Skip to content

Antrenamente

28 Ianuarie 2012

Cu Motanul Motanov.

Teme pentru acasa

Continuati poezeaua

Bum, bum, pac, pac

Si-am mancat un rac

Pai cam asa:

Pac, pac, bum. bum

Invers merg acum.

***

Raspundeti la-ntrebarea: Un’ te duci tu, mielule?

Sa ma tund iar, domnule.

Mi-e cald si oricum

Merinosul nu se mai poarta

Acum e sezonul plaxticelor

Furibunde.

***

Ce inseamna cuvantul şpiruloi?

Un şpiruloi este un medicament-minune care te face sa te invartesti in jurul axei proprii de-o petrecere, la 11 zile dupa ce l-ai luat. Ah, ca efecte secundare, iti face parul verde-praz.

***

Imaginati o poveste de la poza urmatoare

Iepurov

(povestire horror)

A fost odata un oras ciudat in care plopii faceau mere si salcia micsunele. Din urma cu 11 toamne, pe cand vantul alizeu incetase sa mai bata iar ploile incetasera sa mai ravaseasca verzele infoiate din gradini, copiii care implineau 6 luni au inceput sa se transforme pe indelete in furnici. Nimeni nu intelegea de ce. S-au incercat tot felul de doctorii, leacuri si descantece, insa nimeni nu reusea sa-i vie de hac bolii misterioase. Intr-o buna zi, primarul Alboccoco a instituit Premiul Reintoarcerii, pentru cel ce va stopa procesul de infurnicare. S-au perindat multi medici geneticieni, descantatori marocani si samani mexicani, care au incercat tot felul de incantatii sau geluri cu gust de voma. Ba chiar geneticienii, scapand de sub control un medicament experimental, au reusit sa transforme fiecare al 13-lea val din Marea Oceab, cea care scalda malurile orasului, in animale grotesti: un tigru bengalez isteric, un urs orb cu 10 picioare si un iepuroi cat un bloc cu 111 etaje. Pana la urma tot raul a fost spre bine, deoarece iepuruiul urias a ras toti morcovii gradinarilor din oras, ba chiar si pe aia din supermarketuri. Si boala ciudata a incetat. Pesemne ca morcovii folositi in diversificarea hranei bebelusilor erau de vina. Din pacate, dupa ce a terminat morcovii, iepurov a inceput sa haleasca verzele, gazonul din parcuri si tiglele de pe case. Noroc cu viteazul pitic al orasului, care l-a adormit cu un cantec de acordon si l-a imbotnitat. Acum iepurovul serveste drept exemplu negativ in orele de dirigentie ale elevilor din clasa a 7-a sau ca atractie la Festivalul Usilor Inchise, care se serbeaza in fiecare an nebisect pe 29 februarie.

***

Legați într-o poveste scurtă cuvântul „borcan” de cuvântul „buldozer”.

Exact cand buldozerul era gata gata sa descopere borcanul din subconstientul sau, pac! calca pe bec. Pe becul din subconsientul borcanului, evident.

***

Continuați povestioara – Într-o bună dimineață, Tâmpițel plecă la piață.

Într-o bună dimineață, Tâmpițel plecă la piață. De fapt pietusca din estisorul oraselului. Lua un tramvaias si cobori doua statioare mai departe. Pietusca era marisoara si curatica. Tampitel cumpara grabit verzisoare de Bruxelles, gulioare si sfeclisoare si veni acasica unde gati un minunat sufleuas cu ouasoare de gainuse pitice. Decat ca ii iesira neste oua benedictine rasuflate.

***

Ce v-ar plăcea să existe și în varianta cu buline?

Mi-ar placea sa existe vise cu buline alb-negru. Mi-ar placea sa existe placinte de rubarba cu buline ecosez. Mi-ar placea sa existe o dupa-amiaza de iunie in buline marine. Motanul meu sa se trezeasca peste noapte imbulinat in turcoaz iar scoala din centru sa fie varuita proaspat in buline pitigaiate. As vedea bine un apus cu buline verzi sau o furtuna pe mare cu buline de culoarea vantului turbat. Palma mea stanga s-ar umple de buline portocalii si peretele dinspre rasarit cu buline in forma de cai verzi pe pereti. Opriti-ma, ca as putea s delirez imbulinat asa pana la primavara!

***

Imagine povestita

News:

„Societatea Mondiala de divinatie a pisicilor mici si mijlocii si-a deschis noul sediu din Motanes, Montana. Simpatizantii sunt incurajati sa cotizeze in contul 888-MIAU. Toate donatiile vor fi folosite cu inelepciune, in special pentru achizitionarea de perne mari care sa mijloceasca in mod fericit cele 12 somnuri ale unei pisici normale intr-o zi”

***

Continuati; „Un tip iese dintr-un bar…”

Un tip iese dintr-un bar de pe Strada Pacientii si se trezeste intr-un bar pe strada Sapientii. Viata e rotunda, gandi el uimit dar usurat. Afara se facuse iarasi toamna.

***

O scurtă poveste cu titlul „Transportul de perișoare”.

Transportul de perisoare nu dauneaza grav sanatatii locomotoare, gandi omida.

***

Scurta poveste cu titlul „Curcanul de pe bloc”.

Curcanul de pe block multumi spasit Asociatiei de Locatari care hotarase in ultima sedinta desfiintarea lunii octombrie.

***

Continuați: „Bobi, Țobi și cu Mobi/Ieșiră din gura sobii/Coborâră până-n stradă/Și-o zbughiră în zăpadă.”

„Bobi, Țobi și cu Mobi

Ieșiră din gura sobii

Coborâră până-n stradă

Și-o zbughiră în zăpadă

.

Vâj incolo, vâj incoace

Bai, zapada ce le place!

Bobi, Țobi și cu Mobi

Dar mai bine-n gura sobii.

***

Tehnici de evitare a bălților (pentru oamenii cuminți) și una de tehnici de amuzament cu bălțile (pentru oamenii copiloizi).

Tehnica de evitare: calca fix in ea, asa te faci nevazut din raza ei vizuala.

Tehnica amuzanta: lasati copiloizii sa tropaie la mine!

***

Dacă ar fi microbuzul nostru, unde ne-am duce cu el și ce ni s-ar întâmpla pe drum?

M-as duce la un Festival al Gogosilor Fosforescente.

Un fel de Woodstock al drojdiei.

Pe drum probabil ca ne-am face coronite de margarete si mai apoi manga cu suc de mango.

***

Ce este o „bernuză” și ce putem face cu ea.

Bernuza e starea pe care o ai cand cobori la bancomat sa-ti platesti factura la internet si simti deodata mirosul marii.

***

Alegeți un obiect din raza voastră vizuală și imaginați-vă cum ar fi să-l mâncați: cum l-ați găti, cum l-ați servi, ce gust ar avea?

Am ales veioza cu abajur alb de la IKEA.

Cablul l-as taia taietei si l-as fierbe cu ghimbir.

Abajurul l-as topi la bain-marie si l-as freca spuma cu unt de shea.

Teava de aluminiu se fierbe al dente si apoi se lasa la macerat in vin demidulce.

Se amesteca toate iar la sfarsit se tranteste o glazuta de filament.

Mancarea asta geniala se savureaza cu salata de varza murata cu soldatei de ceapa.

BONUS

Poveste dupa imagine

Micuta Maggie Poe se saturase de orele nesarate pe care Madam Fraila le tinea in fiecare zi de la 8 la 12 la gradinita Maicii Tereza din Guadalquivir

(va urma)

11 comentarii leave one →
  1. 28 Ianuarie 2012 21:06

    La povestea cu borcanu si buldozerul eu as fi mers pe varianta: “o mamaie avea un borcan de gem de trandafiri din 1907 iarna pe care nu-l putea deschide si a rugat un vecin constructor sa-i desfaca capacul cu buldozerul…”
    Şpiruloi nu e linguroiu cu care se mananca şpirulina?!
    Bernuza eu cred ca e o Pernuză cu doi sani.

  2. madelin permalink*
    28 Ianuarie 2012 21:44

    Chiaaaaaaaaaaar! Mosule, ti-ar placea sa scrii povesti in cadru organizat? Detalii pe email.

  3. 28 Ianuarie 2012 23:48

    Mi-ai adus aminte de bancu’ urmator:
    – Ieseam si eu linistit dintr-un bar, si, cand mi-era lumea mai draga, ma calca unu’ pe cravata…

    in alta ordine (?!) de idei, in spiritu’ comentariului anterior:
    Şpiruloi este o persoana, e ruda cu Şpirulin Şpirulinovici. Ştiu sigur.

  4. 29 Ianuarie 2012 03:08

    Nu stiu de ce, dar am impresia ca esti ff stressata. E zapada chiar asa de multa si starea soselelor chiar atat de rea ? Ca eu m-am speriat ce am vazut la BBC. Pana si crainicul de azi avea o voce mai grava cand vorbea despre starea meteo din Romania, aratand imagini cu femei singure si fara aparare impotmolite tragic cu masini prin zapezi, pe cand ieri alaltaieri pareau mai veseli informativi ca scapasera de necesitatea de a pronunta corect numele d-lui pres Traian Basescu, si povesti zi dupa zi despre manifestatiile cu Jos Guvernul si de a explica ca NU e revolutie, ci doar miscari obisnuite de la masurile economice necesare de austeritate.

  5. 29 Ianuarie 2012 03:11

    PS Nu doream sa intreb chestii personale in mod nepotrivit, ma gandeam doar ca esti pe undeva pe la tara, si ca probabil situatia e mai grava acolo decat la oras.

  6. 29 Ianuarie 2012 09:58

    Aspiratule, te chinuie rau grija de altii?

    • 30 Ianuarie 2012 08:28

      Eu sunt intotdeauna atent la probleme de securitate umana, desi, intr-adevar, lunea este ziua in care mi-am programat sa ma ingrijorez de probleme de securitate globala, si nu duminica, (martea fiind ziua ingrijorarii despre securitatea regionala de interes momentan pt mine, miercurea ziua ingrijorarii despre diplomatie, joia fiind zi de relaxare, si vinerea pt ingrijorare despre miscellaneous, si indeplinit sarcinile de serviciu pe care nu le-am indeplinit toata saptamana la serviciul oficial.)

      Cred ca ieri, cand am scris postul asta, ma gandeam deja la agenda de lucru pt luni, (ca zona Romania pt mine intra la global nu la regional de interes, de cand nu mai face parte din lista statelor cu statut de Most Favored Nation re economia mea personala, in acest moment din aceasta lista facand inca parte fostele tari din RFS Iugoslavia, Republica Bulgaria, Japonia, Republica Finlanda, si inca cateva altele).

      • 30 Ianuarie 2012 13:04

        Iti da vreo satisfactie bataia asta de joc? Te calmeaza, te impaca, te face sa ierti soarta cruda? Adica , daca te citesc,macar sa stiu ca fac un pustiu de bine.

  7. madelin permalink*
    29 Ianuarie 2012 18:31

    Zapada e foarte multa, starea soselelor e rea cu zapada sau far’ de, in jurul meu sunt minus noospe grade, Basescu nu a demisionat si nici nu are maniere mai bune fata de ultima data cand l-am verificat, mai sunt 3 luni de iarna, maine ma duc la serviciu, azi nu am putut sa ma duc la inot pentru ca sunt racita bustean, Rafael Nadal a pierdut la Australian Open, am terminat de gatit dar nu de facut curat etc.

    Si cu toate astea nu sunt deloc ff stresata, ti se pare. Si nu, nu trebuie sa raspunzi.

  8. 30 Ianuarie 2012 12:01

    Uau, Madelin, ai făcut toate antrenamentele aici! Vă invit pe toți să ne împrietenim și să ne antrenăm imaginația de două ori pe zi, pe Facebook. He he.

  9. 30 Ianuarie 2012 22:11

    @iulia: singura persoana de care pot eu vreodata sa imi „bat joc” cu adevarat sunt chiar eu insumi, si vazut de la mine nici nu atinge nivel de „bataie de joc”, ci pur si simplu radeam de mine insumi deoarece chiar asa se pare ca mi-am programat eu diversele anxietati de-a lungul unei saptamani obisnuite de lucru in ultima vreme;

    daca te refereai la asta ca fiind un lucru posibil patologic pt mine insumi si imi cereai sa incetez deoarece, ca om, te simti prost cand percepi in jur, chiar si virtual, oameni care isi bat joc de ei insisi, si tu doresti ca toata lumea sa se comporte, inclusiv in exprimare on-line, cat mai demn si optim functional, poate ca ai dreptate ca o fi patologic, poate ca din punct de vedere etic ai si dreptate cerand tuturor sa isi optimizeze comportamentul si exprimarea in scris on-line, insa eu personal nu ma simt momentan motivat sa ma schimb sau sa ma optimizez in vreun fel, decat poate in real life, dar aia nu are legatura cu asta.

Lasă un răspuns

