Skip to content

37.677 de rasarituri

2 March 2012

In amurg, cand alege o singura imagine din viata ei, Margareta o prefera pe aceasta: o gradina in care au inflorit margaretele

Margareta Wechsler Dinu

Pe scurt Medi Dinu.

Numele meu este Margareta. M-am nascut in 1908, iar mancarea mea preferata este morcovul

Date personale? Simplu:

103 ani, pe 22 decembrie

Evreica (“Înainte de legionari, nici nu am ştiut că sînt evreică“).

Traitoare la un camin de varstnici.

Personaj de film

Cetatean de onoare pentru Ramnicu Valcea

Absolventa de Belle Arte Belle Arte, pe care Medi  a absolvit-o in 1932. I-a avut profesori pe Jean Al. Steriadi sau Francisc Rainer. A urmat cursuri la Facultatea de Matematica. L-a avut profesor pe Dan Barbilian. Si a urmat si cursuri la Facultatea de Filosofie, unde i-a vazut la catedra pe Dimitrie Gusti si Nae Ionescu. Medi Dinu este singurul om in viata care i-a avut profesori pe Dan Barbilian si Nae Ionescu.

Pictorita, cu expozitie vernisata la “frageda” varsta de 100 de ani.

(clic pe poza pentru alte acuarele si desene, multe dintre ele donate Muzeului de Arta Tulcea si Muzeului de Arta Constanta)

Om.

(clic pe poza pentru repere biografice)

Iubitoare de Balcic si de Mangalia.

Repere marunte: umorul. fragilitatea. intelegerea mersului simplu al vietii.

Îmi amintesc cum se adunau la Lăptăria lui Enache Dinu, tatăl lui Gheorghe (Gheorghe Dinu este numele adevărat al poetului Ştefan Roll). Discutau de toate, dar cel mai mult de artă. A venit odată acolo cunoscutul Grindea de la revista Adam, să-l caute pe lăptarul care vorbeşte franţuzeşte. S-a dus la Gheorghe, şi Gheorghe i-a zis că el nu ştie franceză, dar avea Flammarion în mînă. Şi Grindea a insistat, nedumerit. Atunci Gheorghe i-a zis: „Eu nu citesc. Eu număr virgulele“

Sursa: Valentina Iancu in dialog cu pictorita Medi Wechsler Dinu

PS

Titlul de mai sus, prima fraza si inspiratia de a consemna aici, in coltisorul meu de lume virtuala, aceasta bucatica de inefabil, mi-au fost prilejuite de Vlad Stoicescu si Andrei Craciun, cei care au scris asa de frumos despre Margareta si timpul, in Romania de la zerO.

PPS

Intrebarea se strecoara natural, „monarhie sau republica ?”, raspunsul e o lectie: „Uite, eu nu o cunosc pe doamna Basescu, dar nu cred ca peste nouazeci de ani va mai fi cineva care sa aiba o amintire comparabila cu domnia sa. Nu stiu cine isi va mai aduce aminte peste nouazeci de ani ca a existat familia Basescu”.

2 Comments leave one →
  1. 2 March 2012 18:47

    🙂 viata poate fi extrem de frumoasa

  2. 7 March 2012 17:53

    Deosebit.

Leave a Reply

