Skip to content

Rememorari (I)

25 Noiembrie 2010

De ziua numelui ei.

Am sunat-o in seara asta sa ii spun ca o pupam cu totii si era in fuga de pe la bucatarie, cocea prajituri pentru sambata 🙂

In copchilarie, toate vacantele de vara mergeam la ea. Iarna o petreceam la Plostina, la zapada, dar verile se petreceau in casa-vagon cu tei in curte.

Ne uitam la filme cu Shirley Temple, stateam in varful patului si mancam floricele, beam cacao fierbinte sau cate un lichior slab din coji de portocala.

Tiu minte odata, cand voiam si noi sa ne fandosim, am desfacut o conserva straina primita cado de la niste rude care beneficiau de „pachet”.

Intr-o seara de gala, ne-am hotarat sa vedem si noi ce minuni mananca frantzujii astia.

Era o conserva de melci.

Arata si mirosea intr-un mare fel.

Am mirosit pe rand, circumspect, continutul, am gustat cu varful limbii, am deliberat, si am hotarat ca ne puteam dispensa de asa delicatese. Am mancat la schimb o sanatoasa branza cu mamaliguta (putin afumata, asa o face ea intotdeauna) si smantana.

Melcii i-am dat pisicii. Care i-a refuzat cu demnitate.

La multi ani, bunica mea! Cand ma fac mare vreau sa ma fac exact ca tine.

No comments yet

Lasă un răspuns

