Skip to content

Ai, ai, inima me!

7 Septembrie 2014

Personaje literare de care m-am îndrăgostit fără scăpare:

1. Victor din Cireşarii lui Constantin Chiriţă

2. Edmont Dantes din Contele de Monte Cristo al lui Dumas

3. Căpitanul Nemo din 20,000 leghe sub mări şi Insula misterioasă de Jules Verne

4. Ransome din Vin ploile de Louis Bromfield

5. Profesorul Catul Bogdan din Lorelei de Ionel Teodoreanu

6. Profesorul Higgins din My fair lady după George Bernard Shaw

7. Athos din Cei trei muşchetari de Dumas

8. Regele Arthur din orice carte despre

9. Arhitectul Ioanide din cărţile lui Călinescu (proiectase o casă cu fântâni arteziene cântătoare)

10. Soames din Forsyte Saga

11. Severus Snape din Harry Potter

12. Un pic de Pip din Marile speranţe dickensiene şi de Mr. Rochester din Jane Eyre

3 comentarii leave one →
  1. 8 Septembrie 2014 11:59

    Ah, subscriu. Cu menţiunea că pe cireşari i-am iubit pe rând, pe toţi, chiar şi pe fete, chiar şi mai ales pe Tic (asta dacă nu mă identificam şi Tic eram chiar eu). Şi n-am cetit Harry Potter, dar l-am iubit pe Rhett Butler mai ceva ca Scarlet.
    Ce evocare frumoasă, doamnă! Mai mare dragul, să te apuce introspecţia pe aşa temă…

  2. 7 Decembrie 2014 10:29

    Dintre toti astia eu numai fata de Athos am avut sentimente erotice ! Zau, cand ma gandesc la Victor sau la prof Higgins ma apuca chiar o usoara greata ! Ailalti mi-au ramas in mare parte indiferenti, adica ii consideram utili asa ca personaje, numai ca ar fi putut sa fie oricine altcineva in jobul lor, nu era absolut obligatoriu sa fie chiar ei cei descrisi acolo, puteau sa fie si altii in locul lor, personaje figurante oarecare comune adica, nu adevarate caractere de exceptie, cel putin din punctul meu superficial de vedere !

    • 7 Decembrie 2014 10:46

      Erata: habar nu am de cel din Harry Potter plus nu sunt sigur cine sunt Catul Bogdan si arhitectul Ioanide, e posibil sa-i confund cu altii, asa ca pe ei ii exclud din lista ca nu pot sa imi formulez o parere prea riguroasa despre ei.

      In alta ordine de idei, chiar azi mai devreme printr-o coincidenta ma gandeam ce mult il admirasem eu pe Francis Flute in rolul lui Thisbe din Visul unei nopti de vara…identificandu-ma chiar asa usor cu Lisandru, ma gandeam ce chestie ar fi fost daca as fi putut sa schimb locul cu Nick Bottom chiar si pt cateva zile, asa ca in Print si Cersetor, numai ca sa am oportunitatea sa scap de nervii cauzati de Hermia si Elena plus de intreaga administratie politica a cuplului
      Titania-Oberon, si a intregului popor de zane
      PRiste de influenta, cu Puck cu tot, si chiar si
      de indrumarea inteleapta realista a lui Tezeu, ducele Atenei, si sa am asa o mica vacanta relaxanta, interactionand placut eu, ca Nick Bottom cu Francis Flute, eu deghizandu-ma in Pyramus si el in Thisbe…dar fiind gentilom cu obligatii asa ca Lisandru chiar si cand eram scolar, stiam ca va fi dificil sa imi implementez fantezia de a intra in randul oamenilor simpli din popor, care mi se pareau mai liberi, asa fara nici o grija, cu mai multe oportunitati de joaca distractiva decat mine, etc !

Lasă un răspuns

