Skip to content

Dubrovnik si insulele sale

4 Septembrie 2012

L-am vizitat pe neasteptate, invitata de buna prietena Myreya sa-i fiu partenera de teambuilding. Asa m-am si prezentat, cauzand neste sprancene ridicate si susoteli pe la colturi.

Teambuilding norvegian, that is. Care norvegieni au fost si mai surprinsi cand au aflat ca sunt inginer. Si in ce domeniu lucrez. Si ca stiu cine e formatia ABBA.

Peste tot in lume, tarii i se zice Croatia. In Croatia i se zice Hrvatska.

Peste tot in lume, orasului i se zice Dubrovnik. In Dubrovnik i se zice Ragusa.

Intimidarea adversarilor (venetieni, turci, sarbi si altii).

De spus ar fi ca orasul a aparut intr-un top al primelor zece cele mai frumoase orase medievale din lume. Adevarul e ca are la pietre si ziduri si biserici cat pentru 10.

Am vazt:

– orasul vechi, Old City. Zidurile de aparare, City Walls, se viziteaza cu belet pana la orele 6 seara si au 2 kilometri in total.

Secret: de acolo de sus cica se vede apusul foarte misto. Io am facut poza din balcon.

– un port

– o strada principala, Stradun, plina de buticuri scumpe. Din strasse se fac ulite in trepte la dreapta si ulite drepte in stanga. Ulica e strada, da.

  

Multe plaje, la o Adriatica de un albastru-sidef (cea mai nepoluata parte de mare aici se afla. Zici ca esti la rau, suflecata pana-n brau).

si multi palmieri, chiparosi, leandri si bougainvillea.

In ziduri se vad si acum urmele gloantelor recente: in 1991 Dubrovnik a fost atacat din aer, de pe mare si de pe dealul de piatra care sta deasupra orasului. 3 luni a fost blocada, fara curent electric. Noroc ca orasul e plin de fantani cu apa potabila.

Apoi am urcat pe o corabie de pirati, Tirena pre numele ei, si am vizitat doua din cele trei insule locuite, din cele peste 1200.

Kolocep si Lopund sunt doua insule mici, cu cate 200 de locuitori permanenti. Au plaje frumoase, cateva magazine, o posta si cateva restaurante. Ce e inedit la insulele Dubrovnikului este ca au apa potabila naturala. Berea e imbuteliata. Se spune ca pe insula Korcula s-a nascut Marco Polo.

Ah, da, am vazut pe sus si telegondole, cred ca merita incercat, probabil ca privelistea de sus merita toti banii.

De cumparat mi-am cumparat o cravata, stiut fiind ca e inventie croata: „a la croate” era modul în care isi legau, soldatii croati, esarfele la gât.

2 comentarii leave one →
  1. 4 Septembrie 2012 21:16

    Da, norvegienii cam au afinitate cu croatii, si nu numai culturala, au si invadat pe acolo cred, la un moment dat fie in drum catre Sicilia, fie in drum spre alte locuri dinspre Sicilia. (In Sicilia o parte din populatie e de pe vremea vikingilor si are ochi albastri…mi-au spus mie 2 tipi anul trecut chestia asta, mi se pare ca unul era chiar blogger-ul Pinocchio/dl Inginer parca, si alalltul a fost precis dl Philip Zimbardo…care, a propos, ca barfa, zau, arata nemaipomenit de tanar cand te gandesti ca s-a nascut in 1933…efectiv nu-ti vine sa crezi ce energie are, plus era interesat sa scrie si o carte despre Eroism !).

    Cat despre mine personal, ce sa zic, am si eu, cred, ceva afinitate cu coasta aia a Marii Adriatice, dar la mine e mai mult pe la Trieste, Slovenia, decat direct pe coasta Dalmata, adica inainte sa intri in Croatia cand vii asa lejer pe drumuri mai putin complicate de munti de la Venetia catre Romania…zau Venetia m-a lasat total rece, dar cum am dat de Trieste, am avut love at first sight…nu chiar asa de mare cum am avut-o fata de Oceanul Pacific, dar efectiv am resimtit ceva familiar acolo, la Trieste, pe langa Marea Adriatica, si tin minte ca mama chiar a zis ca acolo marea are exact culoarea ochilor strabunicului meu, care originar a fugit dintr-un sat din Baragan sa vina la Bucuresti sa isi caute averea si fericirea, si le-a gasit…cred ca de aia, din cauza culorii ochilor lui, asa cum e Marea Adriatica langa Trieste, s-a si indragostit de el strabunica mea materna, a carei mama provenea dintr-o familie de sarbi dupa cum se zicea la ei cand erau mici, dar fugise de greu de la munca in agricultura din Banat tocmai la Bucuresti, ca sa se faca proprietareasa de imobile + vaduva de razboi 1 mondial.

    Pe urma, cum treci de Trieste si intri mai precis pe coasta Dalmata si intri in Croatia, efectiv eu atunci cand am trecut pe acolo mi-am pierdut simtul ca e cumva o zona familiara mie, si m-am simtit din nou turist printre straini, misto, ce-i drept, dar total fara nici o legatura cu mine personal…

    • 5 Septembrie 2012 18:25

      P.S. Cui i-a placut comentariul de mai sus este invitat sa dea click pe blogul meu (ca NU ii numar, adica NU urmaresc sa primesc clickuri asa pt vreo reclama sau castig material) si sa isi aleaga ce leapsa vor ei sau ce intrebari de leapsa vor ei din lunile august si septembrie in care am pus mai multe lepse care sunt total gratis, si pt care NU cer credit (pt ca eu nu sunt de genul ala, plus ca si eu la randul meu le-am sparlit sau plagiat de la altii de care nu imi pasa, ori le-am inventat eu, si nu au nicio mare valoare de copyright.)

Lasă un răspuns

