Skip to content

Cui trebuie sa-i fie, de fapt, rusine?

26 Iunie 2011

Atunci cand Vasile Paraschiv, cunoscutul protestatar anticomunist, a refuzat medalia oferita de Traian Basescu spunand:

Eu vreau dreptatea si adevarul pentru intregul nostru popor, adica exact ceea ce ati promis dumneavoastra poporului nostru in noiembrie 2004 si care pe mine m-a atras ca un magnet, dar din nefericire nu v-ati respectat promisiunea facuta, m-ati mintit si m-ati indus in eroare si pe mine si intregul nostru popor cu promisiuni pe care nu vi le-ati respectat niciodata

tovarasul Basescu i-a replicat ca „nu Traian Basescu i-a acordat respectiva distinctie, ci seful statului, in numele poporului roman.”

(nota: bineinteles ca gestul condamnarii comunismului a fost unul exclusiv formal, din partea unui om crescut inca de la tzatza mamei cu mentalitate de „descurcaretz”)

Astazi insa, cand Traian Basescu, probabel in pana de idei haberante si alte comicarii hăhăite halucinant de la mese verzi, vine cu declaratii belicoase la adresa Regelui Mihai, presedintele isi exprima, desigur, punctul personal de vedere (ala de la mesele de Chivas „regal de Lambriono”).

In ciorba imputita din jurul ultimei hahaieli prezidentiale se amesteca toata „floarea cea vestita” a vietii publice, politice sau mass-mediatice a Romaniei secolului 21 (fratele interlop prezidential, Marele regizor etc), atat aia care abea isi sterg mucii de la gura cat si stimabilii care il dadeau pe rege afara din Romania in aprilie ’90 (APRILE 1990!!!, va dati seama de cand a inceput totul? si noi, care ne uitam ca prostii la televizor, la postrevolutie).

Toate cele de mai sus ma fac sa spun nu „Sa-ti fie rusine, traian basescu!” ci sa ne fie rusine tuturor ca traim intr-o tara rosu-portocaliu-aberanta si, incet, incet, ajunge sa ni se para, din nou, normal.

PS

Un articol in replica, scris de Cristian Ghinea, la cald.

PPS

Si de aia mi-e greata

10 comentarii leave one →
  1. biancas permalink
    26 Iunie 2011 22:04

    Bună întrebare, copchiluş învîrtecush Eu recunosc că mi-e ruşine şi că, după toate, nu am reuşit decît să plec umerii în pămînt din ce în ce mai mult. Nu cred că eu sunt modelul naţiei, însă nici nu cred că merit să fiu umilită. Pur şi simplu experimentăm ceva de care nu am fost niciodată conştienţi total, pînă acum: securismul la scara reală. Ăla, din „Pe strada Mîntuleasa”. Nu contează că, în ceea ce te priveşte, lumea are coerenţă, şi se leagă şi spune, devine incoerentă şi total cretină. Aşa începe dictatura şi eu nu am spus-o pentru mine, cînd zbieram de tîmpeniile băsesiciene. Acu’ experimentăm securitatea cu faţă umană. În fine, unui om poţi să-i faci orice şi va marşa din teamă, slugărnicie, puţinătate, mizerie, instinct de conservare, ce-o fi. Cu toate astea, lumea MEA are coerenţă şi se leagă. Nu accept să fiu sclav şi basta. No, dă-mi în cap.

  2. 27 Iunie 2011 14:39

    Vouă. Pentru că vă alegeţi modele ca Vasile Paraschiv, protestatarul de operetă sau Mihai – regele care atunci era mic nu ştia nimic iar acum e prea senil pentru a deschide gura în public.

  3. biancas permalink
    27 Iunie 2011 15:51

    Talpalaru: Esti o vaca.

  4. madelin permalink*
    27 Iunie 2011 18:16

    Casa regala face foarte bine ca tace.
    Nu trebe sa te amesteci in troaca porcilor ca-ti creste belciug in nas.

  5. madelin permalink*
    27 Iunie 2011 18:17

    Cat despre protestatari de opereta sau de altfel, nu stiu ce te entitle pe tine sa emiti consideratii de gen. Oricum referirea la episodul Vasile Paraschiv a vrut doar sa sublinieze ceva. Adica faza cu basescu-individul versus basescu-poporu’ si invers, dak nu te-ai prins.

    Deci nu, nu mi-e rusine numa’ finca asa zici tu. Nici gand!
    (aci gasisem o poza cu o tipa uber-misto, hostessa probabel, ridicand destu mijlociu, da’ am perdut lincu’)

  6. 27 Iunie 2011 22:50

    Tema pentru acasă: încearcă să replici fără nici un atac ad hominem. Dacă opinia ta are vreo substanţă, atunci merită să fie susţinută cum trebuie.

    P.S.: pt. atacuri indirecte de tipul bate şaua să priceapă programatorul, persoanele pe care le respect şi admir sunt Linus Torvalds, Richard Stallman, John Resig şi toată şleahta de puşlamale care contribuie cod la proiecte open-source sau susţin libertatea de a-ţi controla propriul computer. FB şi Apple joacă la echipa adversă.

  7. madelin permalink*
    28 Iunie 2011 07:18

    Io creca un dest mijlociu nu e atac la persoana, totusi. Sa faci pe cineva senil, fara sa fi stat vreodata de vorba cu el, e. Si nici nu mi-ai raspuns cu ce ai masurat tu gradul de protestatar al unuia si altuia, ca asa, vorbind din gradena, poate oricine.

    La epitete iti raspunz cum cred io de cuviinta (sau cum simtz in momentul ala), de ce m-as stradui cu argumente?

    Comentariul cu programatorii l-am sters pentru ca il scrisesem la nervi. Dar nu facusem decat sa te copiez pe tine cu comentarii-rautacisme „cand o sa te plictisesti de completat fise auto” gen.

  8. 28 Iunie 2011 09:50

    Comentarium volant, notificatio emaili manent.

    Despre Vasilică-fără-frică am şi scris la momentul respectiv. Pe el nu-l interesa să refuze medalia (o putea face acasă când a primit scrisoarea) ci cele 15 minute de celebritate în faţa camerelor de luat vederi. Prelungite desigur de tot felul de oportunişti care îl prezintă acum ca pe un mare luptător anticomunist şi antibăsescian.

    Senilitatea e normală la 89 de ani. Ce nu e normal e masturbarea monarhică şi rescrierea istoriei pentru a construi din bube, mucegaiuri şi noroi o iepocă de aur în care să te refugiezi cuminte ori de câte ori realitatea îţi mai trage un şut în cur.

  9. 28 Iunie 2011 10:01

    E razboi Ioane
    n-am preceput ce are programatorul cu chestiunea de aici, totusi. poate doar ca dovada ca geek-ismul se imprastie si in alte laturi ale personalitatii?

  10. madelin permalink*
    28 Iunie 2011 10:15

    Pai Stefane, nici n-am zis domne, ca n-ai primit emailul cu comentariul sters. Cu cacheurile si rîsîsîurile si notificheisanurile din ziua de azi nu te pui.

    1. Despre Vasile Paraschiv – ba iezapt asa se face refuzarea. OFICIAL! Nu de acasa, blazat, sa se hahaie ala „iete bai ce prost e *si* asta!
    Si nu e vorba de nici un antebasescian aci. Da’ daca esti TU basescian, treaba ta. Daca io sunt monarhista, treaba mea. Agree to disagree.
    Io am zis protestatar anticomunist nu luptator anticomunist.

    2. Apropo de varsta. Bunica mea, de ex, are 91 de ani iar sora ei 95 si sunt mai sprintare la minte si mai decente la opinii si mai de model in comportament decat multi altii around 30-40 (de ex pot sustine o conversatie fara sa foloseasca epitete).
    Tu nu ai afirmat „toti batranii de 89 de ani sunt senili” ci „Regele Mihai e senil” Si io te-am intrebat daca ai dovezi. Asa ca nu o mai da dupa corcodusul torinez.

    Tapire, faza cu programatorii nu e nici o branza, Scrisesem intai un comentariu rautacios (pe care l-am sters, da’ nu din casutele postale si RSS-uri) in care il intrebam pe Stefan care sunt modelele lui in veatza. Zuckerberg sau Jobs? (asta fiindca el pomeni de modele, nu io).

Lasă un răspuns

