Skip to content

De Craciunul armenilor

7 January 2012

Brad simplu

Brad complicat

Detaliu 1

Detaliu 2

Varfuri

Si cadouri

PS

Unhappy birthday, Mr. Addams! (as of today)

7 Comments leave one →
  1. 8 January 2012 11:04

    Ieri m-am gandit mai mult decat de obicei la mama, plus ca am si vorbit cu ea la telefon, si inca despre mancare…deci iti dai seama…

    Mama mea a avut un partener sexual-romantic denivel destul de serios de origine armeana inainte sa se casatoresca cu tata, despre care eu am aflat total intamplator, pe la vreo 12 ani, cred, dintr-o poza total ratacita intr-un album de fotografii din casa bunicii mele materne, coroborat cu o amintire re ceva ce o auzisem o data mai devreme total intamplator pe bunica spunandu-i unei matusi care comentase despre aceasta relatie de mai demult a mamei mele, “sht ! vezi ca te aude copilul, ca nu stie”.

    Mai tarziu, mama mea, care are o relatie de tip principial de comunicare in permanenta deschisa fata de mine potrivita varstei mele, (si eu incercand acum sa cam recuperez inapoi fata de ea anumite perioade in care eu nu i-am spus ei chiar tot tot si nu am fost chiar atat de deschis fata de ea cat ar fi fost chiar etic optim sa fiu), mi-a povestit despre aceasta relatie de-a ei de mai devreme, in contextul in care eu doream sa ma mut pt a conlocui chiar serios impreuna cu un partener, deci si la mine era de nivel destul de serios adult, desi nu stiu cat de matur, ca efectiv chiar aveam numai 22 de ani, nu eram nici independent economic, avusesem si chestia cu David un pic mai devreme, (un potential chiar real copil biologic al meu rezultat dintr-o eroare de metoda de contraceptie din timpul unei relatii anterioare de tip heterosexual, care nu a mai aparut niciodata, deoarece era chiar ff clar ca nu numai ca nu eram nici eu nici mama lui potential pregatiti pt asa ceva, dar, in plus, etic chiar, chiar daca as fi adoptat pozitia politica pro-Life, eu personal tot la nivel etic, as fi decis ca NU ar fi fost etic fata de posibila soarta acelui copil, nici fata de soarta mamei lui biologice, ca eu sa fi adoptat o pozitie pro-Life, si chiar si mama lui chiar era pro-Choice, dar eu tot mi-am facut probleme re participarea mea la aceasta decizie, si modul in care am facut-o, mentinand pozitia pro-Choice tot timpul in decursul acelei decizii, inclusiv a conversatiei pe care am avut-o cu mama lui, dar si in privat, neincercand atunci, cum ar fi fost etic, sa ma gandesc in sinea mea, in mod mai complex deliberativ, si dintr-o pozitie pro-Life, desi stiu ca rezultatul ar fi fost acelasi, dar asa ar fi fost etic sa o fac atunci, si nu am facut-o…si acum ma gandesc din cand in cand la David, caruia eu i-am dat atunci chiar nume in sinea mea cand am auzit despre el, desi pe atunci nu stiam daca e masculin sau feminin, si nici nu m-am gandit la un nume de fata, si, ulterior, chiar s-a determinat ca era chiar de sex masculin pt ca s-au facut testele necesare pe acel tesut in contextul unor complicatii post-terminare…mama lui e total OK, total OK, chiar mai OK decat mine acum, e casatorita ff bine plus cu 2 copii sanatosi…eu sunt ala care mai are probleme, dar eu sunt ala care o sa tind sa-mi fac probleme chiar si cand ele nu exista…).

    Sorry de digresiune…dar sa stii ca toate sunt legate in mintea mea, atat cronologic, cat si cultural, ca doar in 2002 a aparut filmul Ararat al regizorului Atom Egoyan despre genocidul armean…si ala a fost chiar anul post David, si anul in care mama mea mi-a povestit despre iubitul ei de origine armeana…

    Acel fost iubit de origine armeana al mamei mele arata chiar diferit de tata in acea poza, atat la fizic, era mai inalt, mai musculos, cu corp mai de luptator greco-roman, pe cand tata e mai mult de tip inotator, (desi, culmea, in afara de catarat pe munti cum probabil fac in facultate mai toti bucurestenii si prahovenii din Romania, a facut chiar rugby, nu fotbal, cand era la facultate, desi nu cred ca ar fi fost potrivit pt un astfel de sport !). El parea ca avea, desigur, probabil asteptat, si pielea mai smeada, iar la ochi, mie din poza aia alb-negru mi s-au parut probabil caprui, desi nu am intrebat-o pe mama, iar tata ii are verzi, cam ca matasea broastei, nu spalaciti, dar nici oliv, si nici smarald, desi parca par usor mai inchisi o nuanta parca spre usor oliv acum la o varsta mai inaintata. La aer si tinuta parea usor mai macho decat tata, in poza aia tinand-o pe mama degajat dupa umeri, cu un usor simt de “proprietate”, si ea uitandu-se oarecum in sus catre fata lui, zambind, dupa cum mi s-a parut mie destul de fericit-satisfacuta. In poze ulterioara alaturi de tata, cand erau in perioada inca ff romantica, (de dinaintea aparitiei mele, desigur, eu aparand chiar relativ tarziu, dupa vreo 3 ani, aproape chiar 4, dupa ce s-au cunoscut si casatorit relativ repede, dupa probabil chiar doar 6 luni de la cunostere, ei !), mama se uita la tata la fel de vesela si fericita, (dar mama mea este o optimista inascuta !), iar tata pare oarecum mai sfios, mai de tip usor cavaler romantic recunoscator fata de mama decat asa “proprietar”, efectiv dandu-i ei intaietate…plus ca sunt efectiv ochi in ochi chiar de la egal la egal, nu ca in poza cu cel de origine armeana in care el se uita chiar de sus in jos la mama, desi, desigur aia acolo era poate doar o coincidenta, ca nu am avut mai multe poze sa compar…si tot asa se poarta tata si acum fata de mama, mereu dandu-i atat intaietate, in mod deferential, cat si drept la cuvant cat isi doreste ea, fara sa o intrerupa niciodata, atat cvasi 100 % mereu primul cuvant cand e vorba de rostit vreo parere, cat, de multe ori, desi NU chiar intotdeauna, poate cam poate 65-70 %, si ultimul cuvant, aproape 35 de ani mai tarziu de cand s-au cunoscut ei prima oara.

    Mama mi-a zis ca in fond s-a despartit de acel iubit de origine armeana atunci, deoarece dupa vreo 3 luni de cand au inceput sa aiba relatii intime, (cunoscandu-se poate cu cateva alte 3 sau 4 luni inainte de acest punct, cu el fiind chiar “urmaritorul” seducator destul de activ galant si chiar constant inflacarat), mama si-a dat seama ca tipul totusi avea o tendinta de a dori sa o “controleze” un pic cam prea mult fata de cat ar fi fost pregatita sa accepte mama mea, o independenta din fire, plus intaiul copil nascut, cu caracteristici de leader adevarat, al bunicii mele materne. Mama mi-a povestit despre acest “control super posesiv” chiar cu o voce in care mi-am dat seama fosta ei exasperare de nivel chiar mai mare decat de “dat ochii peste cap” asa in mod comic, deci fusese chiar o iritare/exsperare mai serioasa, nu doar cum ar fi fost fata de un posibil defect de nivel mai tolerabil, asa cum are, normal, si fata de tata, uneori, de efectiv ofteaza si-si da ochii peste cap, plictisita si temporar enervata, insa intotdeauna fara suparare, ci chiar cu nuante de indoisare, uneori, in acest caz. A folosit chiar cuvantul “gelos” initial, insa dupa aceea s-a corectat, deoarece nu era totusi, se pare, de tipul sau nivelul ala care chiar e paranoic de te pandeste si te suspecteaza incontinuu ca l-ai insela sexual, si a incercat sa nuanteze, eliminand cuvantul “gelos”, ca era doar de tip “controlor posesiv”,, adica el dorea sa decida si impartirea si cheltuirea banilor, si unde mancau, si ce trebuiau sa manance, ce preferinta avea el fata chiar de ce rochie sa poarte mama, ceva de nivel, imi dau seama acum, total dar total nepotrivit fata de personalitatea mamei mele…adica era usor mai patologic rigid narcisist macho decta tata si chiar avea pretentii de a primi conformism al mamei mele fata de dorintele lui personale…LOL !…

    …dar nu stiu prea multe despre el, adica nu ii stiu viata, familia, originile mai profunde, nici macar exact ce munca avea, ca nu am intrebat-o pe mama in mod prea iscoditor despre asta atunci…si atunci am tratat acea conversatie doar la nivel de warning etic parental re inaintea unei decizii al unui copil cvasi-adult de a se incurca la nivel de coabitare cu altcineva…plus ca eu eram deja hotart in legatura cu tipul ala, asa ca nu am ascultat prea atent re ce voia ea sa-mi spuna re cum a aflat ea prin coabitare niste chestii pe care altfel chiar ca nu le-ar fi putut afla, deoarece in perioada de facut curte anterioara, desigur ca se simtea flatata ca nu trebuia ea sa se decida la ce restaurant sau show trebuiau sa se duca, iar daca tipul ii spunea, “ah, mi-a placut rochia pe care ai purtat-o data trecuta”, ea, avand identitate de sine destul de solida, si incredere in sine destul de buna, nu interpreta asta oarecum in sens de, “pai as vrea sa fi purtat si azi rochia aia in loc de asta pe care o porti acum”, ci trata comentariul ca pe un simplu si obisnuit compliment, deci zambind, politicos recunoscator, insa, in fond, indiferent.

    Asta NU vrea sa insemne cumva ca as dori sa extrapolez in mod total ridicol caracterul acelui fost iubit al mamei mele unui intreg popor…Doamne fereste !…eu personal chiar ca NU am cunoscut oameni de origine armeana niciodata, si, efectiv, a fost o totala intamplare ca singurul despre care sa fi auzit eu sa fi fost acest tip de om. Si NU era de nivel real patologic, deoarece mama mi-a spus ca s-a comportat total OK fata de ea cand l-a anuntat ca se desparte de el…adica nu a avut furie de narcisist de nivel patologic respins…doar cred ca era usor simplu mai macho decat ar fi tolerat mama mea..alt fel de femeie probabil ca s-ar fi simtit mai bine..nu stiu daca re purtat rochii, care chiar ca e o chestie de posibil nivel usor de fetish de dorit de imbracat femei obiectificate usor la nivel de papusi sau manechine..desi asta poate ca arata chiar usoare inclinatii native artistice, adica preferinte mai clare fata de anumite mode decat fata de altele si o dorea pe mama mereu imbracata “perfect’ dupa gustul lui chiar real posibil mai rafinat artistic decat al tatei, si o dorea astfel incat chiar o iubea in felul lui si o voia pusa in valoare cu celke mai calitative si frumoase lui acesorii. Dar si mama mea are preferinte clare re vestimentatie si gust, si chiar cred ca poate a enervat-o posibilitatea ca el sa-si fi inchipuit ca el ar fi avut rafinament de critic artistic mai mare decat al ei re mode..nu era deci de nivel de atac la independenta si identitate, nici din partea ei interpretativ, nici din partea lui ca posibil leader de relatie…

    …plus ca din partea mamei mele exista radacini sarbesti..LOL !..chiar, desi am zis ca nu voi extrapola in mod ridicol, habar nu am ce relatie o fi avut poporul armean cu cel sarb !…LOL !…vad, de pe Google si wikipedia ca chiar s-au placut asa la nivel istoric timp destul de indelungat…chiar cred ca in cazul povestit mai sus a fost dor conflict re leadership de cuplu, intre 2 oameni amandoi cu caracteristici de leaderi de doritori de intaietate, mama mea chiar fiind un copil intai nascut, el..habar n-am…adica era vorba de cine sa fie Directorul General al firmei respective… !

    In firma curenta mama & tata (& son..hop si eu ! ca altfel, desigur, NU se poate !), chiar ca e de tip parteneriat, cu roluri si atributii clare sau chiar posibil clarificate de la bun inceput.

  2. 8 January 2012 12:23

    P.S. Re conflictul diplomatic recent dintre Republica Turca si Republica Armenia, in care observ ca era inevitabil sa nu trebuiasca sa se amestece Republica Franceza, Marea Britanie fiind momentan ocupata re probleme domestice mai proeminent pertinente, iar dinspre Republica Federativa Germania ne mai auzind nimic concret in acest sens decat un mesaj general optimist linistitor re scaderea somajului domestic, eu personal nu pot decat:

    1. sa rog toti contributorii wikipediei pe diverse limbi sa completeze in mod mai activ updated si pe limbile lor de activitate/interes respective articolele re cuvantul “Genocid”, neuitand sa ofere si definitia corecta juridica curenta din vocabularul legal al legilor si acordurilor curent existente la nivel international in legatura cu acest termen, inclusiv Statutul de la Roma intrat in vigoare la 1 iulie 2002, lasand-o mai moale o vreme cu definitiile din domeniile sociologiei sau literaturii universale, un timp, ca alea o sa tot vina, dar, IMHO, alea LEGALE e important sa se adapteze cat mai precis si cat mai repede posibil, deoarece este important pt mine personal, si eu folosesc wikipedia destul de des, ba dau chiar si linkuri de acolo, si nu doresc sa ma chinui sa citesc articole asa mai dezorganizate sau cu bias poltic proeminent cam mare, (cum o au adesea articolele de pe wikipedia in lb franceza, desi nu numai aia);

    2. sa incurajez pe toti angajatii si consultantii legali ai Curtii Criminale Internationale de la Haga sa fie cat mai constiinciosi la serviciu si sa isi continue procesul de imbunatatire si optimizare atat a alcatuirii documentelor legale cat si a tuturor activitatilor lor profesionale, etc.

  3. 9 January 2012 09:14

    Wow ! Abia acum am vazut mai atent poza de la P.S. ul din postul principal, si mi-am dat seama ca e si despre Cher, care a interpretat un rol bine cunoscut di filmul Familia Addams, si care este pe 1/2 de origine armeana, (tata), si restul de 1/2 engleza + cherokee + franceza, (mama). Si mie imi place Cher si chiar ma gandeam la ea recent. Cred ca mie imi face placere sa o tin minte in filmul Moonstruck, deoarece mi-a placut filmul ala extraordinar de mult, fiind in special impresionat nu atat de performanta actoriceasca a lui Cher, desi, desigur, s-a descurcat onorabil, (luand, chiar in mod usor suprinzator, premiul Oscar pt cea mai buna actrita in acel film vs. Glenn Close in Fatal Attraction, sau Holly Hunter in Broadcast News), dar in special de cele ale d-nei Olympia Dukakis si, desigur, intotdeauna, Nicolas Cage, plus a constantului simpatic Danny Aiello !

  4. 9 January 2012 09:35

    P.S.

    1. Filmul Moonstruck a fost regizat de dl Norman Jewison, originar din Canada, inca in viata, (85 de ani), care, printre altele, a mai regizat Fiddler on the Roof, In the Heat of the Night, cu Sidney Poitier, plus un film pe care nu l-am vazut, dar despre care chiar mi-am adus aminte ca as dori sa-l vad, originalul The Thomas Crown Affair din 1968, cu Steve McQueen si Faye Dunaway, (vs. remake-ul din 1999, pe care l-am vazut, cu Pierce Brosnan si Rene Russo).

    2. In 1987, anul in care a fost lansat Moonstruck, a mai aparut un film de comedie in care a jucat Cher, alaturi de Michelle Pfeiffer, Susan Sarndon, si Jack Nicholson, (in rolul unei intruchipari a Diavolului !), The Witches of Eastwick, bazat pe romanul unui scriitor american John Updike, si regizat de dl George Miller, (cu parinti de origine greaca emigrati in Australia, care a mai regizat filmul cu porcusorul simpatic Babe, plus toate filmele Mad Max !), plus, in acelasi an 1987, fostul sot al lui Cher, Sonny Bono, a castigat alegerile de primar in Palm Springs !

  5. 10 January 2012 17:05

    cu alte cuvinte, Craciun fericit

  6. 10 January 2012 20:09

    pun semi-intended (au subconștient, na)

  7. 11 January 2012 01:18

    El e fericit. Dar noi?

Leave a Reply

