Skip to content

1 mai muncitoresc

1 Mai 2012

Gratar fericit!

De fapt intaimaiu’ meu a fost in 28 – 29 aprilie.

Cu escapada la prietenii Ticuta (care a facut toate fotografiile watermarkuite cu numele blogului meu, ca io-mi uitam mereu aparatu’ acasa), Ioana si fetele Aleida si Alesia, la Sfântu Gheorghe de Covasna. Povestea cu frigul din zona creca-i doar o poveste: de revelion am prins ploaie de toamna la trei grade cu plus iar acum 28 de grade, la umbra.

Povesti la gura visinilor infloriti, pe pajistea cu galbene papadii, pe langa motanii Tomi, Bruno, Micutul si restul pana la 6.

Concert Taxi, la zilele orasului.

   

Dansat, cantat impreuna cu Vicky Sava (backing vocals), Darius Neagu (tobe), Kerezsi Csongor (chitară bas, baiet din chiar Sfantu Gheorghe), Cantemir Neacşu (chitară electrică), Mugurel Coman (clape), Dan Teodorescu (voce, chitară acustică), simtit bine, chicotit in draci, cerut bis.

Vazut oameni draguti, vorbind romaneste si ungureste, ba chiar englezeste. oameni ce-si aruncau petul gol, servetelul de la gogoasa si chistocul de la tigara in cos de gunoi nu aiurea.

Plimbat prin targul mestesugarilor (ochit decoratiile din panuse de porumb si costumele populare secuiesti).

Amirosit miroznele din cazanele cu fasole cu afumatura, bou la protap, jamboane la gratar si gulase de tot felul.

Mancat mici, porumbe fierte si kurtoskolaci.

Copilele s-au dat in bule pe apa si si-au cumparat prastii cu beculete.

In ultima zi, stat la artificii si mancat langosi care erau asa: cu smantana, cu ciocolata, cu usturoi.

A doua zi am purces pe drumul cel demn de Austria: Sfântu Gheorghe – Micafalău – Tuşnad – Miercurea Ciuc – Odorheiu Secuiesc – Corund – Praid – Joseni – Gheorghieni – Sândrominic-Miercurea Ciuc – Sfântu Gheorghe.

Mic popas la Perla Vlahitei, la strandul cu apa termala, loc bun de venit intr-un uichend viitor (casute 35 ron, pensiune 45 ron).

Popas la Corund (sau Korond).

Vizita la salina din Praid.

Stiati ca:

Pe caramizi gasite la Praid exista inscriptia  „LVM” (Legio V. Macedonica)?

Sarea se extragea numai cu unelte de lemn?

Mina din Praid functioneazã încã din anii 1200, timp în care apartinea administrativ de Oficiul Sãrii din Turda?

In anul 1405, regele Luxemburgi Zsigmond a interzis marilor proprietari de pãmânt sã deschidã ocne de sare pe pãmânturile lor?

In 1568, nobilii secui aveau dreptul la sare dar oamenii de rând si iobagii nu?

Mihai Viteazul, dupã câstigarea luptei de la Selimbãr (1599), ajutat fiind de secui, le-a redat dreptul asupr sarii?

Este o salina-clopot?

***

Iaca si dovada de netagaduit cum ca sunt adult:

Pestera de sare:

Joaca cu prastiile din targ:

Grupul sculptural de Inviere:

Chicioasa icoana facuta din paiete:

Sare in aer:

Magazin de suvenire:

Si locul de joaca, cu instructiuni in diferite limbi, pe langa romana si maghiara. Doar avrtismentul „Fara seminte” era scris numai cu majuscule si numai in romaneste…

Si apoi vizita scurta la Sovata.

Unde am vizionat lalele batute

Ne-am plimbat de jur-imprejurul lacului

Si am mancat inghetata.

La Joseni, polul frigului, erau 26 de grade.

La Bucsin era racoare si bine, se vedea Hasmasii.

Si-n sfarsit inapoiu acasa, la taclale langa un vin alb usor intepator. De nepretuit: rasul copilelor care au avut tat timpul cateceva de jucat (bunaoara babaoarba), si cateceva de hohotit si chicotit, si cateceva de tainit in soapte complice.

Sh-apoi acasa di tat.

5 comentarii leave one →
  1. 1 Mai 2012 23:00

    asadar, ai fost si la…

  2. 2 Mai 2012 07:34

    Recomandare de carte re sare: „Salt: a World History” de dl Mark Kurlansky, (pe care eu nu am citit-o, dar am tinut-o in mana, am pipait-o, am rasfoit-o…la mine niste rutualuri extraordinar de semnificative daca e vorba de o carte…chiar am cumparat-o…cu BANI reali…mare lucru…si chiar voiam sa o si citesc, nu doar sa ma bucur de dimensiunile ei si coperta ei oarecum intrigant atragatoare cu culori predominant de rosu pe fond alb…cam asa ca Crucea Rosie…insa pana la urma am donat-o sau am aruncat-o intr-unul din momentele mele de suparare ascetica fata de addictiile mele personale, in care incerc sa ma debarasez de obiectele mele de fetish):

  3. 2 Mai 2012 15:41

    nu stiu de ce, dar wp-ul asta ma pune sa scriu toate comentariile de doua ori – poate scriu prostii si-mi da sansa sa ma razgandesc, dar eu nu si nu, perseverez :)) deci..daca mai apare o data sterge unul.
    vroiam doar sa-ti spun ca mi s-a parut dragut 1 mai-ul tau si ca ai avut noroc cu vremea acolo pentru ca eu am dardait in septembrie de numa-numa…

  4. 2 Mai 2012 19:09

    aaa, f frumos te-ai si v-ati petrecut. sa va fie de bine! oricum era de plecat din oras.
    icoana cu paiete e de maaare angajament. poate ar trebui sa facem niste tricouri, zic.

  5. 13 Iunie 2012 19:26

    Eu cred că Învierea aceea e mai mult NAŞTERE 🙂
    Numai bine.

Lasă un răspuns

