Skip to content

O aniversare statistica

30 Ianuarie 2012

De curand s-a publicat, sub auspiciile biroului central statistic din Statele Unite nord-americane, o notita statistica foarte curioasa si plina de invataminte. Se stie ca statistica este o faclie care lumineaza stiintele sociale, si se mai stie cat sunt de elocvente cifrele. Iata ce ne spune ilustrul statistic Bob Schmeker, in notita de care vorbim: „Am calculat, dupa indelungate experiente si notite personale –  eu, in interesul stiintei, iau parte la toate turburarile de strada – si am ajuns a stabili urmatoarele:

La orice revolutie sau turburare, ia parte acelasi public care ia parte la luminatie, la parada sau la foc, si adica: barbati, femei si copii de ambele sexuri.

Calculati la 1000 ne da:

Dupa varsta

Majori – 515

Minori – 485

Dupa anii varstei

Purtati in brate sau mai mici de 7 ani: 135

De la 7 la 10 ani: 200

De la 10 la 21 ani: 150

De la 21 la 45 ani: 350

De la 45 la 75 ani: 150

De la 75 la 85 ani: 14

De la 85 la 100 ani: 1

Pe motivele care-i mana la invalmaseala

Din curiozitate artistica: 50

Din curiozitate critica: 15

Din curiozitate pura: 230

Din instincte: 450

Din convingerea altora: 250

Din convingerea proprie: 5

Dupa starea de constiinta

Pot raspunde pentru ce au luat parte la miscare: 250

Nu pot raspunde pentru ce au luat parte la miscare: 750

Din cei 250

Pot raspunde in mod fantazist: 120

Pot raspunde in mod naiv: 125.5

Pot raspunde in mod plauzibil: 0.5

Din capetele sparte, calculate pe 100, sunt:

– nevinovate: 75

– vinovate inconstient: 24

– vinovate constient: 1

In privinta REZULTATELOR unei miscari populare, calculat pe 1 milion de suflete avem:

– Cati folosesc direct: 100

– Cati folosesc indirect: 100

– Cati pagubesc: restul pana la 1 milion

Intr-adevar statistica e plina de invataminte!

Si pentru ca toate astea trebuiau sa poarte un nume, s-au numit Caragiale.

2 comentarii leave one →
  1. biancas permalink
    30 Ianuarie 2012 22:37

    Pe sufletelul meu mic si negru m-a uns. Bun, bun, bun ti-am linkuit pe feisbucul mieu, ca eu nu m-am simtit indeajuns de inspirata. Imi place umorul lui nenea Iancu pina-n plasele, ca sa zic asa, si mi-e greu sa nu-l asociez si unei lumi alienate absolut, de un grotesc cam paralizant.

    Io am gasit si eu un fragmentel, numai ca e citat de imundul de Cristoiu, da’ pun numa’ fragmentelul lui Caragiale „30 mai 1893 al „Moftului Român”, publicaţie condusă de I.L. Caragiale: „Ni se scrie din Iaşi că d. G.A. Scorţescu, directorul «Evenimentului», ar fi voit, cu ocazia vizitei prinţului moştenitor în a doua capitală, să angajeze câţiva inşi cari să reprezinte opinia publică «reală şi sinceră» la această solemnitate, fluierând şi aruncînd mere murate. Spre acest scop, d-sa s-ar fi adresat la nişte cetăţeni reputaţi pentru capacitatea şi meritele lor probate încă de mult. Din nenorocire însă pentru valorosul regicid, cetăţenii solicitaţi l-au refuzat răspunzîndu-i:

    – Nu putem coane Ghiţă, sărut mâna: am apucat să ne angajăm cu conul Costea Balş pentru ura!”

  2. 31 Ianuarie 2012 22:08

    Api, multamim. Şi ţie şi domniei sale.

Lasă un răspuns

