Skip to content

Punti subterane si radacini aeriene

25 December 2011

Sau invers, cine stie…

1920:

1943:

2000:

2011:

3 Comments leave one →
  1. 26 December 2011 02:47

    Nu am gasit in pozele vechi originea ochilor tai si ai fratelui tau. Vin din alta ramura?

  2. 26 December 2011 15:36

    Mi se pare ca persoanele din poza aratau mai bine hranite in 1943 decat in 2000. De fapt si mie mi-a zis o data strabunica mea prin 1987 ca parca era mai usor de gasit mancare in timpul WW II in Bucuresti decat in 1987, cu precizarea ca e vorba DOAR de mancare, NU de alte stressuri, (ca alea ERAU in mod concret real mai mari pe vremea WW II decat in 1987, cel putin pt membrii familiei mele)…desi, ma rog, strabunicul meu chiar a participat in trafic de piata neagra cu mancare si alte bunuri de larg consum si pe front si dupa front, (de nivel de cazier, adica nu legenda), asa ca de-aia probabil le-a fost mai usor alor mei, dar cei din poza asta nu prea arata a gen de traficanti, ci doar oameni total obisnuiti.

  3. 26 December 2011 16:07

    P.S. Cred ca e poate pt ca cei din poza aveau gospodarie la tara, deci nu e bine sa se generalizeze la nivel de Bucuresti ce am zis eu mai sus, deoarece in mod real au murit oameni de foame in diverse perioade si in Romania, nu numai in Coreea de Nord recent, nu mai zic de ce epidemie de tifos exantematic a fost la un moment dat in Bucuresti prin 1936-1938, ca am si in legatura cu asta un caz de fost copil din familia mea care era sa moara, plus vreo doi decedati mici de pneumonie in perioada aia din lipsa de antibiotice, numai zic de TBC.

    Adevarul e ca nu era usor nici pe front nici in spatele frontului, ca de ex strabunicul meu a avut efectiv noroc ca a fost repartizat la Intendenta si a avut astfel painea si pantofii pe mana, ca altfel cine stie ce patea, si, in timpul cat el a fost pe front si la inchisoare o perioada, (din fericire relativ scurta ca s-a schimbat regimul politic, care era, desigur, mai interesat/motivat sa-i epureze pe fostii lideri cu functii mai mari din perioada razboiului decat pe infractorii comuni), strabunica mea se chinuia efectiv de una singura, si gravida si cu alti copii mici de poale, sa care efectiv in spinare saci cu diverse produse alimentare de la diversi distribuitori ca sa le vanda apoi si sa-si poata hrani copiii proprii si pe mama ei, care era si ea destul de bolnava si a murit la un moment dat in timpul acelei perioade.

    Eu, zau, cred ca as fi murit de foame daca ar fi fost sa traiesc eu ca adult tanar independent in vremuri din astea total grele, ca, daca nu ma luau si pe mine pe front din cine stie ce motive, astfel incat sa aibe cine sa ma imbrace si sa ma hraneasca cineva macar o perioada, altceva decat prostitutie directa efectiv NU as fi stiut sa fac ca sa “ma descurc”, si efectiv nu glumesc si nu fac misto. Nu sunt deloc descurcaret din punct de vedere economic, si pe mine mereu m-au intretinut mai mult altii, chiar pana recent cand, in sfarsit, am plecat din Romania.

Leave a Reply

