Skip to content

In loc de rezolutie de An Nou

31 December 2012

Si asa se mai duse unul.

301834_450723291656184_1822791865_n

Si atat.

autoportret Mada curatenie

Sterge praful, daca trebuie, dar oare n-ar fi mai bine
Sa pictezi un tablou sau sa scrii o scrisoare,
Sa coci o prajitura sau sa plantezi o samanta,
Cantarind diferenta intre a vrea si a avea nevoie?

Sterge praful, daca trebuie, dar vezi ca nu prea e timp,
Cand sunt rauri in care sa inoti si munti pe care sa te cateri,
Muzica de ascultat si carti de citit,
Prieteni de iubit si viata de trait.

Sterge praful, daca trebuie, dar lumea e acolo afara,
Cu soarele in ochii tai, cu vantul prin parul tau,
O fulguiala de zapada, o rapaiala de ploaie.
Aceasta zi nu se va mai intoarce niciodata.

Sterge praful, daca trebuie, dar tine bine minte
Batranetea va veni si ea nu e intotdeauna blanda.
Iar cand va fi sa te duci, si va trebui sa te duci o data si-o data,
Tu, chiar tu insuti, vei lasa in urma ta mult praf.

PS

content

PPS

Nu m-am gandit, nu m-am gandit la despartire.

PPPS

Iaca si o rezolutie: jur ca la anul fac si eu ca Did (aka Didlee)!

La fiecare sfarsit de an, eu eram ocupata sa nu stea nimeni cu paharul gol, sa nu cumva sa nu fie prea putine lamai pentru tequila, sa nu scapam ora exacta fara vinul spumant si asa. 

Ei bine, miseii cu care ma insoteam erau atenti la cu totul altceva! Urmareau sa bifeze diverse superstitii si niciodata nu ma avertizau si pe mine. De exemplu, eu plateam amenda la usa cand venea politia, apoi uitam sa-mi mai tin bani la mine, sa ma prinda anul nou bogata. Ei n-ar fi zis ca Did, baga-ti portofelul inapoi in buzunarul de la rochia de seara. Imi urau doar la multi ani fericiti, stiind bine ca am ratat inceputul!
De aceea, in seara asta voi sta SINGURA la mine acasa, fiind extrem de atenta sa nu ratez nici o chestie care-mi mai poate strica anul urmator. 

Deci voi sta imbracata doar intr-o pereche de chiloti rosii, ca sa fie vizibili din ceruri, in care imi voi indesa multi bani si multe carduri de debit, inclusiv alea expirate si cardurile de fidelitate de la farmacii, magazinul de ochelari si profi, in dinti voi mai tine si fluturasul de salariu modificat cu atatea zerouri cu cate am eu chef, in loc de sampanie voi bea o infuzie de apa sfintita cu busuioc si vasc, compozitie in care am lasat la fragezit niste euro din metal, cu tocul cui de la dreptul voi bate in teava de calorifer ca sa alung spiritele rele, cu celalat picior o sa trec usor peste vaza de pe parchet, ca sa sparg ghinioanele, voi citi de zece ori cate sapte lista cu dorinte pe care o scriu de dinainte, ca nu cumva sa uit ceva, dupa miezul noptii o sa chem o echipa de scufundatori sa imi intre in casa, ca daca iara imi vine vreo prietena muiereasca imi strica tot zenul, tre barbati sa calce pe carpetute, nu fufe! sa nu mai veniti, tu!, o sa ma uit catre calculator ca sa am multe contracte la anul, deci munca, dar voi deschide un tab si cu loteria natioanala romana, just in case, aaa si barbatul ala care vine sa fie brunet, nu blond! si mai caut eu ce anume trebuie sa fac, ca ceva tot gresesc eu, stand atenta sa RAD de revelion, in loc sa fac toate astea pe care le faceau prietenii mei pe ascuns, fara sa-mi spuna si mie! Si poftim, acum toti sunt pe la revelioane prin asia, numai eu nu. Asa sa ne ajute anul nou! Sa fim vigilenti, fratilor! Nu va distrati, uitand de voi, ci stati atenti, sa nu va ia 2013 prin surprindere!

4 Comments leave one →
  1. 31 December 2012 17:09

    Am si eu o intrebare pt oricine, legata de cand a inceput sa se raspandeasca in Romania acest obicei legat de purtatul culorii rosii de Anul Nou, pt ca eu personal nu am citit despre el decat recent pe bloguri, iar cand eram in Romania eu nu ma prea uitam la TVR, si nu tin minte ca in familia mea sa se fi tinut o asemenea traditie cand eram mic, si nici relativ mai recent, in ultimii 10 ani, intre cunoscuti de-ai mei mai adulti din Romania, desi desigur e posibil ca in familia mea sa nu se fi tinut si multe alte traditii + nici eu nu prea am prea multi cunoscuti de varsta mea in Romania ultimilor 10 ani.

    Chiar am incercat sa caut pe Google de unde origineaza acest obicei, nu l-am gasit descris decat in legatura cu cateva tari din America de Sud, in principal Mexic si Venezuela, plus mai stiam ca rosul este asociat si cu Anul Nou chinezes (din februarie) cand se ofera plicuri rosii cu bani copiilor sau rudelor de tip adult tanar necasatorit si mai exista si traditia de a se vopsi usile in rosu.

    Am incercat sa caut traditii populare descrise in legatura cu Anul Nou in Romania descrise si de straini (nu numai de romani pe bloguri sau alta mass-medie relativ recenta),,.si tot nu am gasit nimic legat de rosu ca fiind traditional specific legat de Anul Nou, (doar, desigur chestiile cu fundite rosii anti-deochi la unii copii, ca la altii nu erau neaparat fundite rosii, puteau fi si semne trase cu cenusa in frunte tot anti-deochi, plus semi-snurul martisoarelor, dar astea nu au nimic de a face cu Revelionul). De aia eram curios despre cand si cum s-a popularizat asa mai tare, sau daca e vorba de un obicei real mai vechi despre care eu pur si simplu sa nu fi auzit, ca desigur ca habar nu am despre o gramada de obiceiuri romanesti.

  2. 1 January 2013 10:21

    Eiii… si tu acu, stai sa-i numeri p-aia care s-au dus… Priveste inspre aia care au sa vie.
    Sa ai un an nou cu sanatate, cu iubire, cu dorinte implinite si cuuuu….. bucate alese… 😉

  3. iulia permalink
    1 January 2013 14:13

    La multi ani ! Dorintele completeaza-le tu,eu doar semnez. Mie mi-am dorit anul asta sanatate si nesimtire si credeam ca doar eu am dorinte necuvenite. Dar, ca intotdeauna, citind blogul tau, mi-a venit inima la loc. Nu sunt singura…De unde se vede treaba ca sunt doar dorinte sincere, nu dorinte sablon.
    Asa ca la multi ani cu dorinte implinite!

  4. 1 January 2013 15:17

    Chestiunea cu superstițiile e bună doar pentru că arată că nici adulți fiind nu încetăm să fim copii și să credem în magia sărbătorilor. 🙂

    Să fie un an frumos și bun! La mulți ani!

Leave a Reply

