Skip to content

Antrenament cu Motanov

24 March 2012

Astăzi inventăm zodii. Plus o scurtă descriere a celor născuți în zodia inventată.

Zodia Nehotaratilor. Pica intr-o joi sau intr-o marti. Intre Capricorn si Rac. Nativii acestei zodii sunt sensibili la curentele de opinii dar reusesc sa se afirme prin indoit, indoiala si indoitura.

Legaţi într-o scurtã povestire “trambulinã” de “pãstârnac”.

Alina dadu coltul pe strada Melodiei cand deodata zari, in dosul tufelor de gard viu din forsitia, o usa de fier ruginit. Impinse usa si intra intr-un parculet care nu se vedea din strada, in mare parte pentru ca era umbrit de cladirea prefecturii, cea cu acoperis de tigla albastra. In parculet zaceau in dezordine vechi balansoare, leagane si tobogane dezmembrate. Intr-un colt, o trambulina din cele in care trebuia sa te urci descaltat si sa incerci sa te dai peste cap din saritura. Alina se sui repede pe trambulina, incerca sa salte insa panza, invechita de vreme, isi pierduse elasticitatea si paraia periculos. Ei, pastarnacul meu, mormai Alina si se dadu jos.

Stăteam în fotoliu și leneveam și dintr-o dată m-a izbit: larbioz. Ce ar putea să însemne un larbioz?

Un larbioz este un bostan fara seminte.

Vreau să vă imaginați cum ar fi dacă animalele (poate și insectele) noastre obișnuite ar fi POLARE.

Daca cotoiul meu ar fi polar, ar manca numai boabe de grasime de foca bipolara si ar dormi sase luni dintr-un an tolanit sub blanuri de urs polar lenes. Daca as uita sa-i pun zgarda, ar dezvolta cu siguranta neste purici polari, care ar sari de colo colo, ametiti de frig.

Facem o poveste împreună? „Tâmpițel și ghiocelul uriaș”

Tâmpițel afla de pe facebook ca e 1 martie si se gandi sa sarbatoreasca de unul singur, ca iubita taman ce-l parasise pe 29, deci abea peste 4 ani ce mai avea sansa sa vorbeasca cu ea. Asa ca desena pe peretele primariei din orasul Husi un ghiocel urias pe numeVasilica.

Sunteti sus în turnul Eiffel. Prin faţa voastrã trece un balon cu aer cald. Cine/ce e în el?

Oho, asta e simplu. In balon e un explorator care vrea sa faca inconjurul zile in 80 de pufuri de heliu.

Mi-a trecut prin cap să ne întrecem în strigăte de luptă. Imaginați-vă că sunteți în fruntea unei cete războinice și începeți atacul. Ce strigați?

Baaaaaaaaaaaa-haaaaaaaaaaaaaa-taaaaaaaaaaaaaaaaa-coooooooooooooooooo! Pffffffffffffffffffft! Hrrrrrrrrthrrrrrrrrrr! Aaaaaaaaaaaaaoooo!

Astăzi scriem […] o poveste de amor între un pisoi alb și o pisică roșie, care locuiau în blocuri față în față.

In saptamana branzei albe care se mananca de regula cu ceapa rosie, Gherghita si Georgel, care locuiau la scarile A din blocurile-oglinda 21 si 21 bis, se gandira sa le faca cunostinta pisicilor care vietuiau la subsolurile lor, fiecare pe cate o teava de apa calda captusita cu vata de sticla. Din aceasta intalnire rezulta un motanoi rozaceu, care fu adoptat de Marinela, adolescenta de la 4, care cauta ceva sa se asorteze cu noile ei cizme de cauciuc Pravda.

Astăzi ne antrenăm să urăm fetelor tot felul de prostioare surprinzătoare. Eu, par egzamplî, le doresc să le fie drumul în viață pavat cu pătrățele de ciocolată! Mai ales că m-ar amuza consecințele.

Le doresc fetelor sa fie toate atat de frumoase, de slabe, si de intelepte, incat pe planeta sa se faca subit liniste.

Bună dimineața! Astăzi mi-a venit o poftă să-l remixăm pe Ienăchiță Văcărescu. Îi păstrăm începutul „Într-o grădină/Sub o tulpină”…

Zarii o urma / de terbentina / s-o sterg / mi-e lene / s-o las mi-e jele / mai bine voo / las mostenire.

Știți cum e cu piatra care crapă-n patru și cu prepelița pestriță sau capacul cu cupă. Facem și noi? Încep eu cu o prostie: Van Damme vindea un bolovan plăvan.

De fapt e Van Damme vindea in van o vandana vladeasca si-o voroava vesela.

Facem o poveste despre domnul Luni. Luni e un tip entuziast, dar are ghinionul că nimerește numai în grupuri leneșe, care aruncă îl el cu roșii cherry.

Domnul Luni voia sa schimbe lumea de la prima ora. Vazand el ca lumea arunca-n el cu oo de turturea, rosii cherry si cheite de lacat, se gandi sa se deghizeze intr-un Vineri naufragiat din Tara-Saptamanilor-Neterminate.

Bună dimineața! Meciul săptămânii. În ring intră Luni. Urale în publicul angajator. În câteva momente, valuri în publicul angajat. Cine a intrat în ring?

Bineinteles in ring a intrat Sedinta-de-la-Ora10.

Bună dimineața! Dacă ați fi elastici și la înviorarea de dimineață, când întindeți mâinile în sus și vă lungiți, ați putea ajunge cât de sus ați vrea, cum ați profita de chestia asta?

M-as agata de luna (care sa vede inca in primele ore ale diminetii) si m-as arunca cu un zvacnet sanatos dincolo de nori, sa vaz daca acolo e lumea mea, e lumea mea.

Bună seara! Mi-a trecut prin cap o ciudățenie. Să facem noi o povestire împreună, dar în fiecare contribuție să apară o cifră, care să tot crească +1. Încep eu. 

Un vecin puțin turmentat…”

Care zilnic dadea gata doua ulcioare cu rachie de Zarand

Se trezi subit la trei dimineata

Deschise toate cele patru geamuri ale casei

Si cele cinci usi (inclusive aia de luminator)

Si se gandi sa tina de sase

Pentru vecina lui Tina de la sapte

Care facea opturi gratioase

In fiecare noapte cu luna noo

Insa dupa ce petrecu ca pe zece ace

Timpul cam pana pe la vreo 11 asa

Se plictisi ingrozitor si incepu sa numere cate 12 oi odata

Le pierdu sirul, ca lui i se parea normal sa fie duzini duzini (12-12)

Se sperie ca vine marti-13

Imbuca 14 dumicate de paine cu orz

Si se culca la loc, pe la orele cinsprezece peme.

Hotarandu-se ca atunci cand se scoala

Sa tina chiar de sasesprezece.

De când n-am mai inventat un cuvânt. Ia să mă gândesc… rotoronț! Iar voi să-mi spuneți ce înseamnă și să-l folosiți într-o frază.

Un rotoront este un titirez care se invarteste invers. Toti copiii isi doreau de Craciun cate un rotoront, ca asa sunt copiii, mimetici

Acum facem sesiune de parodie. Găsim poezii clasice și le rescriem.

A venit, a venit iernaticul

Acopera-mi sufletul cu un zar

Cu umbra unei ninsori, sau mai bine

Sau mai bine cu umbra de jar…

Ma tem ca n-am sa te mai ajung uneori

Ca au sa-mi cante galactice pene rascolite pe dupa de zbor

Ca ai sa te deschizi intr-un ochi-zbughis

Si el o sa se-ntinda de jur curmezis.

Si atunci ma intunec de pietre si tac

Iau privirile si le intorn din zare

Mi-ascult zvacnetul si-l imbrac si-l impac

Cu o dragoste Mare.

(Neagra).

Mi-ar plăcea să facem o povestire despre un mistreț prea prietenos, blând și fraier.

A fost odata un mistret prietenos, atat de bland si fraer ca pana si veveritele ii aruncau cu coji de jir si ghinda in cap, pur si simplu sfidandu-l pe fata. Asa ca el le intoarse spatele si se asocie cu alti mistreti fraeri ca el si facura o confrerie fara violenta.

Ce-ați face dacă la 12 noaptea un motan mov v-ar suna la ușă?

Se stie ca motanii mov sunt un pic severi, asa ca i-as deschide imediat si l-as invita la un cocktail de lapte batut cu hamsii murate.

Cum ar fi dacă noi am fi acvatici? Eu, desigur, aș fi un motan de mare fluturător.

Eu as fi o sepie de apa sarata, care ar improsca cu cerneala simpatica orice scufundator necugetat.

Sabalut! Alzi ne antiribăm cu vocabilon inventistat.

M-ma hotarnicit, muine pelc sa intempestiez pe tonti anicii plangatori din clacul guasilor, sa-I converg sa pelcam imresteuna in vacaninta preste hohbare.

De când cu potârnichea, n-am mai făcut familii de cuvinte. Ia să găsim noi o familie de cuvinte pentru „picior”.

Picioros – un om cu picioare demne

Piciornita – un obicei din mosi-stramosi, care spune sa iesi din iarna cu piciorul dreot nu cu al stang

Piciormedie – un film in care joaca numai picioare incaltate

Spiciornic – un picior care traieste pe sponci

Impiciorat – om care sta intr-un picior, intr-o doaga si intr-un sens.

3 Comments leave one →
  1. biancas permalink
    24 March 2012 23:05

    Esti imbatabila, ma cher, ce sa mai discutov.

  2. pinocchiomuc permalink
    25 March 2012 11:28

    Eu vreu să știu cum arată o focă bifocală. Și vreu și un rotoronț de ziua mea.

    (Tocmai m-am întors de la antrenament. Pe drum am rămas lipit și multă vreme nedezlipit de un pet shop. Nene.)

  3. madelin permalink*
    25 March 2012 20:51

    Bianca, cand ma apuca, ma apuca.

    Pinocchio, vrei motan? Ti-l trimet pe al meu, gratis :))

Leave a Reply

