Skip to content

Pink Martini

27 Mai 2012

Nici nu mai stiu care a fost ziua in care am descoperit trupa de „jazz & latin fusion” Pink Martini. Oricum, fu demultisor. Printre primele piese ascultate a fost cu siguranta Lilly.

Apoi a venit momentul de gratie:

„Scriem o mulţime de piese, dar cântăm şi piese precum «Andalucia» a lui Ernesto Lecuona, „Amado Mio”, din filmul „Gilda” al Ritei Hayworth sau „Kikuchiyo to mohshimasu” al formației janopeze Hiroshi Wada & His Mahina Stars. În acest sens, suntem un fel de arheologi în domeniul muzical, fiindcă săpăm prin înregistrări din trecut să redescoperim cântece minunate”.

Pink Martini concertasera deja de inca doua ori in Romania, anii trecuti. Si n-apucasem. Ca sa nu mai spun si ca la momentul calatoririi mele la Chicago, acum vreo doi ani, fiind zilele orasului, Pink Martini concertau la liber in parcul central al orasului, in timp ce eu si colegii de curs eram tintuiti in adapostul hotelului, din cauza alarmei de tornada. Iar ei cantasera in parc!

Anul asta, avand in vedere ca Sala Palatului, si avand in vedere ca jumatatea motorizata accepta sa ma duca-si-aduca la/de la un concert din Bucuresti cu conditia sine-qua-non sa nu fie in parc/stadion/aer liber, am ajuns si io la concertul de aseara.

Intre timp aflasem si ca China Forbes, solista, nu mai canta de vreun an cu formatia, fiindu-i operate corzile vocale. In locul ei, Storm Large („imi place cum se traduce numele meu in romaneste – furtuna mare„, a zis ea la bis).

Desi trupa toata e mai mare, la Bucuresti au cantat:

Thomas Lauderdale – pian
Storm Large – vocal
Robert Taylor – trombon
Gavin Bondy – trompeta
Pancy Chang – violoncel
Brian Lavern Davis – tobe
Anthony Jones – baterie
Phil Baker – contrabas
Timothy Nishimoto – vocal, percutie
Daniel Faehnle – chitara

Concert de promovare al ultimului disc (pe care l-am si cumparat, pacat ca nu am putut sa raman la autografe):

… disc care contine si melodia „Splendor in the grass” de pe penultimul album al lor (aparut in 2009).

Storm a cantat si o doina in romaneste, Dorule-Dorule, ridicand cotele de entuziasm ale publicului sezator pe scaune. Iar la bis a cantat o samba braziliana, ridicandu-l, in sfarsit, de pe scaune, pentru dans, pe public, afcors. Managerul trupei a declarat, pentru TVR Cultural, ca melodia in limba romana a fost pregatita in 3 saptamani. De ascultat varianta Pink Martini la piesa lui Anton Pann si cantata odata de Maria Tanase.

Au cantat toate melodiile consacrate (mai putin Lilly si Hey Eugene, care probabel ca apartin prea evident Chinei Forbes)

Pe langa muzicile vorbite, cei 10 membri ai formatiei au avut si instrumentale cu improvizatii jazz (Veverita zburatoare gen).

Aici video de la concertul din Bucuresti:

Amado Mio

Let’s never stop falling in love

Donde estas, Yolanda?

Poate-poate-poate

El negro zumbon

Simpatique.

Din rubrica stiati ca:

Thomas Lauderdale, cel care a infiintat aceasta mini-orchestra din Oregon in 1994, a vrut sa candideze la primaria orasului Portland? In timpul campaniei de strangere de fonduri, facand mici spectacole electorale cu muzici si pian, si-a dat seama ca asta e ceea ce vrea sa faca si nu politica.

China Forbes este absolventa Harvard?

Storm Large a avut perioada de sex-drogs-and rock’n roll in tinerete pentru ca un medic i-a spus, pe cand avea 9 ani, ca si ea va innebuni  „in her twenties”, pentru ca nebunia e genetica (medicul fiind medicul mamei ei, institutionalizata deja)? Si are un ditai tatuajul misto? Si stie sa cante in 14 limbi?

Timothy Nishimoto (vocals and percussion), tipul inalt si chel care danseaza demential (apropo, a castigat un concurs de dans cand avea 5 ani), are un bistro de vinuri si mancaruri, in Portland? Numele restaurantului, Coppia, a fost ales in urma unui poll public, inainte numindu-se Vino Paradiso.

Pansy Chang (violoncel) este Profesor Asociat de violoncel la Universitatea Miami din Ohio?

Im 2011, trupa Pink Martini a trimis un video-cadou intregii echipe de cosmonauti ai ISS, in special astronautilor Paolo Nespoli din Italia si Aleksandr Kaleri din Rusia?

Versul “Je ne veux pas travailler” (din muzichia Simpatique) a devenit o mantra pentru muncitorii grevisti francezi?

In 2011 a fost gata discul 1969, o colaborare cu cantareata de jazz japonez (Kayōkyoku) Saori Yuki?

In January 2012, bandleader Thomas Lauderdale recorded the Charlie Chaplin song “Smile” with the 94-year-old legendary Phyllis Diller; this song will be released on a future Pink Martini album, tentatively titled “Get Happy (info de pe site-ul formatiei).

***

La final, un indemn pentru zile negre: You gotta hold on, hold on through the night / Hang on, things will be all right / When change is hard and not so nice / If you listen to your heart the whole night through / Your sunny someday will come one day soon to you

Urmeaza spectacole la Timişoara 28 mai si  Cluj-Napoca 29 mai.

later edit

Un interviu al Alexandrei Palconi cu Thomas si Storm.

Si o recenzie personala care mi-a placut, la hoinaru.

Si poze uau, la hypestreet.

4 comentarii leave one →
  1. dunia permalink
    28 Mai 2012 08:17

    Diseara merg si eu. Ce bine cu articolul tau. 🙂

  2. 28 Mai 2012 12:45

    Apreciez sincer reclama de mai sus, inalt calitativa si evident compusa cu grija si efort constiincios, la muzica + grupul muzical numit atat de relaxant Pink Martini, (chiar daca vocile + ritmurile respectiv alese, inclusiv si maj celor linkate cantate de altii la care am dat si eu random click, mi s-au parut mie personal mai mult potrivite la nivel sonor auditiv pt o audienta target majoritar feminina de varste intre 32-42 ani, si nu m-au prea satisfacut pe mine personal in acest moment), deoarece chiar in acest moment fiind si eu indragostit, plus cu recentul concurs Eurovision in cap, plus cu CNN-ul bazaindu-mi despre importanta muzicii pt dezvoltarea armonioasa a oamenilor, incerc din rasputeri sa imi dezvolt si eu simtul de apreciere muzicala, care la mine, fiind afon din nastere, lipseste aproape total cu desavarsire, insa am fost efectiv incurajat sa NU ma dau batut in legatura cu posibila lui dezvoltare, daca gasesc un educator competent motivat binevoitor fata de mine in acest sens, citind recent o povestire (reala) publicata in 1955 despre cum dl Albert Einstein a ajutat un tanar afon sa isi invinga teama fata de aprecierea muzicii compuse de JS Bach !

    http://www.rd.com/true-stories/inspiring/the-night-i-met-einstein/

  3. madelin permalink*
    28 Mai 2012 20:51

    Mi-a placut povestea!

  4. midori permalink
    22 Iunie 2012 11:53

    Aaaa, am citit de cand ai scris, si am vrut sa comentez, dar nu eram suficient de documentata. Azi am apucat sa ma uit putin pe youtube la Storm Large, asa ca poci sa viu si sa zic:
    eu i-am vazut cu China, cand au venit prima oara la Bucuresti. A fost tare frumos, si pot sa spun cu mana pe inima ca China e singura solista de care stiu a carei voce suna mai bine live decat in inregistrari. Orice inregistrari, sidiu sau youtube, mp3 sau flac. Atunci, la concert, a fost simpatica foc, ii pierdusera valiza la aeroport si s-a plans ca a trebuit sa se duca la cumparaturi, in loc sa viziteze orasul. Iar vocea… vocea e cameleonica, si stie s-o foloseasca la fel de frumos si ca sa sopteasca, si ca sa atace un refren.

    Asa ca China m-a castigat intr-un fel in care nu m-a castigat nici o alta cantareata, nici Tori Amos cea focoasa si nici Lhasa cea suava si exotica.

    M-am uitat si am ascultat-o azi pe Storm Large. I se potriveste numele, iar vocea e de-acolo, din filmul Pink Martini. Dar… well, nici un dar. E extrovertita si sexy pe scena (aproape ca e prea sexy, ptiu! parc-as fi bunicu’) si canta frumos, poate o s-o vad si eu candva.

Lasă un răspuns

