Skip to content

Casa memoriala. Sau nu.

25 Mai 2013

Ramasesem datoare cu o poveste.

Despre ce a ramas dupa Gellu Naum.

Sau dupa Lyggia Naum.

Am ales Comana pentru intai maiul de anul asta din motivul simplu si complicat ca am fost fermecata de toate povestile pe care le-am cetit despre poet si fermecata sa Lyggia (stiati ca al doilea L din Gellu vine de la Lyggia, asa cum al doilea G din Lyggia vine de la Gellu?).

Am aflat cu oarecare mirare de salutul lor de la Comana: „Să murim frumos” (Elsa Exarhu).

Gellu Naum, facator de miracole.

Asa ca din prima zi am cautat casa imbracata in iedera.

gellunaum 1

Poarta era deschisa, am intrat, in fundul curtii se vedeau niste oameni stand la taifas in jurul unei mese. Am dat cu bunaziua, o doamna s-a apropiat de noi.

„Am vrea sa vizitam si noi casa memoriala! (nota: asa scrie pe placuta dinspre strada Gellu Naum)

” Nu se viziteaza!” sec.

„Pai am citit pe site-ul fundatiei calea victoria ca se viziteaza”

„Calea victoriei nu are nimic de-a face cu casa asta. Este a unei fundatii private!

Hm, privata pe bani europeni? Ca asa scrie pe un panou mare, la poarta.

gellunaum 2

PS

Fundatia se numeste „Fundatia culturala Gellu Naum” si nu stiu exact ce scrie in dosarul ala de accesare fonduri europene. Si in rapoartele de dupa (ce s-a facut cu banii, daca intentia declarata in proiect (proiecte) a fost atinsa, ce inregistrari dovedesc finalizarea proiectului. Si as vrea si eu sa aflu daca o casa memoriala se viziteaza sau nu).

PPS

A doua zi poarta era incuiata. Nu am intrebat de tanti Marioara, vecina care are grija de casa si care i-a ajutat pe multi sa o viziteze. Am vazut numai prin ochiul gardului ca irisii erau infloriti deja.

6 comentarii leave one →
  1. blegoo2 permalink
    25 Mai 2013 20:54

    Deci, la modu’ serios, io zic așa:

    1) „Memorial-memorială” vine de la „memorie”, amintire, adicătelea.
    2) Amintire fiind, nu o vizitezi, ți-o „amintești”.
    3) Banii s-a luat ca să se întrețină casa, nu să se curețe după vizitatori.
    4) Vrei să vizitezi? Zece mardei dă persoană – că vă pișați pă jos în closete și vă
    ștergeți pă pereți… și cine plătește curățenia?
    5) Alea-alea!
    6) Ham-ham-chelalau!

  2. madelin permalink*
    26 Mai 2013 08:54

    Pai sigur ca voiam sa o vizitez contra unei taxe cu chitanta, am zis io moca?

    O fi venind „casa memoriala” de la „memorie” dar io n-am auzit de nici o casa memoriala (aka in care se investesc bani de la primarie, de ex) fara vizitatori decat daca vrei sa o faci casa de vacanta pe banii babacii. Pe dinafara n-am vazut nimic din ce scrie prin proiectele alea. En fin, pe mine m-a deranjat atitudinea cucoanei (vezi sublinierea cuvantului „privata”) nu neaparat ca n-am vazt casa, desi muream de curiozitate sa vaz stalpul ala cu pisici sculptate. Si pipele poetului. Pe urmasa Japonicai am vazut-o, printre irisi.

  3. blegoo2 permalink
    26 Mai 2013 14:29

    ∀păi… devine evident că e casă de vacanță pentru cine(va).
    Io am hîncercat să mă dau ironic, sarcastic, sardonic… alea-alea.

    ؟

    ca d-obicei, nu mi-a ieșit.
    🙂

    Probabil că dacă faci suficientă gălăgie, obții drept de vizitare.

  4. 26 Mai 2013 16:00

    E foarte simplu. Autoritatea de management e ministerul turismului. Se da un telefon la minister, maine, de exemplu, se cere cu directia case memoriale sau proiecte finantate cu bani europeni, se intreaba daca e normal sa nu se viziteze ce s-a finantat cu bani publici si apoi se merge la Comana cu reprezentantul ministerului de mana. Se da afara cucoana-daca nu vrea sa fie muzeograf sau ghid- si se rezolva problema. Daca nu, cucoana e pusa sa dea banii europeni inapoi. Pur si simplu.

  5. madelin permalink*
    26 Mai 2013 17:08

    Iulia, poate cucoana era chiar de la minister or so.

  6. Dragos B permalink
    21 Iunie 2013 12:31

    casa e pentru elite clasa I, dom’le, nu pentru clasa a II-a muncitoare pe trenurile bucuresti-ploiesti 😦

    http://galerie.liternet.ro/view_album.php?set_albumName=comana2004

Lasă un răspuns

