terapii spirituale sau pe bază de argilă…

    • madelin permalink*
      30 Septembrie 2010 17:34

      Aveti pisica?

      Sfaturile cuiva care a mai trecut prin aceasta experienta se cheama sharing. Nu e nici pe departe acelasi lucru cu-consultatia on-line. Sau cu vorbitul din carti.
      Gravidele mananca si lipici, de ex, desi medicul nu le recomanda 🙂

      • 30 Septembrie 2010 19:50

        Aveţi dreptate, dar riscul este ca ceea ce pare o constipaţie banală să ascundă varii probleme tăcute. Tata avea nişte vânătăiţe pe picioare, febră şi dureri de şale şi noi am crezut că era vreo bagatelă, când colo era leucemie (dar au fost şi doi medici care s-au păcălit până la al treilea care s-a prins). De aia recomand întotdeauna mersul la medicul personal.

        Nu pisică, ci câine. Un ciobănesc german mai afectuos decât toate pisicile la un loc!

  15. 30 Septembrie 2010 18:17

    😦 desi am fost, nu demult, gravida, nu am cu sa ajut la doi – nu am avut nici o problema de acest gen in sarcia 😦 Imi pare rau ca nu pot ajuta.

    .. la doi, nu cred ca se poate … cel putin nu in cazul meu… o farama de corazon tot era pe acolo… sau macar o amintire a corazonului demult apus. 😛

  16. licurici permalink
    30 Septembrie 2010 19:17

    ia uite că mai există un licurici 😀

  17. 30 Septembrie 2010 21:40

    Madelin, la prima intrebare nu ma bag :D.

    La a doua pot spune ca mie nu mi-a mers nici mama regimului alimentar in sarcina, m-am chinuit ca vai de mama mea. Pana am gasit supozitoare cu glicerina, undeva prin luna a doua. Se spune ca fructele proaspete, iaurt, cereale inegrale – contin fibre – ar ajuta. Eu am mancat foarte variat, cu mari accente pe supe si ciorbe parca – si nada.

    Cineva spunea mai sus ca se pot ascunde diverse afectini. Da, asa e, dar in sarcina una din „afectiuni” este de fapt un aflux de progesteron, care incetineste atat tranzitul intestinal cat si capacitatea hai sa zic motrica a muschilor implicati. Probabil cu laudatul scop de a preveni un avort spontan, naiba stie – explicatie desigur profana dar in lipsa de altceva sa zicem ca merge. Cert e ca eu m-am resimtit rau de tot :(. In timp, se adauga si presiunea exercitata de bebeloi. Al meu a fost cumplit de mic si tot a dat damage mare. Iar post natal… tot asa am ramas, spre disperarea mea. Cica efect „advers” al alaptatului la unele persoane.

  18. alina downunder permalink
    1 Octombrie 2010 07:31

    unu – in nume personal, deci la mine NU. nici n-am incercat, nici nu s-a nimerit.

    doi – i soooo empathise! 😦 carevasazica fructe pe stomacul gol, in cel mai rau caz, pepenele e grozav. ca dieta pe termen mai lungut, cereale integrale si fff multa fribra vegetala (fructe & legume). fierul se pare c-ar fi pricina. deci la o adica un supliment cu fier s-ar putea sa strice. sirop de prune. prune (uscate, ca tot e sezon rece la voi in emisfera) fierte indelung in putina apa. cu un pic de zahar eventual. vara merge sucul de piersici sau caise. nici cel de struguri nu prea da gres. oricum, cam trebuie dieta (mai sus mentionata). supozitoarele si remediile astea babesti sunt doar de moment …

  19. Anca permalink
    1 Octombrie 2010 10:45

    Se ia un vas mare in care se pun: fulgi de ovaz, orz, grau (se poate si musli cu ingredientele acestea), bucatele de fructe uscate (caise, piersici, prune), seminte de floarea soarelui (decojite!!), alune, nuci, o lingura mare de gem de prune, una mai mica de miere de albine si un iaurt. Se amesteca si se serveste furajul dimineata pe stomacul gol. Se poate renunta la alune sau nuci, dar e mai bine cu. Daca nu functioneaza ma ofer sa platesc ingredientele :)!
    Alte solutii mai … soft: dimineta pe stomacul gol de bea apa calduta cu miere sau se manaca prune uscate (fierte). In rest, multe fibre, iaurturi si sucuri naturale de fructe.

    • 1 Octombrie 2010 19:30

      Sau ananas din cel sticlos, zaharisit, se gaseste la plafar. Si prune uscate. Sau poame (mere deshidratate). Se gasesc in piata.
      Dar mama lor e zilnic o lingurita de miere, si-n sculare si-n culcare.
      Succes!

  20. 1 Octombrie 2010 15:40

    Unu: se poate, dar nu merita…
    Doi: nu vreau sa te necajesc foarte tare, dar asta e o problema grea. La unii a mai mers cumva, la mine (de doua ori) n-a mers decat cu… timpul. Adica pe la vreo 4 luni, la ambele sarcini m-am reglat. Si eu mananc destul de sanatos, cu mutle fibre si bla-bla, tot tacamul. Dar supozitoare am refuzat sa servesc, recunosc. Si nimic din restul retetelor n-a functionat. Zoozie mi se pare ca a nimerit cauza. Si Alina – pentru ca am constatat un mare improvement cand am renuntat la suplimentele de fier (pe care trebuia sa le iau din cauze de rezultate proaste la analize) – s-a reglat si digestia, dupa care s-a reglat si nivelul de fier din cauza ei, asa ca am impuscat doi iepuri deodata :-)))
    Succes!

  21. madelin permalink*
    2 Octombrie 2010 10:25

    Multumesc foarte cald, doamnelor si domnilor.
    Prietena mea o sa fie fericita pentru retete. Sa speram ca una dintre ele va functiona.

    Pentru dl. A.: bineinteles ca Miha se consulta indeaproape cu medicul care-i urmareste sarcina. Iaca, v-atz mai satisfacut o curiozitate.

  22. 4 Octombrie 2010 01:25

    Off, m-am trezit si eu la spartul targului. La mine a functionat ireprosabil urmatoarea chestie: dimineata, la sculare, un fruct pe stomacul gol, iar apoi lapte cu muesli (cald sau rece, a mers in ambele variante) sau iaurt cu muesli pentru cazurile disperate. Efect garantat. Iar ca efectul sa fie 100% garantat in seara precedenta se consuma fructe: pere, kiwi (excelente), struguri, prune si tot ce-au spus fetele mai sus. Daca peste zi mai si amesteci mancarurile, una calda cu una rece, o tocanita cu o pizza, mai inscrii o data. 🙂

    Sanatate prietenei!

  23. madelin permalink*
    6 Octombrie 2010 10:27

    Ei, ce spartul targului, oricand e binevenit un sfat. Multumesc mult, mamica de bob de orez 🙂

Lasă un răspuns

