Skip to content

Tu ai fi ridicat-o?

22 March 2011

Eu una as fi ridicat-o, dar nu de prea civilizata ci pentru ca am un compuls pentru ordine si imi place sa arunc chestii la gunoi.

Mai zilele trecute culegeam de pe jos hartiile de inghetzata aruncate nepasator de doi copii, cam de clasa a V-a, baieti finuti altminteri. Desi pe Eminescu chiar sunt destule cosuri de gunoi. Educatia din familie ioc. Educatia de la scoala ioc (ca tot e plina programa de Cunostintele Naturii, Stiintele Naturii, Biologie, Ecologie, Dirigentie).

22 Comments leave one →
  1. 22 March 2011 15:38

    Excelent, se forwardează domnului Inginer. De altfel, ăsta ar fi un gest tipic pentru el, nu poate să treacă pe lîngă un gunoi de genul ăsta (sau, mă rog, nu de mai multe ori) fără să îl ridice. Și cred că m-am molipsit și eu. Știu, Madelin, de’asta îl iubim noi… 😉

    Am văzut o emisiume la tv: În Atlantic și Pacific s-au format deja insule plutitoare din deșeuri de plastic. Bleah.

  2. B.deComp permalink
    22 March 2011 16:24

    Intr-adevar, excelent, 91 % . Dar ce te faci cu puii de foca ? 😦

  3. madelin permalink*
    22 March 2011 16:40

    Io una urasc plasticul si nailonul asa ca si din seara asta pot renunta la orice lucru inutil facut din plaxtic.

    Astazi ne aminteam cu nostalgie, in birou, despre vremurile de dinainte de 1989, cand in Ro singurele sticle de plastic erau alea galbene de helas cu zeama din sare de lamaie.

  4. 22 March 2011 16:54

    Mi se pare mult mai penibil show-ul asta. Sute de oameni plus aparatura aferenta asteapta sa ridice unul sticla. Asta-i când n-ai ce face si cauti senzationalul. Si asta-i când pici de fraier si mai si arati la altii.
    Nu, n-as ridica-o! Pentru ca nu, n-as fi lasat-o acolo!
    Gestul meu înseamna un om în plus angajat de primarie ca sa ridice / stearga / razuie / spele murdaria de pe jos!

  5. madelin permalink*
    22 March 2011 17:38

    Dane, io asa sunt, mai fraera. Lacrimez si la reclame (e deja de notorietate cum am plans la aia cu marmota care a ramas somera pentru ca s-a inventat ciocolata cu fermoar).

    Flashmoburile au un scop, macar de luareaminte si de aducereaminte.

  6. 22 March 2011 20:17

    Nici în frantuzeste si nici în româneste nu stiu ce înseamna “flashmob”. Si cred ca nici nu ma intereseaza. In 2000 înca nu aparuse cuvântul sau erau eu mai prost.
    Prin anii ’90 m-au întristat emisiunile cu întrebari de genul: “Credeti ca Domnul Iliescu chiar este heterosexual?”, “Terminati dom’le cu prostiile astea, nu va mai potoliti o data, noi nu ne vindem tara!”.
    Nu vad de ce m-ar amuza acum.

  7. 22 March 2011 21:04

    Mi se pare mult mai penibil show-ul asta. Sute de oameni plus aparatura aferenta asteapta sa ridice unul sticla. Asta-i când n-ai ce face si cauti senzationalul

    da, la fel şi cinematograful, teatrul, opera…
    noi muncim, nu gândim.

    “Jos Iliescu” urlam şi noi (din când în când) după meciul cu Ţara Galilor (’93?) când ne bucuram pe străzi, da’ nu văd legătura cu sticla asta de plastic.

  8. 22 March 2011 23:01

    N-ai aruncat niciodata nimic pe jos? Daca zici nu, nu te cred si “go to end”. Daca da, spun ca si eu am facut-o. Cum ti s-ar fi parut sa sara tot cartierul urlând si sa te arate cu degetul, pentru ca asta astepta regizorul de dimineata?
    Cinematograful, teatrul si opera sunt trei chestii complet diferite între ele si toate diferite de realitate (stii doar ca “viata bate filmul”). Opera cel mai mult, pentru ca aici sunt doua simboluri suprapuse, muzica si teatrul.
    Doua bloguri cu (aproape) acelasi nume (ma) încurca (teribil sa zicem, pe mine mai putin), dar daca esti ceea ce înteleg ca este unul dintre voi doi, legatura preferintelor sexuale ale lui Iliescu cu sticla de plastic este afara de orice banuiala: arata tâmpenia românilor, nici mai mica nici mai mare decât a americanilor (mari amatori de camere ascunse!) sau a frantujilor si chiar a elvetienilor în astfel de împrejurari. Ne încadram în normal. Ce-i normalul?, aici un psy poate scrie o carte, dar n-a scris-o niciunul pâna acum.
    A propos de urlat, nu stiu cine sunteti “voi”, dar eu n-am urlat niciodata desi gândeam mereu chestia asta.

  9. 23 March 2011 08:20

    “sute de oameni plus aparatura aferentă” – la asta mă refeream; cinematograful, teatrul şi opera sunt, la fel, “sute de oameni cu aparatura aferentă” care o pun de un “show” (urmărind “senzaţionalul”). prin urmare, conform logicii de fier de mai sus, penibile (apropo, “sutele de oameni” dintr-un flashmob sunt voluntari şi, apropo din nou, în ’90 nu auziseşi de blog, internet sau email, dar asta nu te împiedică să le foloseşti cu sârg – asta apropo de stupizenia unor argumente).

    tot nu pricep de ce îl aduci pe Iliescu în discuţie (şi pe români şi tâmpenia lor, dealtfel, în afară de cazul în care spui că noi, românii ăştia care apreciază clipul lui madelin sunt nişte tâmpiţi). cu atât mai mult, nu văd legătura cu “dacă eşti ceea ce înţeleg că este unul dintre voi” (ce anume înţelegi că este unul dintre noi şi ce legătură are cu preferinţele sexuale ale lui Iliescu?)

    dacă aş arunca ceva pe jos şi ar sări tot cartierul pe mine, ar fi foarte bine, data viitoare nu aş mai arunca. dacă aş ridica ceva de pe jos, aruncat de altul, şi ar sări tot cartierul pe mine, la fel, nu m-ar deranja.

    în concluzie, ai venit cu nişte argumente total deplasate

  10. madelin permalink*
    23 March 2011 08:40

    Nu, Dan, eu nu am mai aruncat ceva pe jos de foarte multa vreme. As long as I remember (nu bag mana in foc pentru prima copilarie, poate ca atunci am pacatuit).
    Nici macar chistoacele de tigari (daca nu aveam un cos de gunoi in apropiere le infasuram in servetele si le puneam in buzunar, iar in parc mergeam sa fumez cu un paharel de unica folosinta in mana; acum am rezolvat pb asta pentru ca am renuntat la fumat).

    Dar chiar si daca as fi aruncat asta nu inseamna ca nu ar fi trebuit sa nu arunc.
    Si da, sunt complet de acord sa sara tot cartierul pe aia care arunca. Macar sa-mi ostoiesc din revolta care ma incearca vazand nesimtirea.

    PS
    Pt inlaturarea confuziilor:
    tapirul.net (pur si simplu) – e fratele meu.
    dulce-mahala.tapirul.net – e Vlad.
    sebastian-corn.tapirul.net – e Impricinatul de Corn.
    Toti 3 sunt pe acelasi server numit “tapirul.net” dar fiecare se semneaza cu numele de scena, asa ca nu prea inteleg unde e misterul.

  11. 23 March 2011 09:45

    dane, am senzatia ca nu ai urmarit clipul cu atentie

    . Si asta-i când pici de fraier si mai si arati la altii.
    ….
    N-ai aruncat niciodata nimic pe jos? Daca zici nu, nu te cred si “go to end”. Daca da, spun ca si eu am facut-o. Cum ti s-ar fi parut sa sara tot cartierul urlând si sa te arate cu degetul

    in clip este aplaudata o tipa care ridica un gunoi fara sa-l fi aruncat ea. de ce asta inseamna “a pica de fraier?”

    si da, nici eu nu am aruncat nimic pe jos, cat ma tine memoria. “nu te cred” inseamna ca ma faci mincinos fara sa fi apucat sa zic nimic

  12. 23 March 2011 19:49

    Momentul e destul de penibil si vad ca ati citit cu oarece crispare ce-am scris. Ceea ce ma mira, la Madi ca ma cunoaste iar la tine ca esti psihiatru, oameni pe care-i respect deosebit, stiti de ce. Va raspund deci la amândoi.

    – Cinemaul, teatrul si opera nu au ce cauta alaturi de productia respectiva. Aia nu e arta.
    – Daca ar sari lumea pe mine urlând pentru ca am aruncat ceva pe jos sau ca am ridicat, m-as simti la fel de jenat în ambele cazuri.
    – “Never say never”, daca macar la vârsta de un an ai aruncat ceva pe jos ceea ce-i absolut sigur, am dreptate sa te fac mincinos, desi prima data nu te-am facut. Amenintarea ta voalata ma mira.
    – Am vorbit de tâmpenia românilor si daca TU ai fi citit mai atent vedeai ca era vorba si de cea a americanilor, francezilor si eventual a elvetienilor. Peste tot sunt tâmpiti, genii si normali.
    – Fac parte dintre cei care m-as lua de gât cu oricine îi vorbeste de rau pe români (m-am si luat recent dealtfel).
    – Nu e vorba de niciun argument la mine pentru ca nu mi-am sustinut nicio teorie, am relatat ceva real si mi-am spus un punct de vedere;
    – Istoria cu Iliescu e adevarata deci (prin ’90, erati prea tineri atunci), face parte din acelasi tip de productii, în care omul de pe strada era revoltat ca cineva a îndraznit sa creada ca “Iliescu ar putea fi heterosexual, ce tupeu!”. Poate n-ati citit bine prima data, am zis “heterosexual”. Ma jenez sa dau explicatii, nu e cazul.
    – Nu tipa aia a picat de fraiera, ci cei care cred ca asa se face educatia, inclusiv producatorii.
    – N-am jignit pe niciunul din voi doi, “argumente stupide si deplasate” sunt vorbele tale.

    Imi aduc aminte cu jena cât “m-am milogit” sa pot avea acces din nou la blogul asta, pentru ca-mi facea mare placere sa-l citesc. Acum mi se pare ca am intrat nepoftit într-un grup de oameni mari care discuta de-ale lor si se uita crucis la oricine se trezeste vorbind aiurea.

    Scuzati, nu mai fac.

  13. madelin permalink*
    23 March 2011 20:15

    Dane, your call.

    Cum tu ai incercat sa-ti aperi un punct de vedere (cu cuvinte care mai intai m-au mirat si apoi m-au iritat un pic, recunosc, gen “penibil” si “fraier”) asa si noi am incercat sa aparam alalalt punct de vedere.

    Altminteri, da, raman la parerea mea. Orice mijloace prin care se incearca facerea de educatie sunt laudabile.
    Iar multe flashmoburi sunt foarte misto (vezi-l p’ala cu cantatul in gara din Anver, sau pe alea de la ImprovEverywhere)

    ps
    Tapirul nu e psihiatru. Vlad e psihiatru. Tapirul e elvetian. Si roman, that is.

  14. 23 March 2011 21:30

    dane, stricto-sensu, şi cinematogrfia şi teatrul se încadrează în definiţia “sute de oameni cu aparatura aferentă care caută senzaţional”. asta nu inseamnă că le compar calitativ (fecalele şi laptele se încadrează la “excreţii ale corpului uman”, fără a le compara calitativ).

    dacă tu scrii, la tine pe blog, un post apreciativ despre un film de ţi-a plăcut şi io vin şi trântesc un “ce, prostia aia penibilă? ce-i şi cretineala asta numită ‘film’? nişte sute de oameni care caută doar senzationalul”, asta se încadrează la lipsă de bun simţ şi jignire, chiar dacă neîntenţionată (lipsa de intenţie nu scuză o jignire) şi chiar dacă “asta e părerea mea sinceră”. iar dacă mai combin cu “cretinii de români” (ambalajul cu elveţienii e doar ambalaj), deplasarea e chiar deplasată.

    da, şi eu aveam ceva pretenţii, tocmai, de la vârstă, educaţie şi destuparea prin ăle străinătăţuri. şi dacă şi sor’mi i s-a părut ciudat, înseamnă că nu sunt singurul şi înseamnă că nu sunt paranoic.

    PS “prea tineri” adică ce?

  15. 24 March 2011 14:32

    flashmob = foule éclair?

  16. madelin permalink*
    24 March 2011 17:56

    Psihiatre, habarnam. Inca nu am luat ore de franceza.

  17. 24 March 2011 18:43

    da, adică mulţime flamboaiantă

  18. 25 March 2011 10:03

    Legat de ridicarea obiectelor de pe jos versus lăsarea lor în seama angajatului plătit să facă treaba:

    Adrian Cioroianu, invitat să ţină un curs la o universitate din Québec. Într-o pauză, terminând de fumat o ţigară, dădu să arunce chiştocul în recipientul cu nisip când, văzându-l pe omul de serviciu că ajunsese foarte aproape cu curăţenia se gândi să-l scutească de un efort şi aruncă chiştocul (stins) direct în sacul acestuia, zâmbindu-i amabil. Spre surprinderea lui omul de serviciu îi răspunse cu o căutătură mai puţin prietenoasă. Întrebând de ce, gazdele canadiene îi furnizară explicaţia: nu-l lăsase pe angajat să-şi facă treaba complet şi se suprapusese peste îndatoririle acestuia, lezându-i pare-se o anumită mândrie legată de importanţa muncii sale pentru instituţia respectivă.

  19. madelin permalink*
    25 March 2011 12:14

    Sa arunci hartii pe jos / sau sa nu ridici o sticla goala care se afla evident “in drum” (si plasata strategic langa un cos de gunoi din care ar fi putut cadea) ca sa nu ajunga angajatii REBU someri. Cata marinimie!

    Mi-am amintit o alta intamplare. La uzina unde am lucrat, Sectia Prelucrari Mecanice, hala de productie, pe jos ulei de masina intarit, span, ulei de strung nou, vaselina, lavete murdare, lichid de racire, pene de lemn, plastice de ambalaje, coji de seminte, mucuri de tigari cu nemiluita. Un inspector ASME, roman, fumeaza, termina tigara, cauta din ochi o scrumiera. Nu gaseste. Maistrul ii spune voios: “aruncati-l pe jos, dom’ inginer!”. Domnul inginer NU a aruncat mucul pe jos. L-a impaturit intr-un servetel si l-a plasat in buzunarul salopetei. Chiar daca uzina avea femei de serviciu angajate special sa faca curatenie. Chair daca muncitorii au ca sarcina sa-si curete locul de munca la sf programului.

  20. 30 March 2011 02:52

    Locul ala seamana izbitor de mult cu cel unde mananc zilnic. Pare sa fie acelasi. Daca nu chiar este. :))

    Eu nu as ridica ceva de langa cosul de gunoi decat in caz de forta majora si doar cu un servetel, ceva. In rest nu. Dealtfel, daca vreti parerea mea, filmul e “masluit putin” in sensul ca de obicei mesele sunt pline, cele trei cosuri de gunoi paralelipipedice sunt pline cu farfurii care stau sa cada, mai un servetel pe jos, etc… sigur au filmat in week-end cand nu era mai nimeni decat cei cu filmarea… nu ca ar avea vreo importanta.
    In general insa montrealezii nu arunca pe jos. In general. Dar nici nu se prea apleaca sa ridice. Cum s-a vazut dealtfel.

    Madelin, inginerul tau si-a luat in buzunar propriul muc de tigara dar nu a ridicat si altele de pe jos, nu? Nici asta nu are vreo mare importanta.

    A. – oamenii de serviciu din Qc au mai mult umor decat atat. Te asigur! Io cred ca i-a fost pur si simplu frica sa nu fie aprinsa… 🙂

  21. 30 March 2011 02:54

    erata – cel in care mananc zilnic suna mai bine. 🙂

  22. madelin permalink*
    30 March 2011 07:31

    Cora, are sens filmarea in uichend, ai vazut ca la mese sunt aproape numai participantii voluntari la flash-mob.
    Si nu, nu crez ca are vreo importanta pentru pointul filmuletzului (pointul pe care-l vaz io, bineinteles).

    Faza cu inginerul era strict raspuns la doo comentarii, nu mai avea de-a face cu ideea din post.

Leave a Reply

