Skip to content

Encore, Lara!

19 March 2012

“Ce vrei cado de ziua ta?”

“Bilete la concertul Larei!”

  

Asta se intampla in decembrie. Bilete nu mai erau, pentru un concert din martie. Noroc ca, la cererea spectatorilor nenorocosi, Lara Fabian a acceptat sa cante si duminica.

Si am fost. In treacat fie spus, concertul a fost la Sala Palatului, nu-i cel mai grozav loc din lume pentru concerte. Doo randuri in fata mea, la sectorul de supervipuri, blonda Nutzi se tzoncanea gratios cu cei veniti sa o salute, intre badigarzi.

Scena simpla: un pian cu un sfesnic, o canapea rosie, cosuri cu trandafiri albi.

Concertul a facut parte dintr-un turneu de zece zile, in estul Europei, turneu de promovare al ultimului sau disc:

Lara le-a amintit pe toate femeile speciale din viata ei: mama, bunica, prietena cea mai buna.  “Am o relatie incredibila cu femeile care mi-au daruit mult in viata; sorrry guys, voi aveti locul vostru special, insa asta e altceva!”

Pentru fiecare melodie a fost o poveste.

“Theme from Mahogany” dedicata Dianei Ross: “pe vremea aceea nu era asa usor sa fii negru si sa ai succes”

“Soleil, Soleil” dedicata Nanei Mouskouri: “cand aveam 8 ani, mama m-a luat pentru prima oara la un concert. Am luat si flori. Pentru ca un copil de varsta aia crede ca doar el exista pe lume, am mers langa scena si i-am intins florile exact in mijlocul unei melodii. Nana s-a oprit din cantat, m-a urcat pe scena, m-a pupat si imbratisat (moa!), m-a intrebat cum ma cheama. Acela a fost un moment pe care nu-l voi uita niciodata“). Uite aici un duet peste ani, Lara si Nana!

“Wind Beneath My Wings” dedicata lui Bette Midler: “aceasta piesa este pentru prietenii adevarati“‘

“Angels” dedicata lui Sarah McLachlan: “credeti in ingeri? Eu am avut de multe ori in viata impresia ca, exact atunci cand eram pe cate o muche, cineva m-a impins intr-o zona sigura

“Dou You Know (Where you’re going to)” – “credeti ca ne vom reintoarce pe Pamant? eu da, si cred lucrul asta pentru ca avem dreptul la a doua sansa, pentru a fi mai buni“.

“Always” – “oamenii sunt una, chiar daca ne despart atatea diferente culturale, religioase sau politice. Atata vreme cat traim sub acelasi cer, suntem mai asemanatori decat credem

“J’y crois”, “Immortelle”, “La différence”, “Le secret”, “Je T’aime” și “Je suis malade” au fost piesele in franceza.

Piesa “Le secret”, compusa de pianistul ei din seara asta, israelianul Giora Linenberg, o piesa despre care Lara spune ca e extrem de generoasa cu cantaretul, pentru ca ii ofera o incredibila bogatie vocala. Lara a cerut clementa publicului, pentru ca piesa era cantata in prima auditie, pentru acest turneu.

La “Je suis malade”, ne-a lasat sa cantam un pic pe refren. La concertul de ieri seara, spectatorii i-au facut surpriza sa-i cante “Je T’aime” cu inimioare:

“Alfonsina y el mar” piesa in limba spaniola, la care a fost acompaniata de chitarist si de percutionistul care a batut tobele la un lighean plin cu apa si un castron de lemn subtire.

Mai multe poze, pe facebookul Emiliei Nicolae

Lara a primit multe flori si chiar si un fluture-origami, de la o fetita. Ea a intrebat cum se spune la butterfly in romaneste si si-a amintit ca bunica ei ii spunea “fluturas!”. La ultimul bis, Lara ne-a marturisit si cat de mult ii e dor de “her little girl” de acasa. Am verificat, are o fetita de 5 ani!

La bisurile cerute in picioare, Lara a cantat “Adagio” a lui Albioni si “Pas sans toi”, o piesa compusa de ea “atat de sincera si directa pentru ca am compus-o intr-un moment al vietii in care am avut inima zdrobita. Sunt sigura ca asta s-a intamplat fiecaruia dintre voi cel putin o data in viata. Aceasta melodie m-a ajutat sa ma vindec. Acum melodia e pentru voi, publicul“.

Mi-a placut de Lara (apropo, numele este din Doctor Jivago) pentru ca este o persoana calda, empatizeaza cu oamenii, spune buna seara si la revedere, ia buchetele de flori intinse de fani si spune multumesc. O cantareata care isi prezinta frumos muzicienii care o insotesc, numindu-i magicieni si extraordinari: un pianist, un ghitarist si un percutionist (Rami Osservaser la chitară, Rony Iwryn la percutie si lighean si Giora Linenberg la pian)

Concluzia?

In afara de doua momente in ca am ras cu gura pana la urechi (adica povestea Larei cu Nana si momentul de cantat la lighean), tot restul concertului am bocit pe intuneric, pe furis si pe muteste.

Muzica te face sa zbori! a spus Lara Fabian.

Asa e. Noroc ca exista.

muzicacaopunte.

PS

No comments yet

Leave a Reply

