Skip to content

Florile lui Van Gogh

16 September 2012

In muzeul Kroller-Muller din Olanda se afla pictura “Still life with meadow flowers and roses”. Multa vreme a existat indoiala ca aceasta pictura ar fi fost pictata de Vincent, pentru ca este atipica picturilor sale cu flori, fiind prea mare.

De curand, expertii au autentificat pictura. La examinarea cu raze X au descoperit ca Van Gogh a pictat peste alta pictura, barbatii-luptatori, asa cum facea deseori cand ramanea fara panze.

Tot de curand, expertii de la muzeu au descoperit ca in tabloul “Flowers In A Blue Vase”, galbenul vibrant al florilor se transforma in gri.

Cauza?

Lacul cu care s-a acoperit pictura a cauzat neste reactii chimice ciudate.

PS

Poza mea cu cele doua tablouri, la Kroller Muller, vara asta.

2 Comments leave one →
  1. 19 September 2012 17:09

    Eu am dat click de 2 (doua) ori ca sa mai vad poza cu tabloul cu florile in vaza albastra care mi-a placut si inca imi place ff mult exact aasa cum este si sper ca culorile originale ii vor putea fi salvate de la deteriorare progresiva. Multumesc pt aceasta fotografie.

    • 19 September 2012 17:13

      P.S. Am vazut o data intr-o expozitie la NY un tablou semnat de un pictor roman, Luchian daca nu ma insel, (insa nu sunt sigur deoarece nu am reusit sa il regasesc aidoma identic pe undeva de atunci), care efectiv m-a lasat visator-contemplativ minute in sir in fata lui si cu dorinta deosebit de puternica de a intra acolo in acel tablou care reprezenta niste copaci infloriti alb primavara intr-o gradina. Nu am avut niciodata o asemenea senzatie fata de niste pomi naturali reali infloriti.

Leave a Reply

