Skip to content

Cât de frumos poate fi un oraş urât?

14 August 2013

Ploieşti, friend or foe?

Mai intai prezentarea (de la care am si imprumutat titlul articolului) pe care a facut-o la TEDTalks Lucian Vasile, inimosul indragostit de Ploiesti, care si-a facut asa, un obicei. Sa-i faca si pe alti ploiesteni sa-si priveasca orasul cu alti ochi. Unii mai… zambitori.

https://www.youtube.com/watch?v=24gU6di11Gc

Si o mica istorie personala.

Se intampla pe la sfarsitul anilor ’90. Eu, proaspat angajata la o uzina locala. O uzina care avea comenzi si de la clienti straini. Clienti care-si trimiteau periodic inspectorii sa verifice calitatea produselor fabricate cu entuziasm creator de noi. La unul dintre ei, un american ungur la origine, mi-a venit randul sa “fac de serviciu pe scoala”. Adica sa ma asigur ca a aterizat cu bine, ca l-a asteptat soferul la aeroport, ca i-am rezervat o camera buna la hotelul central si de care sa ma ocup personal, atat in spatiul profesional cat si la socializarile de dupa. Ca asa e frumos, nu? In prima seara, la restaurant, m-a intrebat se reprezinta statuia din fata Casei Sindicatelor. Apucase, dupa ce se cazase la hotel, sa dea singur o tura prin centru. M-am cam blocat, sa spun drept. Stiam ceva, dar vag. Stiam anul, stiam ceva cu Caragiale si cam atat. Mi-a fost cam rusine, cinstita sa fiu. M-am documentat temeinic si, la masa de a doua sau a treia zi, i-am dat detalii. Dar ceva a ramas acolo, pe cortexul meu. Cred ca de asta am si fost atat de entuziasmata cand am aflat de tururile pe care Lucian le face in Ploiesti. Pai stiam mai multe despre Londra, ce Dumnezeu!, ca atunci cand esti turist pe meleaguri straine te documentezi la sange si ciulesti urechile la toate informatiile pe care ti le ofera ghizii. Iar locul in care stai il iei, cum zic americanii “for granted”.

Pun mai departe lincurile la articolele pe care le-am scris despre tururile la care am participat eu. Daca intentionati sa participati la vreun tur ploiestean in viitor, nu cetiti, ca sa nu stricati surpriza!

Primul tur

Al doilea tur

PS

Hai ca uitasem. Statuia Libertatii (electorale) din Ploiesti.

3 Comments leave one →
  1. 17 August 2013 09:25

    cred ca fiecaruia i se place orasul in care s-a nascut si a copilarit, cel mai frumos oras

  2. 30 August 2013 22:03

    Parerea mea sincera, in urma vizionarii primelor cateva secunde din acel videoclip, este ca este preferabil ca persoanele de sex masculin care incep sa-si piarda conditia fizica sa nu poarte coada de cal mai lunga de 5 cm, (cu una sub 5 cm barbisonul ar fi fost chiar OK), pt ca astfel nu ii va mai asculta prea multa lume pana lacapat,sau,ma rog, ii va asculta numai o audienta relativ mai restransa formata din mama lor si prietenii lor ff apropiati, care este in esenta o audienta inutila pt atingerea oricarui deziderat vehiculabil prin diverse mijloace vizuale.

    • 30 August 2013 22:12

      PS Derogare posibila pt persoanele de origine clara nativ-americana care doresc sa se exprime despre drepturile politice ale unor minoritati indelung exploatate, dar in cazul asta mesajul e clar, si nu mai e nevoie de conferinta, e OK si o prezenta asa fotografica si mesajul e gata transmis. Nu dorem sa supar pe nimeni,magandeam ca poate are cineva nevoie de un consultant de imagine, nu ca as cunoaste eu personal unul, dar ma gandeam asa in general la nivel cugetator inexpert amator fan de mai demult al filmului Spinning Boris, (2003, r, dl Roger Spottiswoode, scenariul Yuri Zeltser si Grace Cary Bickley, cu d-nii Jeff Goldblum, Anthony LaPaglia, si Liev Schreiber)

Leave a Reply

