Skip to content

Ploştina de Paşti

19 Aprilie 2012

Plecarea a fost via Mizil, unde inflorisera toate zambilele, narcisele, florile de visin si de cais.

Iar iluziile erau intacte.

Apoiu la bunica, la Buzau, unde visinul deja delira in alb.

In prima zi, sambata cum ar veni, am ajuns cu masina pana la mai-sus-de-Nusi, la bar. Finu a incercat sa urce panta de la Nachita Buna dar era mazga de noroi ca poleiul. Asa ca.

Am ajuns acasa. Cheia nu era la locul stiut. Incepuse sa ploo si era si cam frigusor. Asa ca.

Asa ca am plecat viteza a patra peste drum, la vecinii si rudele noastre. Care Mihaela m-a intrebat daca vreau tuica fiarta. Care am vrut, 4 pahare. Dupa care am vrut si cruda, ce sa mai pierdem vremea cu fiertul si potrivitul din piper si zahar. Io am perdut sirul repede asa ca m-am dus la culcare (cat pe ce pe geam). Ulterior mi s-a povestit cum a ramas Nasu Mare sa caute nste muzica si s-au tirat la culcare toti comesenii, pe rand, de atunci cand s-a intors cu fata, vorbea singur.

A doua zi am beut decat numai vin. Si suc de coacaza. Tapiru a dormit in patul din bucatarie, ala in care doarme de obicei cine capoteaza primul.

Copiii s-au dixtrat, ca iepurele le-a adus dulciuri si borcane de facut baloane de sapun.

No, apoi se pusera baietii pe facut jar, ca ploaia de-o plouase toata noaptea de Inviere se oprise olecuta.

S-a salvat cine a putut. Buturugile-inima crude.

   

Mielul la protap a fost epic, o sa aiba un articol dedicat. Deocamdata franturi:

Si salata tot epica.

Baietii au jucat un fotbal, in revansa. Fetele au stat in tribune. Copchiii si-au adus poarta si mingea lor.

Apoi a continuat ploaia amarnica.

Io am vazut cum vine primavara…

… incet.

PS

Pasca si „lumina” am avut de la matusa Ioana, care a plecat prin ploaia amarnica la biserica si a venit pe ziua.

8 comentarii leave one →
  1. iulia permalink
    19 Aprilie 2012 22:21

    Vrei sa spui ca NU V-ATI DUS SA LUATI LUMINA???? Mai ales ca ploua? Ati pierdut. Eu m-am dus singura, fara lumanare, ca citisem eu in serai cum ca se cumpara de la biserica. Inca nu ploua cand am plecat. Curtea bisericii era plina ochi ( erau si pe mormantul lui Horia Bernea!), dar am razbit in biserica sa cumpar lumanari. Cand, surpriza! Nu erau candele ( adica lumanari protejate). De-abia am avut timp sa fug sa cumpar de la tiganii din colt ( sa le dea Domnul sanatate!!!), inainte sa iasa preotii afara. Si a inceput o ploaie…Dar , ploaie!! Eu, fara umbrela, la gardul bisericii.Noroc cu candela de la tigani. Corul slab, nu se auzeau preotii, lumea sub umbrela nu avea glas. Fiecare era pe alta voce , in alt ritm sub umbrela sau ploaia lui.Dar intoarcerea acasa prin parcul Kiseleff ,sub ploaie si cu o candela tremuranda gata sa se stinga in orice clipa, a facut toata frumusetea. Nu-mi aduc aminte de o experienta similara, cand sa fi simtit atat de intens ca ” apar si aduc lumina”. Asa ca, daca nu ati fost sa luati lumina pe ploaie, ati pierdut ce era mai inaltator. Spalarea pacatelor la propriu si aducerea luminii cu chin si spaima si triumf in final.

  2. iulia permalink
    19 Aprilie 2012 22:25

    p.s. Eu am o problema cu logarea. Nu stiu ce se intampla, dar s-a schimbat ceva si nu ma pricep sa remediez problema.

  3. dunia permalink
    20 Aprilie 2012 09:29

    Salata asta epica mie imi exprima o pofta acum pe care gura mea o resimte din plin.

  4. madelin permalink*
    20 Aprilie 2012 09:35

    Iulia, a scris Ana lui Manole o procedura pentru fitele astea noi ale wordpressului.

    Cat despre ploaie, la Plostina altu-i baiul. Ca biserica e departe, si e drum de munte, in panta, ca un traseu marcat cu cruce albastra, serios! Si nu e luminat. SI noroiul, nene.

  5. biancas permalink
    20 Aprilie 2012 11:55

    Minunat. Timpul sarbatorilor curge altfel. Cu conditia sa fii cu oamenii dragi. Eu am baut decit patru tuici si m-am culcat si a doua zi am crosetat. Si gata.
    P.S. Nu stiu ce-i cu cheful meu de scris, lately. Nu-l mai am.

  6. iulia permalink
    20 Aprilie 2012 21:31

    A mai remarcat cineva azi ca tot centrul Bucurestiului mirosea a smirna? Nu stiu ce fenomen a fost, probabil sfintirea apei in curtea bisericilor si umezeala din atmosfera care tinea fumul jos. Dar mirosea foarte frumos.

  7. 21 Aprilie 2012 08:57

    io ma duc la loc sa mai mananc uMpic…
    bah, da misto se vede acolo, la voi!

  8. 24 Aprilie 2012 16:35

    impricinatule, nu’ti ascund. facem noi cumva sa va ducem, cu tot cu haralambina, pe acolo
    uite s’un meci de fotbal, in pauza de tuici si miel

Lasă un răspuns

