Skip to content

Discurs si amnezie

25 January 2012

Al de zilele trecute, nu al de azi.

Analiza de text.

O parere subiectiva.

Aş spune că un lucru extrem de important şi demn de salutat este că aici se află şi fostul ministru de Externe, Teodor Baconschi, şi noul ministru, ceea ce este un semnal de continuitate. Politica externă a României nu se schimbă o dată cu miniştrii, ci are miezul ei fundamental care va continua. Aş vrea să mulţumesc domnului ministru Baconschi pentru modul cum şi-a exercitat mandatul ca ministru şi să vă doresc dumneavoastră succes pentru continuarea mandatului de minis­tru de Externe al României

Oare o fi existat temerea cum ca domnul Baconschi nu ar aparea la predarea investiturii? Nu poci sa cred. Pai si casele? Pai si postul viitor?

Aveţi o misiune grea, aş spune, după as­pectele televizate, aproape imposibilă, şi anume aceea că România are forţa să continue şi acest lucru va trebui să fie principalul mesaj pe care să îl transmiteţi omologilor dumnea­voastră din Uniunea Europeană, de peste Atlantic şi nu numai

Adica bai, sa le spui tu la aia de la uniune si la licurici si la The Economist ca Ponta mananca rahat. La noi e bine, pasunile verzi, oile miorite.  “Aspectele televizate” sunt niste oite ratacite de turma. Noi suntem romani, noi suntem romani!

Se observă o veselie a demolării, probabil reuşita recunoscută internaţional deranjează pe foarte mulţi, şi nu pot să nu observ că mesajul domnului Ion Iliescu care, nici mai mult nici mai puţin, aproape de pe masa de operaţii, transmitea că preşedintele în funcţie trebuie să răspundă, în condiţiile în care dânsul încă n-a răspuns nici pentru mine­ria­de, nici pentru victimele de la Re­vo­luţie

O leaca de istorie:

Ministrii Transporturilor

2 ianuarie – 28 iunie 1990 – Corneliu Burada

28 iun. 1990 – 30 apr.1991 – Doru Pana (viitor primar)

30 apr. 1991-16 oct. 1991 Traian BĂSESCU (viitor primar)

Creca e usor de aflat, din CV, ce era domnul Traian Basescu in timpul mineriadelor din 1990.

Asa ca.

Mai mult.

Trenurile cu mineri au fost oprite de inginerul Manucu, la Craiova. Seful regionale CFR Craiova, Gheorghe Dobre, l-a dat afara pe inginer, pentru tupeu. Domnul Basescu l-a numit Ministrul Transporturilor pe Dobre, in 2004, din partea partidului dumisale, PD.

Asa ca.

Si, by the way, oricat ar fi de dureros, in ’90 Iliescu a fost ales cu 85.7% voturi din 86.19% dintre romani. Traian Basescu a fost ales, in 2009, cu 50,33% voturi din 53.53% dintre romani. Si astea cu tot cu voturile alea din diaspora, de 1 pe minut, cu concurenta dlui fost Baconschi.

Mai mult.

Presedintele in functie chiar trebuie sa raspunda, nu?

Îl vedem pe Crin Antonescu şi pe Victor Ponta care susţin, nici mai mult, nici mai puţin, demisie pre­şe­dinte, demisie guvern, demisie Parla­ment, adică o Românie neguvernată

E hilar sa spui cum ca Romania ar ramane neguvernata taman la ceremonia de inlocuire a unui ministru. Sau poate ca doar unii sunt de neinlocuit?  Ceea ce un mare sanchi.

Vedem activişti din Consiliul Politic al Armatei chiar astăzi, foşti colonei din Armata Română dar care niciodată n-au fost dincolo de munci agricole unde făceau propaganda lui Ceauşescu, îi vedeam manifestând viguros împotriva a ceea ce s-a făcut până astăzi pentru redresarea Ro­mâniei [….]

Asa asa, invrajbeste-i. Pe tarani impotriva mosierilor. Pe muncitori impotriva intelectualilor. Pe jandarmi impotriva armatei. Pe studenti impotriva profesorilor. Pe pacienti impotriva doctorilor. Si invers.

[…] şi, foarte adevărat, am văzut în aceste ultime două săptămâni români ne­mulţumiţi, pe bună dreptate ne­mulţumiţi, şi pentru care va trebui şi mai multă explicaţie şi soluţii

Iezapt cu ce iesise domnul Liiceanu la inaintare pe 17 ianuarie, la TVR. Tot ce am facut am facut bine dar nu am stiut sa iesplic si sa comunic.

Am văzut televiziuni ale unor foşti turnători la Securitate promovând naţional şi internaţional dezastrul din România

E hilar sa crezi ca domnul Basescu, in misiunea de la Anvers de dinainte de ’89 (la Agentia Economica NAVROM), nu ar fi colaborat cu securitatea. Din simplul motiv ca asa era legea atunci. Aveai post, pozitie si strainatate numai daca semnai angajament. Sau domnul Basescu avea boase atat de mari ca incalca legea si atunci? Nunteleg de ce la boasele dumisale se incapataneaza sa nu recunoasca chestia asta. Unde lucra Basescu inainte de ’89? Pai director general in Minister.

Este obiectivul unei categorii care se teme şi de urmările legii. Este obiectivul unor oameni care astăzi trebuie să răspundă în faţa legii de a crea dezordine […]”

Raspundere in fata legii? Ha ha ha!!! Cine zice, ala e!

[…] de data aceasta urcându-se pe un val în­drep­tăţit de nemulţumire al oamenilor care au trecut, în paralel, atât printr-un proces dur de ajustări structurale necesare pentru ca România să poată să meargă înainte: tăieri de salarii, creşteri de TVA, introduceri de im­pozite pe un anumit segment din pensii.

Naspa cand iti fura altii gloria, cand fac si altii ce ai facut tu, nu?

Toate acestea au creat unor oa­meni care ar vrea ca România să se întoarcă la începutul anilor ’90 posibilitatea să se urce pe valul nemul­ţumirii populare […]”

Adevarul ca multi ar vrea sa fie ciolanul la fel de mare si fromos ca in 90. Adica lasa, ba, ca si aia dinainte au furat

Este o nemulţumire pe care o ştiu şi nu de azi, nu de două săptămâni, o ştiu din 2009. Sunt un preşedinte care a câştigat alegerile în condiţiile în care se reduceau câte patru zile de plăţi de salarii pentru toţi bugetarii în luna noiembrie şi decembrie 2009″.

Nu se vede stiutul asta al nemultumirilor.

“Deci aveţi o mi­siune extrem de dificilă şi o sintetizez din nou, aceea de a recunoaşte nemul­ţumirea oamenilor faţă de măsurile care s-au luat, dar care creează României şansa să evolueze pozitiv şi, în acelaşi timp, să probaţi sau să susţineţi, cu argumente, că România merge înainte

Ce treaba are asta cu Ministerul de Externe? O fi incurcat ministerele. Igas, ai ciulit urechile?

Ştiţi ce mă şochează cel mai tare? Că mesajul lui Ion Iliescu, al lui Victor Ponta, al lui Crin Antonescu, al aşa-numitului lider al societăţii civile, fostul colonel Dogaru, sunt similare cu ale fostului preşedinte al Republicii Moldova, actual şef al fracţiunii Partidului Comunist din Republica Moldova, Vladimir Voronin. Domnule ministru, aveţi o misiune grea, în care vă voi susţine, şi sper că acele ce voi clarifica în intervenţia mea de mâine cu românii să vă poată fi un suport

Bai Basescule, e invers, bah, sa mor io (vorbesc asa ca sa fiu conviviala). Voronin a spus chestii similare cu aia de i-ai insirat tu, nu invers. Adica e vitavercea, bah, pricepusi? Anyway, e irelevant ce zice Voronin (FOSTUL lider bla bla). Pe pariu ca atuncea cand nu era FOST, Voronin si Basescu au fost la vreo beuta impreuna pe la vreo sindrofie? Pai cum ar fi sa i se bata obrazul pentru asta acush presedintelui nost? Apropo, am auzit la Radio Şanţ ca unul din Papua Guineea a declarat ca cica Jos Basescu! Ei si?

Succesuri, nu avem sampanie, alea, alea” (citat inexact)

SFARSIT

Io atat vreau sa zic: pe Iliescu chiar il urasc. Adica urasc tot ceea ce a facut. Crin Antonescu e palid rau. Ponta e necopt, iar partidul sau e de trista amintire. Ceilalti, mascarici sau camuflati.

Insa, domnule Basescu, avand in vedere ca sunteti si presedintele meu (desi nu v-am votat), pe mine, cetatean normal, destept si frumos, si modest, cu venituri medii, cu copii, parinti si bunica, cu cotoi, brazde de ceapa la tara in vacanta si rate la banca, m-ati dezamagit teribil. Dumneavoastra si culoarea portocalie. Pe veci!

Asta e aproape o crima. Sa dezamagesti si sa blazezi cetatenii patriei-muma.

PS

Tolontan face un exercitiu de imaginatia cu un posibil discurs, pentru astazi. Asteptam cu enteres adevaratul discurs.

PPS

Sa cetim atent aceasta scrisoare deschisa.

Ah da, inca ceva.

Traiasca Regele!

Advertisements
32 Comments leave one →
  1. 25 January 2012 20:29

    Am înţeles titlul abia când am citit ultima frază 🙂

  2. 25 January 2012 23:24

    votatorii de băsescu din străinătate au reprezentat cam 1.2% din totalul voturilor primite de băsescu. dacă vrei facem socoteala cu numere.
    așa că
    mă cam irită teoria asta cu diaspora l-a votat pe băsescu
    în rest nu ma mai bag, politica nu mia e tarlkaua mea demult. părerea mea am mai spus-o

  3. madelin permalink*
    26 January 2012 10:29

    Stefan, eram sigura! 🙂 Stiu care sunt sentimentele tale vis-a-vis de monarhie. Am inteles si de ce oameni destepti si frumosi ca tine tin inca cu Basescu. Pentru ca spectrul Iliescu si oligarhia mogulilor sunt inca un bau-bau prea mare.
    Amnezia se refera strict la domnul Basescu, care uita subit tot ce nu-l coafeaza. Flota, legi trecute prin parlament ca gasca prin apa, fiica-sa aia prostuta rau europarlametar, bordurile si panselutele din Bucuresti schimbate de 3 ori pe zi, sponsorizarea cu bani din buget a facultatii particulare Spiru Haret, anularea contractului pentru autostrazi pentru a se incheia alte contracte cu firme romanesti (copirait Basescu) – singura bucata de autostrada terminata e aia contractata cu italienii, autocratia “pentru ca asa vreau io!” etc. Astea fiind minorele. Majora fiind ca NU A FACUT nici o reforma din cele promise. Ah, a bagat camere de luat vederi la bacalaureat, atat.

    Tapire, nu stiu cata diaspora a votat cu Basescu. Desi a votat, vezi mai sus. Insa la 50%-50% voturi cum aveau Basescu si Geoana in turul II, aproape de inchiderea urnelor, a venit dl Baconschi cu numaratoarea voturilor din diaspora. Cineva a facut socoteala, iesea ca au votat 1 pe minut. Si asa s-a inclinat balanta, ca doara tatuca Lenin ne-a invatat ca nu conteaza cine voteaza ci conteaza cine numara voturile.

  4. 26 January 2012 15:08

    madelin, nu, nu sunt de acord. asta s-a zis si atunci, asta si acum, ca romania e in rahat cu basescu din cauza diasporei (sau a voturilor lor, votate au ba). asta este un mare, foarte mare bullshit. ca a iesit basescu cu 40 voturi in plus, alea pot fi voturile de oriunde, tandarei, iasi sau rosiorii de vede. sa arunci pisica in curtea “diasporei” (asta lasand la o parte teoriile cretine ale salamului cu soia, ca numai aia de “sufera” in romanai stiu ce si cum, aia de peste hotare nu) este, cum ii zice, aia cu datul vinei pe altii. aia cu ne-asumarea responsabilitatii, cum ziceam pe blogul meu.

    nu’s ce socoteala poate sa faca “cineva” de ies 1 vot pe minut, ca voturile vin in balot din strainatate, doar nu le-or trimite unul cate unul de la consulat. ca s-o fi furat si falsificat de catre domnul baconshi, nu neg, dar nu a furat/falsificat el mai mult ca altii din tara si, mai ales, nu a furat/falsificat mai mult ca ponta si crin. cata diaspora a votat cu basescu si cati ne-diaspora se gaseste clar si numarat pe site-ul BEC. acolo am calculat si io calculele.

    dar hai sa iti dau alt scenariu: primul ministru ics (boc) da o lege prin care se dubleaza salariile bugetarilor si se tripleaza pensiile. dupa aia sunt alegeri (ghici cine iese cu majoritate absoluta). dupa inca aia tara intra in incapacitate de plata ca grecia si suntem fortati sa implementam regim de austeritate. spune-mi tu mie, cand o sa iasa omul in strada, cand se dubleaza salariile sau cand se iau la loc? au iesit tinerii aia foarte cool si witty in strada, cu sloganuri destepte, cand se dadeau credite pe buletin, ai-n-ai nevoie fac un credit de cum-se-cheama (nevoi personale parca)? – nu, s-au imbulzit la banci. acum cand realitatea loveste, vai doare, hai in strada. de ce nu au iesit acum patru ani, in plin mandat alalalt? – pai nu au iesit, ca era un oarecare boom economic personal, ii durea pe toti in cur de reforma si nereforma

    nu neg probleme politicianismului romanesc, magaria lui basescu si idiotenia lui boc. astea sunt probleme reale cu care se confrunta romanii. dar nu astea sunt miezul problemei. fenomenul este mult mai general si generalizabil, precum se si vede dealminteri, e o criza a unui sistem (si nu politic ci economic si de fapt macro-economic). vezi circul alegerilor din america, de exemplu. labagii precum boc si basescu si ponta si crin (ca nu’s nici unul mai breji) sunt doar niste profitori mici.

    poporul ar trebui sa se educe intai, sa gandeasca cu lobii frontali si nu cu sistemul limbic. pe principiul “la placinte inainte la razboi inapoi” si dat vina pe altii nu se face treaba a la long.

  5. 26 January 2012 15:13

    uite daca vrei:
    voturile din strainatate:
    http://www.bec2009p.ro/Documente%20PDF/Rezultate/Rezultate%20finale%20turul%20II/tur2_strainatate.txt
    voturile din tara:
    http://www.bec2009p.ro/Documente%20PDF/Rezultate/Rezultate%20finale%20turul%20II/tur2_judete.txt
    matematic basescu a primit in total 5275808, din care 115831 din strainatate. adica 2.195%
    nu de aia a iesit basescu, ca a votat diaspora cu el sau ca a numarat baconshi gresit

  6. madelin permalink*
    26 January 2012 16:11

    La egalitate intre Basescu si Geoana iezapt 2 la suta conteaza. Si chestia psihologica ca rezultatul diasporei a hotarat soarta. Si iezapt finca a numarat Baconschi gresit.

    Altminteri evident ca nu (numa’) aia din diaspora l-au pus pe Basescu, ci toti cei 5 meleoane de crestini care l-au votat.

    Pi 1 pe minut iese din total voturi pe numar de minute cat au fost deschise urnele.
    Chiar 5 pe minut:
    http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/32201/nereguli-la-votul-din-diaspora-cinci-voturi-pe-minut-la-paris

    Iar faza cu populismul versus Basescu nu o mai crede nici mutu. In Romania, ma refer. Sa stii ca au fost mitinguri organizate fix atunci cand s-au taiat salariile cu 25% si cand s-au impozitat pensiile. Nu a iesit asa mare dandana ca acum. Ca s-au clatinat si ei, acum, e clar: Baconschi a fost demis, Iulian Orban (cel care i-a facut pe protestatari viermi) si-a dat demisia din PDL. Base a iesit la rampa cu mesajul lacrimogen pentru popor.

    • 26 January 2012 22:36

      (o notă de subsol numai, io și fixul meu cu diaspora)
      matematica unui român la Paris e bază de evaluare?..păi două ore a durat statul lui la coadă, nu votatul în sine (iar coada din imagini și statul două ore este de fapt argument în favoarea tezei că într-adevăr au votat peste 3000 de cetățeni acolo) … dacă secția de votare are patru cabine de vot sau mai multe, da, se poate, se pot “procesa” un om pe minut. calculează la orice secție de votare din țară, tot media aia îți iese.

      • madelin permalink*
        26 January 2012 23:10

        1 pe minut inseamna 1 in fiecare minut. Continuu! Nu poci sa crez.

      • 27 January 2012 09:38

        calculat cum?
        hai să vedem pe sediul BEC alte secții de votare din țară, câți au votat în câte ore, și câți pe minut ies.

        socoteala se face nu cât îți ia ție personal să votezi, statul la coadă și totul, ci câți oameni pot fi deserviți de către ăia de dau buletinele de vot.
        io am votat în Berna (o singură dată, și mi-am plâns banii de tramvai). chiar și acolo unde sunt cre’ că 500 de înscriși, erau patru sau cinci la masă de-ți dădeau buletinul de vot, și patru cabine de vot. din secunda în care am ajuns la tanti de la masă până în aia în care am ieșit din cabina de vot, cu controlat acte, semnat și ștampilat buletinul de vot, a durat (durează) cam un minut. give or take..cinci persoane înseamnă cinci pe minut. ASTA e socoteala care se face, la masa cu actele, câți pot ei deservi pe minut. și pot, cam cinci dacă sunt cinci persoane acolo. deci da, unul pe minut (sau 3000 în 14 ore) nu e absolut nici o exagerare.

        ăsta e doar un exemplu al ălora de vor să demonsteze cu tot dinadinsul că s-a furat, și e un exemplu convenabil pentu cei anti băsescu, fără nici o supărare

        și măi, dacă băsescu voia să fure voturi, nu o făcea în străinătate unde lumea-i mai scuturată și treaba e oricum mai ușor de suspectat. fura câte 100-200 de voturi la cucuieții din deal et comp – cum de alrtfel au făcut, toți, nu numa’ el.

        și încă altceva, zici că alea 2 procente au contat, da, da’ crezi că de partea ailaltă nu s-a furat? că alea cinzeciși ceva de mii de voturi ale lui Geoană (cu vro 7 mii mai puține decât ale lui Băsescu) erau toate curate? Haidea de.

        și încă altceva, dacă ești cetățean onorabil cum îi ceri lui băsescu să fie, nu categorisești cinci meleoane de oameni drept idioți numa’ pentru că nu au aceleași idei cu tine. părerea mea.

        și apropo de cinci meleoanele alea de idioti, cinci meleoanele alelalte ce sunt? să votezi cu geoană și iliescu ce e? cu un buhait ca antonescu care își joacă alianțele politice indiferent de doctrine si ideologii, numai ca să se aleagă, cum e? că dacă votau cinci milioane cu băsescu și cinci cu arhanghelul MIhai, aș fi zis. așa, să avem pardon.

  7. 26 January 2012 16:53

    da, dar tocmai persistenta asta in psihologic e daunatoare. s-a furat peste tot, daca stai si pureci, si de votat l-au votat meleoanele alea din tara. doi la suta dintre voturi (alea de au contat) au venit si din filiasi, de ce nu se ia lumea de ei? (dau un exemplu aleatoriu, o sa stau sa calculez ce localitate a trimis 2% din voturile lui basescu). ca au venit in ultimul moment? – pai normal, veneau de departe.

    pe mine evident ca ma irita personal si subiectiv, dar asta e calea spre “nu ne vindem tara” “salam cu soia” si alte cretineli. cand de fapt aia din afara isi servesc tara la fel de bine sau mai bine ca aia dinauntru.

    mitinguri cand s-au taiat salariile normal, io zic de mitinguri cand se dadeau credite cu buletinul. sa iasa tinerii isteti in strada sa zica “baaaa guvern! ia vezi, nu ie bine ce fac bancile!” a iesit vrunu? nu.. aia zic. iese lumea cand ii doare la buzunar si la plasma, nu ca n-a facut basescu reforma.
    uite la greci, cat pompau nemtii milioane in ei stateau cu burta in sus, cand a venit momentul platii, hopa in strada.

    de aia zic.

  8. 26 January 2012 21:38

    draga mea regalista, ti-ai pus vreodata intrebarea, echidistant si critic, cum se face ca regele Mihai a plecat asa elegant din tara fara probleme ca alti regi dinprejur ?
    Si-a negociat soarta persoanei lui, nu soarta Romaniei. Si ca recent cineva l-a declarat omul anului pentru simplul motiv ca are 90 ani si s-a adresat parlamentului cu niste vorbe la fel de goale ca a celorlalti blamati de tine. Priveste-l si pe el la fel de critic ca si pe celilalti si atunci o sa fii echidistanta. Apropo, ai fost la vot? Sper ca da sau daca nu sper ca ai avut un motiv serios caci altfel nu prea ai dreptul moral sa critici. Democratia spune ca numai dreptul la vot trebuie reglementat prin lege ,presupunand ca a participa la vot e o obligatie cetatenesca ….
    Si ca idee, in afara de ce spun ziarele, ce stii tu de dosarul flota?

  9. 26 January 2012 21:59

    si apropo de meetingurile din ultimul timp,
    pana acum celelalte probleme au ingrijorat de exemplu pe profesori mai mult cand au fost taiate salariile , nu am vazut nici un meeting pentru ca nivelul de calitate din invatamant a scazut sau ca programa scolara nu e buna,pe toti bugetarii cand le-au fost taiate salariile, dar asta nu a solidarizat lumea , nu a coagulat ceva, o cauza comuna.
    Sanatatea e un lucru care ingrijoreaza insa pe toata lumea, viitorul sumbru de a scoate vreun ban din buzunar sau a clarifica ca pentru sanatatea fiecaruia cineva trebuie sa plateasca, sau clarificarea pachetului de servicii medicale obligatorii asta sperie. Serviciul de urgenta este metoda prin care cei vai de capul lor isi rezolva problemele de asistenta medicala primara.Lucrurile nu merg bine
    Ma uit la Raed Arafat chiar acum la tv . A revenit

  10. madelin permalink*
    26 January 2012 23:07

    Lumi, nu fac acum lectii de istorie cu santaje apropo de tinerii amenintati cu moartea. Insa zic doar ca Regele Mihai avea 19 ani. Eu am un fiu de aproape aceeasi varsta, acum.

    In Parlament nu a spus deloc vorbe goale, tocma! Reciteste. Reciteste tu obiectiv, daca eu sunt subiectiva.

    Da, de votat m-am dus de fiecare data sa votez. Desi e dreptul meu la fel de inalienabil sa nu ma duc. Vreau vot alb, de ex, si n-am. Insa io nu critic pe nimeni apropo de dus la vot, unde vezi asta?

    In Piata Universitatii s-a protestat pentru sanatate doar in primele zile, cat a fost faza cu Arafat. Dar oamenii se duc inca acolo, si azi. De ce?

  11. 27 January 2012 01:01

    Mie mi se parea mai normal sa iasa parintii in strada pentru calitatea invatamantului. Si “angajatorii”. Profesorul bun face carte in orice sistem. Numai sa fie lasat. Dar foamea nu incurajeaza calitatea.Salariile proaste au dus la iesirea din sistem a oamenilor buni. Au mai ramas doar cei care au alte surse de venit, scoala de stat fiind doar hobby. Si prostii, evident. Mediocrii de acum 10 ani sunt stelele invatamantului de azi. Si , in ritmul asta, cretinii de azi vor fi profesorii de varf de peste 10 ani.
    Nici pentru sanatate nu au iesit doctorii. Si nici nu prea cred ca s-a iesit pentru Arafat. De ce nu s-a iesit pentru Chirculescu? De ce nu s-a iesit pentru destul de multii oameni onesti si buni profesionisti care au fost dati afara de-a lungul vremii? Sa fim seriosi. Arafat a fost pretextul.
    In privinta monarhiei, chiar nu cred ca discutam de Mihai sau Duda. Discutam de un alt Carol. Cat de bun pentru tzara, nu stiu.

  12. madelin permalink*
    27 January 2012 10:53

    Tapire, io am zis “creştini” nu “cretini”. Iete asa se manipuleaza crestinul 🙂

  13. 27 January 2012 12:23

    ei, dar oleacă de substrat tot o fi fost acolo, ca la iliescu cu prostănacul 🙂
    și oricum, alții o zic pe șleau.
    ideea că președintele nu te reprezintă, nu e nouă. în momentul în care ai votat cu altcineva, e normal că ăla care a ieșit nu te reprezintă – nu cred că ăsta e argument în sine. argument este că nu îi mai reprezintă pe ăia de au votat cu el.
    dar astea sunt semantici, cred. următoarele alegeri (anticipate sau nu) ne vor arăta ce și cum vor românii.

  14. biancas permalink
    27 January 2012 13:14

    Mada :-))) Foarte, foarte tare faza cu crestinul :-))

    Tapirache, tu ai perfecta dreptate si ne-am tras o barda in coite de unii singuri, insa lucrurile stau cam asa: eu ma bat cu una de aceeasi marime si greutate cu mine. Si ne batem noi asa in legea noastra – eventual, in ciocolata, topless, ca sa fiu sexista si misogina, asea – si vii tu si-mi tragi una in cap de ma lasi lata-n ciocolata. Ei, tehnic, rivala mea cistiga pe barba ta. Sigur, o trag de par – situatia -, dar cam asa, vorba Madelinei, s-a resimtit psihologic votul romanilor din afara.
    Pe de alta parte, am mai spus-o, desi inteleg perfect refuzul de a vota FSN, ne -am aflat, la alegeri, din nou, in pozitia aberanta din 2000, cind – aia a fost culmea rusinii nationale, ca sa ma exprim caragialesc – aveam de ales intre Iliescu si Vadim. Este o problema de context si a perpetua mitul stingii malefice – da, comunismul e malefic, da, partidul-stat dictatura – e, uneori, cam mult chiar si pentru mine, care i-am suportat ororile pe propria mia chele. Pentru ca nu mai exista guvernari de dreapta fara masuri de stinga si vitavercea. Da, am fost la revolutie, da, Iliescu e un BOU – si nu, nu ma ostenesc sa argumentez, pur si simplu e un bou – da, nu voi uita in veci mineriadele, baronatele feseniste, reciclarea frontului doi din PCR, da, iaca, nu ma tem de vorbe mari, confiscarea la stinga a Revolutiei, ceea ce e culmea culmilor Everestului nesimtirii totale, Piata Universitatii, DAR… in contextul respectiv Geoana ar fi fost raul mai mic si cu un Johannis premier, cred ca se putea ajunge undeva, sau macar se putea incerca.
    In fine, situatia a fost lame oricum ai fi dat-o, mie mi-i ciuda ca ai mei se poarta ca fata mare la maritat: ii spune tot satul ca-i curvar si betiv ea, nu, ca-l iubeste. Si dupa aia zbiara ca-i curvar si betiv…
    Mai, crestine, mai….

  15. 27 January 2012 20:51

    bianca, nu sunt de aocrd cu comparația ta. nu a venit nimeni să zbang o palmă. băsescu a avut șaptezeci de mii de voturi în plus și atât (lăsăm la o parte teoria fraudei pentru moment), nu voturi de undeva, vă toate voturile au importanță egală și contează la numărătoare numai DUPĂ ce s-a încheiat votarea peste tot (adicătelea după ce au venit de unde au venit). că alea din străinătate au venit ultimele, e o chestiune tehnică, distanță și diferență de fus orar, și da, e doar o chestie psihologică. și mă’nervează să văd cum sunt folosite chestii d’astea psihologice în locul celor reale. asta e una din problemele democrației, cum îți spuneam și pe feisbuc, a modelului în sine; democrația se bazează pe psihologic și “guts”, și mult prea puțin pe rațiune și judecată.

    și așa pisica e aruncată într-o tarla anume, a “diasporei”. o fi un lucru minor și menționat în treacăt, dar pentru mine nu este minor. ca reprezentat al diasporei mi s-au spus multe de-alungul anului.

    frauda e altă discuție, nu cred că s-a fraudat în străinătate mai mult ca în țară (aia cu votul pe minut pică, madelin, pică, și pică matematic, nu psihologic), și de pedeliși mai mullt ca de către pesediși sau liberali sau cum dracu îi mai cheamă. asta e altă manipulare psihologică, asta cu frauda. de aia m-am pișat brusc pe crin antonescu, deși îl votasem în primul tur (ăia doi franci de tramvai de mi i-am plâns), că așa s-a votat în familie. primul lucru pe care l-a urlat după primul tur a fost “fraudă! hoților!”. te’n chizda mă-tii în cazul ăsta, ești la fel de bou ca toți. și, drept dovadă.

    că prostănacul ar fi fost un rău mai mic, e cam moot să discutăm, și e discutabil. johanis oricum era doar de fațadă, nu l-ar fi lăsat pe el să facă ce vrea, probabil în juma de an ori îl descălecau ori pleca el singur. mă rog.

  16. 27 January 2012 22:10

    Stii cum e mada ? Discursurile sunt compuse din cuvinte.Nu intotdeauna facute de cei care le rostesc. In general, pentru ca sunt lucrate , nu sunt rele. Ele se golesc de continut cand sunt asociate cu persoanele care le rostesc sau cand cei care il asculta nu sunt publicul tinta.Din punctul asta de vedere mesajele regelui si a lui Basescu contin aceeasi problema .Nu e unul alb si unul negru. Personal nu am nimic impotriva persoanei lui Mihai cetatean repatriat de 90 ani educat si cu bun simt. Incep sa am cand il dau de rege sau ex rege, erou, salvator moral al natiunii ultima solutie a noastra! Ca cetatean , om obisnuit sa ai 19 ani nu inseamna ca cineva iti cere sa ai mai mult si sa faci mai mult decat ai varsta, apropo de asemanarea cu fiul tau. Sa fii nascut si sa fii educat sa fii rege inseamna altceva , macar cu titlu declarativ:Inseamna o responsabilitate imensa nu numai avantaje de educatie ,bunastare etc. Scuza de 19 ani nu merge daca vrei sa mi-l dai de erou, de singura solutie.
    Daca merg in ideea facila de a gasi tap ispasitor pt raul general ,nu-mi trebuie mult sa spun ca e vinovat principal pentru intrarea rusilor in tara si comunismului carora le-a deschis poarta larg in august 44, apoi ca acestia i-au trimis pe multi in puscarii si oameni ca Fecior de care scriai zilele trecute fac ce au facut si de pe urma carora familia ta a avut de suferit .
    Familiile regale au o problema ; nu toti mostenitorii la tron se nasc lideri.
    Romania Vrea un lider !Are nevoie, n-a scapat de nevoia asta.
    In tarile europene regii si reginele nu sunt lideri, sunt traditii , institutii .
    Romania n-are traditie in regalitate: a adus un rege de import care era din fericire,un lider .
    De aia a fost apreciat Carol mai ales ca totusi A I Cuza fusese un domn iubit si facuse Unirea
    Mihai din nefericire , nu e un lider
    Si a mai avut o regina grozava: Maria, sotia lui Ferdinand care a facut Unirea din 1918 .Atunci cand Bratianu n-a reusit .

    Nu stiu ce isi aminteste bunica ta de rege dar a mea dumnezeu s-o odihneasca cand l-a vazut in tara dupa 90 ,n-a cazut pe spate de emotie..ca si politicienii de azi si ieri , casa regala avea mari probleme cu imaginea inainte si dupa razboi si nu era televiziunea pe atunci.
    Si iar zic de publicul tinta; daca esti sarac, ai probleme si iesi in strada sa faci scandal atunci cel bogat si cocotat in frunte e adversarul tau indiferent ca i-a spus rege, presedinte sau ceausescu in 89 . Apoi vin ceilalti care prima data n-au curajul si apoi ceilalti care manipuleaza sau care trag foloasele . Spectacolul are acelasi libret de opera doar cantaretii au nume diferite, in epoci diferite

  17. biancas permalink
    27 January 2012 23:46

    Taps, de ce aaaa, cum sa-i zic, aia a mea neostoita, barbatii incep prin a-ti da dreptate, incepind cu propozitia “Nu-ti dau dreptate”. Ba da, fics asa. Si tu esti primul care vorbesti de asumare si responsabilitate. Nu spune nici Vlad Tepesul ca nu ar trebui sa fim responsabili cu alegerile pe care le facem, dar nici nu ma mutila daca am ales gresit. Inteleg si empatizez din suflet cu pozitia ta, care spune ca “Nu noi!”, ca si cu pozitia celor de-acasa ca “Nici noi! – desi, ei chiar da. Dar, chiar, pe bune, de drept, nu veni sa-mi spui cu ce am gresit. Vino si spune-mi cu ce putem sa facem ceva mai bine.
    Vad un milion de oameni care protesteaza, dar nu vad unul singur care propune ceva in schimb.
    Din pacate, si pentru mine si pentru Madelin, Regele are bube majore. Gen de ce nu a facut nimic, avea pozitia de-a o face. Cind se plimba Ceausescu cu Regina, in trasura, Ratiu s-a legat cu lanturi de gardul palatului. Si, de-a lungul celor 90 de ani a fost, cel mult, caldut. Eu, ca-s mai proasta de felul meu, nu inteleg.
    Iar democratia, hai sa nu o dam in populism, e votul boborului. Asta voteza, asta se alege.

  18. biancas permalink
    28 January 2012 00:19

    Dragi copii,
    “A se alege” nu exista, eu doar glumeam. Si, dragi copii, politica e o optiune, posibil sa va scirbeasca.

  19. selector permalink
    28 January 2012 09:44

    Madelin, mintea mea e limitata rau cind vine vorba de discutat politici si caut mereu sa inteleg ce solutii concrete sint propuse. Din ‘Traiasca Regele’ de la sfirsitul postului inteleg c-ai prefera regatul in locul republicii. Vezi restauratia monarhiei ca pe o solutie ‘aici si acum’, adica isi da Base demisia miine si pina la sfirsitul anului avem alegeri, noul parlament schimba constitutia si il punem rege pe Mihai sau pe Duda?

    Incep sa-ti dau dreptate. Un trio Antonescu-Duda-Ponta ar reprezenta mult mai bine Romania de azi. In spatele lor stau fortele binelui, progresul, Europa, America de Nord si o parte din cea de Sud. Sint educati, energici, cinstiti si patrunsi de puritate. M-ai convins.

    Un singur lucru nu mi-e clar: daca Duda e rege si Ponta devine Mare Dregator, mai avem nevoie de Presedinte? Insa daca tot schimbam constitutia, atunci ar trebui sa facem pentru inimosul Crin o functie gen Presedintia Externelor, ca sa ne reprezinte Regatul cu fala si onor.

  20. 28 January 2012 10:16

    BiancaS-ule (na, te fac bărbat) am zis “nu sunt de acord cu comparația. pentru că nu sunt, comparația nu merge, și io am o problemă cu comparațiile în general, că deși sunt niște substitute de obicei palide folosite în scopul facilitării înțelegerii unei ide, au tendința de a substitui ceea ce compară ele. dar asta e altă treabă.
    deci, nu sunt de acor du comparația aia cu femeile egale care se bat în ciocolată și pac, vine unul și mai dă o palmă. dacă zici că așa a fost perceput, da, așa a fost perceput, dar io zic că nu așa a fost în realitate.

    aici am combătut punctual, foarte punctual, și anume chestia cu diaspora. pentru că ideea asta este extrem de pervazivă (există cuvântul ăsta?)

    buba regelui este că are 90 de ani, și că va trebui să fie altă perosană acolo. o monarhie în secolul 21 înseamnă tradiție (ceea ce nu mia avem, Duda ar fi perceput ca un președinte pe termen nelimitat, nu ca rege), cum spune Luminița mai sus, și înseamnă neimplicare, cum e în restul monarhiilor din Europa. Monarhia la noi nu ar schimba mai nimic, lupta și măgăria și restul s-ar petrece la celelalte nivele, de prim ministru, de parlament, unde se întâmplă și acum.

  21. madelin permalink*
    28 January 2012 11:51

    Nici o clipa nu am spus ca Regele Mihai este un erou. Daca cineva crede ca Mihai a adus rusii si comunismul in tara, eu tac cu stupefactie. Chiar sunt curioasa ce soarta ar fi avut Romania daca ramanea aliata cu pierzatorii razboiului.

    Pe mine discursul lui m-a emotionat. Am un post scris mai demult, despre asta. Iar in Parlament a fost liniste deplina, ceea ce spune, totusi, ceva, Si bineinteles ca tovarasul Iliescu, dupa ce de Craciun in ’90 nu-i daduse voie Regelui sa intre in tara si-l fugarise pe soselele patriei ca pe un infractor, acuma se gudura pe langa el.

    “La 23 aprilie 1992, Regele Mihai a revenit cu ocazia Paştelui în România, cu acordul Guvernului Român. Aproximativ un milion de romani au ieșit în stradă să-l vadă”

    Lekktor, Duda ar fi print-consort asa ca discutam discutii

    Da, probabil ca ideea de monarhie are, in mintea mea, o aura romantica. E vorba de reprezentare, e vorba de stabilitate la un anumit nivel, e vorba de imagine internationala.

    E vorba ca singura perioada in care Romania a evoluat a fost dupa venirea lui Carol I. Daca ramaneam cu Cuza, aveam si acum drumurile desfundate si orase-mahala. Bineinteles ca bravul bobor e acelasi, vai.

    Si de ce nu? daca am incercat, in Romania, si pe stanga, si pe dreapta, si am vazt ca nu mere, de ce sa nu incercam si altfel?

  22. selector permalink
    28 January 2012 12:35

    In concluzie, solutia propusa de tine ar fi demisia presedintelui, transformarea Romaniei in monarhie constituionala si instaurarea principesei Margareta de Romania ca regina.

    Pina aici suna bine, sint convins ca macar mesajele de anul nou ar avea mai mult farmec.

    Dar cu care partid o sa votezi data viitoare? Cu Crin sau cu Victor?

  23. madelin permalink*
    28 January 2012 13:15

    Cu Crin. Sau cu Impreuna2012, daca or face-ceva.

  24. selector permalink
    28 January 2012 14:04

    Azi imi calc un principiu: voi da un link din viqi:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Crin_Antonescu

    Care parte din CV-ul domnului George-Crin-Laurenţiu Antonescu iti da impresia ca ar putea fi un presedinte sau premier bun?

  25. 28 January 2012 15:57

    și eu sunt în favoarea monarhiei în românia, dintr-un punct de vedere mai pragmatic: casa regală română este înrudită cu cam toate casele regale din europa, prin urmare statutul și poziția româniei ar avea șanse să se schimbe, și anume spre bine

    tot pragmatic, intren nu s-a schimba nimic. regele/regina vor trebui, evident, se delege multe din atribuțiunile ce aparțin acum președintelui, și să rămână cu cele ce le are orice cap incoronat din europa (să zicem anglia). prin urmare regele/regina ar fi scos, dpdv practic, în afara cercului de decizii și aplicări ale deciziilor, în interior. mâncătoria între partide ar fi aceeși, candidații ar fi la fel de neinspiratori de încredere, românul de rând nu-și va schimba în vre-un fel mentalitățile, etc.

    dar da, per asamblu ar fi mai bine, mai ales la politici și relații externe.

  26. madelin permalink*
    28 January 2012 16:41

    Lekktor, credeam ca exercitiul este cel cu monarhie si Margareta. Ziceam ca as vota cu partidul Crinului actual. Crinul, din pacate, e palid rau. Din alt punct de vedere, macar nu a fost securist.

  27. selector permalink
    28 January 2012 19:19

    Madelin, zic s-o lasam balta. Dac-o luam cu macar ca nu a fost securist, inseamna ca nu stim ce vrem.

  28. madelin permalink*
    28 January 2012 20:33

    Pai, daca tot veni vorba, presedintele tarii (Crin, in acest caz) nici nu are nevoie sa aibe 5 mastere si 2 doctorate. Important este sa aiba bun simt, figura onorabila si, mai ales, maniere (de care Basescu e lipsit cu desavarsire). Aia din guvern tre; sa fie destepti in meserii. Acuma nu ca un profesor de la Tulcea nu ar putea fi destept, na.

    Pentru mine “nu a fost securist” inseamna mai mult decat inseamna pentru tine “cu doctorat”. Freedom of choise.

  29. 28 January 2012 23:46

    chiar, care sunt atribuțiunile președintelui în românia? care e fișa lui de post? de unde deducem, ce calificări ar trebui să aibă? ce CV, carevazăzică?
    bun simț și maniere ar trebuie să aibă toți, și ăia din guvern și ăia din parlament, default.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: