Skip to content

Gospodina semiratata

2 October 2010

Judecand dupa numarul felurilor de mancare pe care le-am gatit astazi

si al vaselor pe care le-am spalat cu aceasta ocazie (creca am spalat un cutit favorit si un fund-de-lemn de cel putin 70 de ori)

Judecand si dupa numarul rufelor pe care le voi calca astazi,

dupa ce le-a spalat masina (dar si trierea e o munca, noh!)

ar trebui sa-mi inchid blogul.

Sau macar sa-i schimb numele.

Si nu, nu am avut nici o intrunire, nu e ziua nimanui din familie, nu am avut invitati la masa.

12 Comments leave one →
  1. 2 October 2010 19:33

    Deci când ne inviti la petrecerea gospodinei perfecte? Gata cu modestia! Ce sa-ti aduc? Sau mai bine fac eu friptura aia în trei culori.

  2. 2 October 2010 21:29

    Şi, ca şi cum n-ar fi suficient, se şi mănâncă repede toate astea, peste două zile iar trebuie să găteşti. Da’ măcar aţi făcut ceva bun? (Eu fix acum când vă scriu simt că aş avea poftă de ceva rustic, montan, ceva slană cu pită şi cu o ceapă zdrobită frecată cu sare. Şi mamă ce-ar merge şi-o ţuică! Auuuuuuu!)

  3. dunia permalink
    3 October 2010 08:16

    Manichiura e perfecta? 🙂

  4. 3 October 2010 09:11

    Nuuuu! Nu -l închide! Sunt convins că trebuie să fie ceva ce încă nu faci perfect! Poţi să separi complet albuşurile de gălbenuşuri, de ex? Nu amâni niciodată dusul gunoiului? Sufleul nu se dezumflă niciodată?

    • 3 October 2010 10:16

      Vlad, înainte ca Madelin să renunţe propun să-i interogăm şi pe ceilalţi membri ai familiei, poate ei au o altă părere despre progresul gospodinăcesc al autoarei… (Madelin, pân-aici se simte mirosul de lapte dat în foc şi de ebonită încinsă de la fierul de călcat! Mai aveţi, mai aveţi…)

  5. madelin permalink*
    3 October 2010 11:00

    (n-am gatit nimic cu lapte; insa ferul de calcat, sssttttt)

    Muream sa ma intrebe cineva: salata de vinete cu ceapa, pasta din ficatzei de pui cu unt, salata de “boeuf” cu piept de pui (legume curatate si ferte de mine si si maioneza de casa), mancare de masline cu muschiulet de porc, chiftelutze ca mi-era pofta de la postul alalalt, placinta cu mere, placinta cu branza dulce, carnaciori la cuptor cu sos de vin, minipizze. Cartofi taranesti la cuptor si pilaf mai aveam de joi. Chiflele cu hamburgher, maioneza si castraveciori murati nu se pun, ca mie mi-a revenit doar ambalatul.

    Toti membrii familiei sunt foarte incantati de recentele mele abilitati; Mihu ma intreaba de vreo luna ca ce-am patzit.

    Fir’ar, dar voi aveti dreptate. Manicura e departe de a fi perfecta (unghiile sunt taiate 1 mm iar lacul s-a luat). Nu-mi iese niciodata separatul albusului de galbenus (spartul unui ou e o aventura de-a dreptul, pentru mine si pentru tavanul bucatariei mele). Habarnam ce-i ala sufleu. Dusul gunoiului nu-i sarcina mea.

    Dane, deci se pare ca petrecerea aia se amana nedefinit.

    Si A., asa e, gatesc rustic nu rafinat. O fi my bad.

    • 3 October 2010 11:58

      Madelin, nu vreţi să mă adoptaţi? Uite, duc eu gunoiul, iar separatul albuşelor de gălbenuşe e lejer (pe partea de desert mă bag eu).

      În salata de vinete puneţi şi ou (gălbenuş)? E mai onctuoasă cu ou. În pateul de ficăţei vă recomand să puneţi şi muştar (pastă, şi nu dulce), îi dă un gust acrişor care îl face uşor de mestecat şi înghiţit. La mâncarea de măsline merge foarte bine, în loc de porc, limba de vită. În merele date prin răzătoare e plăcut să arunci şi câteva stafide, de surpriză.

      Sufleul e un moft pentru aristocraţi. Fără gust, fără miros. Dar rafinat. Moarte conopidei!

  6. madelin permalink*
    3 October 2010 12:41

    In salata de vinete pun un galbenus, asa m-a invatat bunica. Sau o lingura de maioneza, atuncea cand am.
    In pateul de fictazei am pus deja mustar, fara sa stiu vreo reteta, asa mi-a venit. Si un pic de apa minerala. Mustar pun si in maioneza, de altfel.
    Mancare de masline clasica e cu limba de vita si morcovi, parca. Io am gatit de fapt un amalgam: muchiuletz de porc, masline, dovlecei, rosii de curte, usturoi, pastrunjel, cateva felioute de kaizer si de carnat specialitate.
    Stafidele nu le suporta nici unul dintre copchii (mai misto sunt in umplutura de branza dulce dar daca nu se poate nu se poate). Placinta cu branza nu mi-a iesit. Trebuia sa fie mai legata umplutura, si mai aromata. Imbunatatim pe viitor.

    Va adopt, ca si asa Miru mai vrea “fratioara”. Daca veniti la pachet cu cainele ciobanesc, o sa fie si Mihu superfericit.

    • 3 October 2010 15:10

      “Trebuia sa fie mai legata umplutura, si mai aromata. Imbunatatim pe viitor. Trebuia sa fie mai legata umplutura, si mai aromata.”

      Sunt sigur că n-aţi uitat coaja rasă de lămâie, nici zahărul vanilat, nu? Eh, şi fără stafide, mai greu…

      “Daca veniti la pachet cu cainele ciobanesc, o sa fie si Mihu superfericit.”

      Îmi pare rău, câinele meu nu-i de mâncare! (Dimpotrivă, mănâncă orice, dacă se poate mâncare gătită. Crănţănelele îl lasă oarecum neutru, le mănâncă dar fără mare poftă; altfel stă treaba când i-arunci o clătită ratată, nişte pilaf cu grăsimioară, o ciorbiţă cu bucăţele de pâine, nişte măruntaie cu sos şi pâine rămase de la gătit… Ohoho, e-o plăcere să-l priveşti, cât e de bucuros!)

  7. madelin permalink*
    3 October 2010 19:29

    Coaja rasa de lamaie am pus. Zahar vanilat n-aveam in casa. Nici vanilie. Trebuia sa pun mai multe oo. Si ceva condimente care merg la dulce.

    Pe caine nu-l mananca Mihu, desi are o foame de-ar manca si un caine. De pe la 14 ani incoace.
    Am rezolvat cu ciobanescul, ii dau ciorbita ca sh-sha o gatesc digeaba, n-o mananca niminea. Si pilaf imi ese bun. Cu maruntaie. Si sosu’. Paine se gaseste. Doar clatitele nu se rateaza. Niciodata. Ca sunt asa de rare… ca-cometa Haley. Cum il cheama?

    • 3 October 2010 19:31

      “Cum il cheama?”

      Ca de obicei, unei asemenea întrebări nu-i putem răspunde… 😦

      • madelin permalink*
        3 October 2010 20:32

        Nici macar cu ce-ncepe?

Leave a Reply

