Skip to content

In care se povesteste despre optica

20 December 2011

O chestie care mi-a ramas in cap chiar si la venerabila mea varsta de astazi,  si care se incapataneaza sa existe acolo, intr-un reziduu de memorie preadolescenta, este celebra raza verde a lui Jules Verne.

Se spune ca soarele, atunci cand apune in mare, trimite pe furis o ultima raza de coloare si anume verde.

Se spune ca cei care o vad capata abilitatea de a ceti in inimile oamenilor.

Legenda mai spune ca doi oameni care vad in acelasi timp raza cea clorofilica (emerald flash!), dar nu clorotica,  sunt sortiti pe vecie unul altuia.

Am incercat de multe ori, in estivalele escapade de vacanta si mai apoi de concediu, sa prind, cu coada ochiului macar, culoarea promisa.

Pana acum nu mi-a iesit.

Priveste spre mare, oriunde acolo unde nu se mai vad tarmuri, pentru ca eu acolo sunt. Pana la mine nu mai e nici un tarm. Doar un ocean larg.

(PS bineinteles ca, tehnic vorbind, poti explica oricui cum se formeaza curcubeul)

6 Comments leave one →
  1. B.deComp permalink
    20 December 2011 15:55

    Si eu care credeam ca vei împinge ciobul si pâna la literatura nostalgico-comunista Timur si baietii lui, Doi capitani si… Raza verde. A mai fost si un film de Eric Rohmer. Cred ca poza (originala) este un apus de soare în insulele Canare (multumesc lui MBadragan 🙂
    http://www.diseara.ro/ro/conversatii/turism-si-natura-6/raza-verde-684

  2. madelin permalink*
    20 December 2011 16:12

    Io tocmai mi-am descarcat Vitea Maleev la scoala si acasa 🙂 (am cetit si la Zaza cronica, simultan)
    Cica apusul e din CA (click pe poza)

  3. B.deComp permalink
    20 December 2011 21:07

    Inseamna ca nu mai am nici un pic de romantism, daca nu sunt capabil sa deosebesc un apus de soare la La Jola de unul în Canare 😦 Da uite c-am mai gasit unul – în catedrala din Strasburg :

  4. madelin permalink*
    20 December 2011 22:40

    Haaa, ce fromos! Inca un punct pe lista lui Bucket.

  5. 23 December 2011 23:18

    N-am stiut, vara viitoare, cand merg la mare, o sa fiu mult mai ateanta, cine stie?, poate vad raza cea verde. In alta ordine de idei, iti urez un Craciun fericit si linistit si toate cele bune.
    PS Am citit Vitea Malaeev la scoala si acasa in urma cu 25-30 de ani. 🙂 🙂 🙂

Trackbacks

  1. Sărbătoare la Viflaim(III) « Almanahe's Weblog

Leave a Reply

