Skip to content

Proiect Toscana – o aroganţă

14 September 2013
tags:

Pentru că tot vorbirăm de mâncare şi pentru că tot scrisesem de mâncăruri de top.

Loc: restaurantul de la Badia di Coltibuono, Gaiole, Chianti (New Entry la “I Ristoranti d’Italia 2013” şi Certificat de Excelenţă 2013 Winner TripAdvisor).

Badia di Coltibuono e o fostă mănăstire, cumpărata apoi de o familie nobiliară italiană care a cultivat vii de soi. Acum se produc la fermă vinurile Chianti Classico di Coltibuono si un soi rar de vin alb. Casa (cu picturi de la 1600) se vizitează la ore fixe, contra a 5 euro de persoană. În tur intră şi vizita în pivnită, unde cel mai vechi vin e din 1935. Nu se mai poate bea, am aflat că un vin mai vechi de 50-60 de ani e chiar periculos (se transformă într-un soi de gelatină). E uşor de aflat care au fost anii cei mai buni pentru vinul respectiv, rafturile anului respectiv sunt mai goale decât celelalte. Badia are şi 10 camere unde turiştii doritori de linişte şi pace se pot caza (fără televizor, fără internet).

This slideshow requires JavaScript.

Eu am ales Menu Degustazione, că ăsta era un vis vechi si snob de-al meu, să fiu şi eu servită cu porţii scandalos de mici şi vinuri de colecţie.

DSCN1708

Pate di fegatini di polo con composta di mele e gelatina al vinsato

Vino Bianco Trappoline 2012

Vellutata di carote prufumata agli agrumi con crostini pane e mandorle tostate

Mezzemaniche fatte in casa con sugo bianco di coniglio, olive taggiasche e timo

Chianti Classico 2010

Petto d’anatra con ribes saltato e puree di patata

Chianti Classico Riserva 2008

Dolce alla sceltra: zuppa di fragole, gelato di pistacchio, semifreddo al the verde con pesca cotta al prosecco etc

Bera Moscato d’Asti DOCG “Su Reimond” (prosecco)

This slideshow requires JavaScript.

Chelnerul mi-a povestit din ce fel de struguri sunt făcute vinurile şi în ce proporţii, mi-a turnat întâi să gust şi să-mi dau acceptul, cum se face la casele mari. Io i-am spus că strică orzul pe gâşte, să toarne, că vedem noi pe urmă ce şi cum. Costi mi-a făcut poze înainte si după fiecare bicchiero! Când m-am ridicat să merg la locul de fumat, le-am spus să fluiere dacă nu merg drept, hihi.

La unul dintre feluri, cred că la raţă, am exclamat retoric, evident în româneşte, că vreau şi eu levănţică dedecor la farfurie (aşa cum avea un comesean ce comandase a la carte) şi, în două minute, frumoasa chelneriţă cu creastă de rockeriţă mi-a adus un bucheţel întreg şoptindu-mi în dulcele grai autohton: “am auzit că vă place levanţica!” Mai încolo Gigi a câştigat pariul, io spusesem că e din Satu Mare. Costi a mizat pe Craiova. Fata era din Piatra Neamţ, plecată de 10 ani din România.

Ce mi-a plăcut mai mult şi mai mult? Incredibil dar adevărat, piure de cartofi mai bun n-am mâncat in viaţa mea! Ţăranul tot ţăran, nene!

Ca să închei apoteotic, i-am cerut chelnerului chopsticks în loc de toothpicks. Două gafe în una.

Da’ m-am simţit şi eu apoteoteic, ceea ce nu-i de colea!

2 Comments leave one →
  1. blegoo2 permalink
    14 September 2013 21:14

    Muoamăăă… ce decolteu hapetisant!
    Are ăia în toscana… ceva faruri maritime?

  2. madelin permalink*
    14 September 2013 22:05

    Da, iote unul cu care m-aş asorta, in Castiglione della Pescaia http://www.flickr.com/photos/filomarr/9464496213/sizes/l/in/photostream/

    Şi încă unul, dar pe insula Giglio, tot asortabil http://www.flickr.com/photos/chickenphoto/7419155396/sizes/c/in/photostream/

    Faruri in Italia
    Faruri in Toscana

Leave a Reply

