Skip to content

Cadó

16 December 2011

De fiecare data cand vine Craciunul, de fiecare data cand se apropie Pastele, de fiecare data cand iti aduci aminte subit ca e ziua de nastere a copchilului celui mai bun prieten sau cu o saptamana inainte de ziua ta de nastere, se isca Marea Intrebare.

Ce?

Uite, de exemplu eu vreau un aparat de facut curcubee, pe care l-am vazut la Jo.

Sau haina albastra de ploaie a lui Leonard Cohen.

Halte idei:

– glob care ninge

– matrioska, pinocchio, marionete

– carti noi, care fosnesc

– muzichii

– fonograf cu cilindri

– picup cu viniluri

– cidiuri cu desene sau povesti animate (Pisicile Aristocrate, Tom si Jerry, Ultima Licorna)

– cărţi vechi, care miros bine

– partituri de pian

– martipan, turta dulce, nuci trase in caramel, ciocolata belgiana

– DVD cu filmulete montate de tine

– CD-uri cu filme vechi, de colectie, de ex seria Tati

– pipa si tutun

– vin cu eticheta personalizata

– umbrela colorata sau umbreluta de soare chinezeasca

– set de papetarie cu: agenda biodegradabila, pix cu buline, postituri colorate, ascutitoare coloare-neon cu vrun animalut ochios, guma de sters parfumata si creion cu mina moale

– ‘name a star”; “name a whale”; “name a rose” gift set

– binoclu, telescop, microscop

– un acru de padure, o insula, o piatra de pe luna, o sticluta cu aer din 1900 toamna

– un test de sobrietate (iete aci o mostra)

– un ziar din ziua in care s-a nascut sarbatoritul

– cani, ceainice, cesti de cafea cu desene nemaivazute

– clasor cu timbre cu fluturi

– album pentru fotografii print

– stroboscop si glob disco cu fatete de oglinzi

– saruri de baie si creme de corpcu ulei de argan

– tablouri facute de tine (scrapbook) din: taieturi din ziare, poze, panglici, frunze, margelute, paiete, monede, inramate in rame frumos colorate

– jucarii din lemn (tren, castel)

– abonamente la: sedinte de impachetari cu ciocolata, sedinte de echitatie, plimbare cu aeroplanul

– bilete la meci de rugbi, meci de tenis (eventual la Australian Open), meci de cricket, meci de golf

– bilete la teatru, bilete la cinema, bilete la concert (cate doo), bilete la circ, bilete la gradina zoologica, bilete la muzeu

– inscriere la un atelier (origami, gatit japonezeste, masaj, cetit in palma, facut cozonac)

– rezervare la masa, la un ristaurant fusion

– programare la tatuaj

– aparat de facut popcorn, aparat de facut inghetata, cu cornetele aferente, aparat de facut vata pe bat

– roata pentru depozitat pantofi

– ceas de buzunar, din argint

– CD-uri din ciocolata

– parfum intr-o sticla futuristica

– sosete cu deget, sosete cu oi, sosete de lana

– cravata cu personaje de benzi desenate

– caleidoscop din sticla, cu oglinda veritabile (am vazut io in aeroport la Otopeni)

– sapunuri englezesti de levantica sau chiparos

– cos cu branzeturi mucegaite

– borcane cu dulceata de nuci verzi, cu compot de rubarba, cu gem de catina

– portelanuri pictate manual

– un castron cu prajituri de casa (aici e de cooptat mama, bunica, o matusa sau o vecina)

– creme parfumate la cutiute frumos colorate, seturi de miniparfumuri (ca poate s-o nimeri vreunul)

– diverse ustensile futuristice pentru casa si gradina (am vazt la TCM, de ex, saci de invelit plantele si pomii pe timpul iernii)

– lupa cu bec

– albume cu orase, picturi sau fotografii alb-negru

– un sal spaniolesc din care sa picure culori

– plante cu flori in ghiveci, cu buburuze dedecor

– cercei, margele, bratari in cutii pictate si antichizate

– tricouri cu desene haioase, tricouri pictate, cu citate belea, cu poze personale

– patura sau perna electrice

– magneti de frigider cu pozele voastre sau calendare personalizate cu pozele voastre (asta merge pentru parinti si bunici)

– aparat de masaj, set pentru avion cu pernita si dopuri pentru urechi

– pijamale de bumbac cu desene

– amulete de curaj

– aparat de facut stele

– set de karaoke pentru scaune cu spatar

– samovare

5 Comments leave one →
  1. 17 December 2011 02:49

    Toate, cado-uri valabile.

    I-am trimis mosului un link la aceasta lista, ca sa se trezeasca un pic din amorteala, acolo unde motaie, printre banchize.

    Numai bine.

  2. 17 December 2011 05:03

    Cand am citit randul “carti vechi care miros bine”, mi-am exclamat (in gand), “nu exista asa ceva !”.
    Pe urma, m-am simtit oarecum vinovat ca indraznisem sa ma gandesc in acest fel absolutist tocmai in legatura cu unul din obiectele mele de fetish, si am incercat sa-mi amintesc daca mie mi-a mirosit vreodata frumos vreo carte veche.
    Intr-adevar, am gasit un exemplu, o carte veche de vreo 30 de ani pe care o citisem cand eram mic, si pe care am recitit-o si in adolescenta, ceva mai tarziu. (Se intampla f rar pt mine sa recitesc carti, mult mai rar decat sa revad filme.)
    Nu mai stiu cum se cheama sau cine a scris-o, (nu asta conteaza pt mine la carti), dar avea coperti moi, doar usor, f. usor scamosate pe margini, si paginile usor ingalbenite doar pe cant, nu pe revers-obvers.
    Era de dimensiune din aia care atinge idealul meu, desi era o idee mai inalta decat lata. Grosimea era insa perfecta. Marimea si claritatea literelor era si ea aproape de perfectiune.
    Si, intr-adevar, mirosea frumos, atat de frumos, incat am dus-o de mai multe ori la nas, si chiar mi-am atins varful nasului de o margine de coperta si cantul foilor de pe lungime.
    Chiar am incercat sa-mi aduc aminte mirosul, si nu am reusit, desi mi-as fi dorit, deoarece in zona asta din Norvegia aerul, deci nimic nu miroase a absolut nimic, (nu din cauza ca am inceput eu sa dezvolt boala Alzheimer, dar pur si simplu din cauza ca bate vantul ala puternic de coasta care goneste mase semnificative de aer catre interior cat ai zice peste, si poate zbici baltoci provenite dupa ploi cu galeata in numai cateva minute de zici ca nu a fost furtuna pe acolo si nici n-ar putea sa fie vreodata, si e aerul uscat aproape ca in preerii chiar pe marginea fjordului), dar, oricum, stiu ca a mirosit frumos, si mi-a facut placere sa imi pot reaminti de ea.

  3. 17 December 2011 08:24

    -Eu aleg un sal spaniolesc din care sa picure culori

    .

  4. 19 December 2011 08:30

    E cam rupt, până la umăr, parpalacul albastru.

  5. madelin permalink*
    19 December 2011 13:55

    Unde, unde?

Leave a Reply

