Skip to content

Regina fericita

4 November 2011

Motto:

Regele Mihai: „Când aveam dificultăţi, asta se întâmpla des, ne adunam toţi şi Regina ne spunea să stăm liniştiţi un moment şi să ne gândim Sus, poate ne vine de acolo o inspiraţie; şi de multe ori inspiraţia chiar venea. Din multe impasuri aşteptând un gând de deasupra noastră. Tăcerea omului în faţa lui Dumnezeu este ascultată şi luată în serios“.

later edit

Majestatea Sa Regina Ana a României a murit, astăzi, 1 august 2016, la ora 13.45, la Spitalul din Morges, în Elveţia, anunţă Casa Regală. Regina Ana va fi înmormântată la Curtea de Argeş.

„La căpătâiul Reginei au stat, până în ultima clipă, Alteţele Lor Regale Principesa Moştenitoare Margareta şi Principele Radu, Principesa Elena, Principesa Sofia şi Principesa Maria. Majestatea Sa Regele Mihai a venit la spital, alături de Regină, în fiecare zi din ultima săptămână.

Cu o zi înainte, Regina Ana a primit ultimele sacramente de la părintele titular al Parohiei Catolice din oraşul Morges.  În cursul zilei de mâine va fi făcut public, în detaliu, programul funeraliilor.

Conform cu tradiţia Funeraliilor Regale din ţara noastră, corpul neînsufleţit al Reginei Ana va fi depus pentru o zi în Holul de Onoare al Castelului Peleş, iar apoi pentru o zi în Sala Tronului, la Palatul Regal din Calea Victoriei. Înmormântarea va avea loc la Curtea de Argeş, în Noua Catedrală Arhiepiscopală şi Regală.

Ultimele Funeralii Regale din ţara noastră au avut loc la 24 iulie 1938, când Regina Maria a fost condusă pe ultimul drum. La dorinţa Majestăţii Sale Regelui Mihai I, funeraliile Reginei Ana vor respecta tradiţia înaintaşelor Majestăţii Sale.

Familia Regală anunţă mare doliu pentru primele 7 zile de la înmormântare şi doliu timp de 40 de zile”.

Ana de Bourbon-Parma, din stirpe daneza.

Viitoarea regina a Romaniei, regina in bejenie. Despre aceasta regina este vorba in aceasta propozitie. Fiică a principelui Rene de Bourbon Parma şi a principesei Margareta a Danemarcei. Refugiată la New York după ce Danemarca a fost ocupată de nazişti, tânara de 17 ani a lucrat ca vânzătoare la o florărie, în timp ce tatăl se angajase la o companie de gaz, iar mama la un pălărier. După doi ani, în 1943, Ana se înrolase voluntar în Armata Franceză. A fost şofer pentru spitalele militare şi a bătut drumurile din Maroc, Algeria, Italia şi Germania, riscându-şi de multe ori viaţa. Eforturile soldatului Ana de Bourbon-Parma au fost răsplătite cu gradul de caporal, apoi de locotenent, iar la sfârşitul războiului cu o decoraţie – Crucea de Război a Franţei.

 “Un om fara defecte n-are nici un haz”

“Pot sa privesc marea ore-n sir”

“imi plac foarte mult florile de camp, cum ar fi macii, albastrelele, florile salbatice. O lacramioara intr-o padure este atat de frumoasa! Natura ne daruieste atat de multe lucruri! De aceea iubesc eu florile naturale. Florile prea sofisticate devin artificiale, cu toata frumusetea lor”

“Cand eram la scoala trebuia sa invat texte, unicul mod in care puteam invata eu era pe muzica”

“stiti, munca va confera libertate. Daca nu munciti ce faceti, iesiti, va plictisiti? Daca aveti un serviciu, sunteti fericit. Munca este ceva important”

“Da, eram vanzatoare de panglici si flori artificiale. […] Este ciudat cat de multe persoane cumpara panglici, flori artificiale pentru costumele lor”

“Eu nu inteleg asta, antimonarhism. De unde vine cuvantul asa “anti”? Si eu pot fi anti-pete pe podea”

“Sunt multe lucruri care nu-mi plac, dar pe primul loc sunt oamenii ingamfati, cu nasul pe sus”

“este mai usor sa fii dezordonat decat ordonat. Sa fii ordonat este o disciplina si eu n-am aceasta disciplina. Si atunci prefer sa fiu dezordonata”

Locul care imi place foarte mult e Muzeul Satului. Locuim alaturi, la Palatul Elisabeta […]

Realizator: Mi-am amintit, citind despre dvs, o scena care m-a amuzat, de la New York, de la coafor. Ca v-a dus cu o prietena la coafor si v-a prezentat coafezei “Queen Anne” si cand v-a venit randul coafeza cum v-a strigat?
Regina Ana: Queenie (reginuta). A fost foarte nostim.

Apoi a fost acea zi magica, Hotel Claridges din Londra, cand Ana il intalneste prima oara pe Mihai si, in loc sa faca o reverenta, pocneste calcaiele si saluta militareste. Reminiscente de pe front, voluntara conducatoare de ambulante.

Regina Ana: Varul meu, Jean de Luxemburg, dadea un dineu la ambasada Luxemburgului de la Londra. Am mers acolo, mai ales ca nu fusesem la nunta reginei Elisabeta. Mama si fratii mei erau deja acolo, la hotelul Claridge’s. Cand am ajuns, am urcat la apartamentul unde stiam ca e mama. Intrand, am vazut-o pe regina Elena, pe ducesa de Aosta, sora ei si pe mama. Iar de vorba cu ele, in picioare, era un tanar in uniforma… Cum nu iesisem de multa vreme din armata, in loc sa fac o reverenta, am luat pozitie de drepti si l-am salutat lovind calcaiele ca un soldat! M-am simtit atat de umilita de mine insami, incat am iesit imediat, ca sa merg la verisoarele mele, care erau la alt etaj.

Apoi cea mai cea zi.

Principesă catolică, a acceptat că viitorii ei copii vor fi ortodocşi. Din acest motiv, nici părinţii şi nici fraţii săi nu au avut voie să vină la nuntă. nici Franţa, nici Danemarca, ţări legate de familia miresei, nici Marea Britanie, unde domneau rudele Regelui Mihai, nu au acceptat ca nunta regelui exilat să aibă loc pe teritoriul lor. Soluţia a venit de la regele Paul al Greciei, fratele reginei mamă Elena. Nunta a avut loc la Atena, la 10 iunie 1948.

Realizator: Eroinele dumneavoastra preferate din viata privata, cine au fost?
Regina Ana: Regina Elena a Romaniei.

(Mihai si mama sa Elena)

Si apoi alte zile fermecate.

Regina Ana: […] Dupa asta am mers la cinema impreuna, pentru ca regele nu stia cum se sta la coada la un cinematograf, cum se plateste… Da! Atunci fratele meu Michel si cu mine l-am invatat cum se traieste simplu, nu intr-un palat. Asa a aflat cum se sta la coada, cum se plateste la un magazin, cum se cumpara bilete la cinema. Era amuzant. Nu stia nici cum se plateste taxiul.

Apoi au sosit fetele: Margareta, Elena, Irina, Sofia si Maria.

Sofia are si blog!

Si nepotii.

Margareta are o fundatie pentru copiii saraci, dar si pentru batrani. Fundatia functioneaza foarte bine. Ea calatoreste mult ca sa adune fonduri. Elena lucreaza in Anglia cu al doilea ei sot, primul a murit. Sotul ei e avocat, iar ea lucreaza la o firma, e contabila. Irina a fost maritata cu un suedez, dar au divortat. Acum se ocupa de cai, in America, in Oregon. Sofia locuieste in Franta, in Bretania, unde-i place foarte mult. Are o fetita, Elisabeta, scrie carti pentru copii si picteaza foarte bine.
Ea ne-a facut toate felicitarile de Craciun. Maria, a cincea fiica, traieste in America, in New Mexico si lucreaza la cabinetul unor medici, se ocupa de programari. Nu are copii. Elena are un baiat si o fata, Irina tot un baiat si o fata, Sofia are o fata, deci avem cinci nepoti. Au fost toti in Romania acum trei ani, la Savarsin, de Anul Nou. Mai putin Elisabeta, care nu era nascuta.

Exilul.

(sursa)

Realizator: Spuneti in carte ca au fost necesari zece ani pentru ca regele sa-si depaseasca traumatismul sufletesc privitor la tara lui.
Regina Ana: Asa e.

Apoi intoarcerea Acasa.

O regina fericita, aici si acum.

Realizator: Care e visul dvs de fericire? Cum va imaginati fericirea?
Regina Ana: Nu am nevoie sa imi imaginez, sunt fericita.

Realizator: si ati avut-o intotdeauna?
Regina Ana: Da.

Deviza mea: nu te gandi la ziua de maine. Pana maine mai e… Ziua de ieri a trecut, sa traim ziua de azi. Si azi pastrez aceasta deviza. Nu stii niciodata ce o sa se intample.

PS

Putina lume stie ca, la doar o zi dupa discursul Regelui din Parlamentul Romaniei, Regina Ana isi pierdea inca un frate.

PPS

Nota: textele italice sunt extrase din interviul cu Regina Ana al Eugeniei Voda, Profesionistii (ianuarie 2008).

Transcript interviu Regina Ana Profesionistii (ca se-ntampla uneori ca inregistrarile sa dispara misterios de pe internetul asta fabulos)

4 Comments leave one →
  1. 18 September 2014 19:11

    Ce bine ca ai transcris aceste conversatii, iti multumim!

Trackbacks

  1. La plimbarea prin blogosferă (18) | Rontziki
  2. La plimbarea prin blogosferă (18) | Evantaiul Memoriei

Leave a Reply

