Skip to content

Stupefactii recente

26 January 2012

23 ianuarie 2012

Duminica seara, la TVR1, documentar despre filmul Binecuvantata fii, inchisoare! de Nicolae Margineanu, dupa cartea Nicoletei Valeria Bruteanu, sau Nicole Valery-Grossu. Consilier la aceast film a fost si numitul Ion Ficioru (Fecioru), prezentat pe generic Ion Fecior, Directia Generala a Penitenciarelor. Fost comandant de penitenciar politic comunist. In timpul discutiei despre film, intra in direct, prin telefon, acest domn si declara senin: “nimic din ce este prezentat in acest film nu s-a intamplat in inchisorile romanesti din acea perioada”. Iar “televiziunea tuturor romanilor” gireaza aceasta declaratie stupefianta prin simplul motiv ca o prezinta amanuntit. Sub pretextul prezentarii “adevarului”, intr-un mod voalat si indirect, prezentand declaratii iesite din context, ca vorba aia, ‘serviciile’ stiu sa lucreaze si in zilele noastre.

Sigur, nici pe bunicul meu nu l-au impuscat!

Nu-i asa, televiziune romana nationala? Sa-ti fie rusine!

***

ianuarie 2012

In tren.

Merge incet.

Eu am abonament lunar.

Vine nasul.

Imi cere abonamentul la gaurit.

I-l dau si intreb:

“Nu va suparati, de ce merge trenul asa de incet ca doar e rapid?”

El:

“Doamna, imi puneti o intrebare absurda!”

***

ianuarie 2012

La metrou.

Am abonament lunar.

Gara de Nord.

Pe ecranul care anunta urmatorul tren, vaz ca va veni dupa 8 minute.

Trec inca inca 2.

In total vreo 12 minute intre garnituri. Conductorul: “Va rugam insistent sa folositi toate usile de acces ale trenului!” Apoi ma duce din frana in frana doo statii.

Ma uit pe siteul Metrorex, pe tronsonul meu sunt anuntate garnituri din 6 in 6 minute.

Mottoul metroului: “Pe orice timp ajungi la timp!”

Reclam prin email si intreb daca si-au schimbat programul.

Primesc raspuns de la Udriste, director: “in perioada mentionata de dvs nu s-au inregistrat deficiente. Garniturile au circulat din 6 in 6 minute”.

Deci io am stat 11 minute pe peron dar am visat. Data viitoare tre’ sa fac poze.

***

26 ianuarie 2012

Pe distanta Ploiesti Sud-Bucuresti Nord, 59 km, trenurile fac (daca or fi ajuns) de la 6 ore in sus.

Mottoul CFR Calatori:

3 Comments leave one →
  1. biancas permalink
    26 January 2012 16:35

    Asta cu metroul a fost si nedumerirea mea eterna in Bucuresti. De trolee nu mai zic… Ma uitam in zare de parca asteptam parousia, nu troleul 84… Cum cacat or reusi soferii de aici, din Portsmouth, sa ajunga in statie fix la ora la care scrie pi programul de functionare. Adica imi zice clar ca urmatorul autobuz vine la 8.34 si la 8.34 e acolo. Mister.

  2. biancas permalink
    27 January 2012 13:24

    ….dar si faza megadraguta in Londra, de care taman ce mi-am adus aminte. Mergeam eu asa cu 73 cu autobuzul cu etaj, cocotata, cum altfel, la etaj si se opreste intr-o statie si ne da afara din autobuz. Iac-asa. I se terminase tura fix in statia aia. Ce faci, nene? Am platit belet. Nu si nu ca pa, ne suim cu acelasi belet in urmatorul autobuz. Bre, da’ esti normal la cap, sau ce? Ne lasi in mijlocul drumului, nu mai puteai astepta doo statii, pina la Victoria? Nu, nu putea.

  3. 27 January 2012 23:11

    Re prima parte: nu stiu de ce, din nou cam off topic, mi-a venit impulsul de a-ti sugera sa incerci sa vezi mai intai filmul Hugo in regia d-lui Martin Scorsese inainte de a viziona cumva filmul Mai aproape de luna in regia d-lui N. Caranfil, cu dl Harry Lloyd, stra-stra-stranepotul d-lui Charles Dickens, probabil ca un fel de sugar coating necesar dinaintea inghitirii unei posibile alte pilule amare.

    (Eu personal nu am vazut Hugo, dar imi cam dau seama despre ce e vorba si nu cred ca am sa am timp sau motivatie sa-l vad si pe asta, tin deja cu War Horse, si, desi nu cred ca va fi de nivel de Oscar, am de gand sa vizionez The Descendants, deoarece am impresia ca e posibil pertinent/necesar mie politic educativ. Iar re Mai aproape de luna, as vrea sa vad mai intai Reconstituirea din 1960 in regia d-lui Calotescu, daca stie cumva cineva de pe unde s-ar putea viziona, inainte sa vad filmul d-lui Caranfil, ca altfel, stiu deja si cam despre ce si cum e vorba si in el, deci nu ma pot simti motivat decat de vreo posibila intriga comparativa dintre un film documentar si unul de fictiune, ambele desigur romanticizate in mod revizionist, desi in sensuri opuse…zau, pana si asta confirma functionalitatea generala, inclusiv a industriei comunicatiilor de tip infotainment din Romania la nivel de secol XIX, cf. dl Pestalotiu, chiar daca industria infotainmentului nu fusese inca inventata pe atunci, si chiar daca dl Pestalozzi de fapt traise si activase in sec XVIII, dar a mai durat un secol sa se auda si de dansul in Romania)

    Pana una alta, enjoy:

Leave a Reply

