Skip to content

Din ce in ce mai neratata

16 October 2010

Sabina si fetele de la HotCity m-au recomandat la Weekend Blog Digest. Cool!

***

Ploo si io tre sa ma duc sa iau zahar. Si oo. Si coriandru. Si boia dulce. Si paine impletita.

***

Astazi am de gand sa gatesc asa:

– varza calita cu costita – EXECUTAT (varza s-a cam topit, trebuia lasata mai putin la cuptor sau taiata mai mare?)

– limba de vita cu masline – EXECUTAT (o reteta proprie, cu castraveti murati si morcovi)

– hamburgheri din carne de curcan – EXECUTAT. Raportez indeplinirea planului 100 % 🙂

– placinta cu mere – EXECUTAT (am si garnisit-o cu zahar pudru, vorba Andreei lui V.)

– conopida cu smantana – EXECUTAT (crema)

– dovlecei pane – EXECUTAT (cu mujdei de usturoi)

– cartofi la cuptor sau pilaf cu ciocanele de pui (felul asta pentru ca-copchilul cel mic e foarte conservator la culinare) – EXECUTAT piure cu pui inabusit

Si asta in conditiile in care jumatatea e plecata in delegatie. Si nu, nu am nici o intrunire, nu e ziua nimanui din familie, nu am invitati la masa.

Later edit:

Prima reteta (limba cu masline): cumparat limba de vita de la “Roxana” din Buzau. Cand m-am hotarat sa o gatesc, am lasat-o in apa rece vreo ora, apoi am oparit-o in apa clocotita, apoi am pus-o la fert in apa sarata, cu morcovi (vreo 6), telina (o jumatate), o ceapa si un pastarnac. Lasat la fiert aseara vreo doo ore. Azi dimineata calit o ceapa tocata julienne in ulei. Curatat limba de toate grasimile, pielitele, papilele gustative, sgarciurile and so si apoi taiat felioare subtiri. Cand ceapa s-a facut sticloasa, am adaugat peste ea feliile de carne. Le-am lasat la dunstuit (sic!) apoi am trantit in cratita morcovii fierti dati pe razatoare, vreo 10 castraveciori murati taiati longitudinal si o mana buna de masline fara samburi (cumparate asa, gata dezsâmburite). Am pus o canita de zeama de supa, sare, piper, patrunjel tocat si suc de rosii de la mama. Am lasat toata chestia pe foc sa scada zeama si apoi am impins-o in cuptorul incalzit (ca abea scosesem placinta). Habarnam cum a iesit ca nu pot sa vad mancare in fata ochilor la ora asta.

Si mai later edit

A doua reteta (hamburgheri).

Am combinat reteta de aici cu reteta de aici. Adica-cam asa:

500 g carne tocata de curcan, o ceapa mica tocata marunt frecata cu delikat, un morcov ras pe razatoarea mica, o bucata de telina tocata pe razatoarea mica, un mar mic ras pe razatoarea mica. Razaturile se storc bine de zeama. Un galbenus de ou (n-am reusit sa pun oul intreg fiindca l-am scapat pe jos si albusul s-a scurs pe gresia bucatariei). Zeama de la o felie de lamaie, sare, piper, boia dulce si “condimente KAMIS pentru drob” (contin coriandru, chili, mustar, ghimbir, piper negru, cimbru, ienibahar, usturoi etc). Le-am amestecat pe toate bine. Am pus tigaia teflon pe foc. Am format cu mana uda rece bilutze de carne, le-am aplatizat cat am putut, le-am ous in tigaie unde le-am mai aplatizat un pic. Le-am fript la foc mic pe ambele parti. Se servesc in chifla cu maioneza, mustar si felii de castravete murat sau salata de varza).

***

Imi plac diminetile.

6 Comments leave one →
  1. 16 October 2010 21:39

    S-ar putea crede ca o faci anume când jumatatea nu-i acasa… Pai e frumos?

  2. madelin permalink*
    16 October 2010 21:58

    Pai maine vine 🙂

    Creca gatitul asta compulsiv e un pretext sa scap de alelalte: spalatul bailor si calcatul rufelor. Deci oricum sunt salvata! Nu sunt o gospodina adevarata, iu-hu!

  3. 17 October 2010 13:22

    Hamburgeri nu s-au făcut niciodată în familia mea. Pentru mine, pe chestia asta, vor rămâne etern asociaţi ideii de fast-food.

    Îmi ia o jumătate de oră să mănânc o porţioară de conopidă cu smântână, şi asta scufundată generos în alcool ca să-mi treacă sila. Nu e greţoasă, dar n-are nici un chichirez.

    În rest, recunosc cam toate cutumele culinare din familia mea, inclusiv în detalii! (De curiozitate: când faceţi chifteluţe marinate sau alte chestii cu sos de roşii artizanal, puneţi şi dumneavoastră foi de dafin şi bobiţe de piper negru?)

  4. 17 October 2010 13:25

    Ah, şi încă o chestie, judecând după ce se întâmplă la mesele noastre: probabil că nici la dumneavoastră mujdeiul nu e niciodată de ajuns, motiv de mormăieli şi încruntări în partea masculină şi de autocritică pe faţă în partea feminină. Am gâcit?

  5. Cristina permalink
    17 October 2010 15:52

    hamburgheri din carne de curcan???
    astia cand se executa? lasi planu’ asa….ne-suta-la-suta?

  6. madelin permalink*
    17 October 2010 16:52

    @A.
    Marinata fara boabe de piper si foi de dafin nu se poate. La sosuri de rosii obisnuite nu pun.
    Nici noi nu ne dam in vant dupa conopida. O sa o iau eu la servici, mai mult ca sigur.
    Iar mujdeiul ne ajunge cu prisosinta, sunt singura din familie care-l foloseste. Ei, la mama acasa e altceva, acolo da, se cam termina.

    @Cristina
    Pai ii execut in seara asta.
    La macelaria “Roxana”, peatza din Buzau (recomand cu caldura, si macelaria si peatza) am ales la tocat carne de curcan. Am reteta de hamburgheri de pe net (cica trebe boia dulce si coriandru). Si-n rest ca la chiftele.
    Am gasit si retete de burgheri exotici.

Leave a Reply

