Skip to content

De ce il iubex pe Leonard Cohen

21 September 2012

De obicei, femeile se indragostesc de o imagine: cantaretul rock, actorul din seria Bond, frumusetea sau aroganta unui trecator.

Eu m-am indragostit de Leonard Cohen numai dupa ce l-am cunoscut.

Inainte, era doar o voce ragusita. Apoi, un scriitor de poezii sau proza deprima(n)te.

Nenumarate motive pentru care sa-l iubesti:

Pentru umor, politete si smerenie

Pentru ca isi incepe conecertele exact la ora anuntata, nici un minut mai tarziu.

Pentru costumele sale gri. Si palaria asortata.

  

Pentru ardoarea cu care-si canta unele cantece, in genunchi.

Pentru dragostea si respectul cu care isi prezinta colegii de scena in turnee.

Pentru caldura si grija cu care vorbeste celor care-l privesc si asculta, anonimii din masa spectatorilor, de parca ar vorbi cu fiecare in parte.

Pentru ca e incredibil de atractiv.

Because of a few songs
Wherein I spoke of their mystery,
Women have been
Exceptionally kind
to my old age.
They make a secret place
In their busy lives
And they take me there.
They become naked
In their different ways
and they say,
“Look at me, Leonard
Look at me one last time.”
Then they bend over the bed
And cover me up
Like a baby that is shivering.

Pentru ca “there is a crack in everything , that’s how the light gets in“.

Pentru miracole.

Pentru ca la inmormantarea mea as vrea sa mi se cante Closing Time si Here it is(domnul Leonard Cohen a marturisit ca lui ar vrea sa ii cante The Grand Tour by George Jones)

La multi ani azi, domnule Leonard Cohen! Sper ca ati avut o petrecere pe cinste, in Bucuresti. Sambata abea astept sa va ascult iar, de aproape.

Judy Collins a spus candva: “I have always been grateful that I did not fall in love with Leonard in the way that I fell in love with his songs. I could have, certainly

Well, I did.

PS

Timeline

Un interviu scris, in trei parti.

Un speech, in fata casei regale spaniole.

Un speech, la Canadian Songwriters Hall of Fame in 2006 (partea 1 si partea 2)

Un speech, la Rock and Roll Hall of Fame ceremony 2008.

(Photo de Dominique Issermann, care si ea l-a iubit)

PPS

How can I begin anything new with all of yesterday in me?” (Beautiful Losers)

PPPS

Love is a fire

It burns everyone

It disfigures everyone

It is the world’s excuse

for being ugly.

7 Comments leave one →
  1. 22 September 2012 23:12

    Eu m-am indragostit de el cand l-am descoperit pe youtube acum vreo 5 ani. Dar am gasit inregistrarile lui de cand avea 40,50 de ani si inca arata incredibil si avea vocea asa cum arata. In tinerete nu era atat de atragator si nici cantecele nu erau grozave. Preferatete mele sunt ” I’m your man”/ “Dance me to the end of time”/ In my secret life/ Closing Time/ My gypsy wife.

    Dar nu stiu de ce, nu-l pot vedea si auzi acum fara o cumplita strangere de inima. Eu nu ma pot duce la concertele lui, ca nu suport sa-l vad batran. As jeli cu ochii la el. Nici vocea lui imbatranita nu-mi place. Ceea ce nu mi s-a intamplat cu Charles Aznavour, pe care l-as fi vazut si ascultat cu placere si batran.

  2. madelin permalink*
    23 September 2012 20:08

    Io il iubex fix asa, batran. ca m-am indragostit de el cand avea 76 de ani.

    PS
    Un articol despe concertul de sambata 22.09.2012
    http://www.gandul.info/magazin/concert-leonard-cohen-la-bucuresti-note-de-la-spectacolul-artistului-canadian-10110475

    Cu o singura corectura: publicul nu a cantat pe nici un parcurs al intregului concert ci a stat teapan pe scaune, cum face de obicei. Numai la bis s-au mai dezmortit unii. Io aveam un hipster in fata mea care se stramba cu dezgust ori de cate ori indrazneam sa murmuram vreun refren.

  3. 26 September 2012 03:28

    Eu nu as putea zice ca il iubesc pe dl Leonard Cohen, insa il apreciez inca din adolescenta deoarece mi l-a recomandat tipul cu care m-am decis sa imi pierd si eu, ca atatia altii, “virginitatea” (am pus in ghilimele ca la baieti, mai ales la aia gay, cred ca e altfel decat la fete, si exista mai multe grade de virginitate, desigur, ca nu e reprezentata de vreo bariera materiala anume).

    De iubit-iubit, eu de fapt iubeam la vremea aia pe altul, dar asa se intampla si in real life, nu numai in legatura cu alegerile muzicale, (in legatura cu care eu nu as putea zice ca iubesc vreun cantaret, desi pe unii ii consider sexy, insa eu personal am ramas totusi la fel de afon si dupa ce l-am lasat pe ala sa faca sex anal cu mine ca si inainte de aceasta chestie chiar real anxiogena…desi pot raporta pt cei care poate asteapta cu sufletul la gura ca a iesit bine si cu Happy end, NU o tragedie pana la urma, ca doar nu degeaba ma pregatisem asiduu aproape un intreg an scolar ca sa iasa OK pt mine, si nu as putea zice ca regret ca nu mi-am pierdut virginitatea cu cel de care eram indragostit, ca daca nu era el pregatit de asta, doar nu era sa il fortez eu personal in mod neetic sa intre intr-o situatie nedorita)

    • 26 September 2012 03:32

      …Si cand ma gandesc ca l-am pus pe tata sa cheltuie bani bugetari ca sa-mi ia mie cantece de Leonard Cohen la vremea aia…zau…ce om nerecunoscator, egoist si exploatator am fost si raman inca la viata mea…

      • 26 September 2012 03:37

        P.S. Sper ca se stie si in Romania ca dl Cohen e cantret prozelitist pe teme moral religioase, nu simplu erotice…cam asa in stilul dl Tudor Arghezi, de exemplu, dar chiar oarecum mai obscur profund necesar dizident, ca totusi in Canada, cu toata libertatea de expresie si de religie, nu prea e la moda in societatea mai larga sa recunosti ca crezi intr-unul D-zeu…

  4. madelin permalink*
    11 November 2016 14:23

    http://leonardcohen.tumblr.com/

  5. madelin permalink*
    11 November 2016 17:29

    Mr. Cohen was also affected by the poems of Federico Garcia Lorca, who “taught me that poetry can be pure and profound, and at the same time popular;” and by the work of Montreal poets A. M. Klein and Irving Layton, who became a close friend.

Leave a Reply

