Skip to content

Veaţa cu chefereu’

16 September 2014

Mai exact cu InterRegio 1554, orele 07.36 de la Ploieşti Sud spre Bucureşti Nord. Distanţă: 59 km. Preţ bilet 18.5 lei (abonamentul lunar plătit anticipat e 3 meleoane şi). Sosire la destinaţie, conform infofer: 08.28.

Vineri, 12.09.2014. Trenul ajunge cu mai mult sau mai puţin brio în Giuleşti, unde se opreşte. Şi stă, şi stă, şi stă. Nu era prima oară din săptămână, lună sau an. Se vedea Gara de Nord, jur. Metroul, serviciul meu zilnic, şefii. După un sfert de oră, am purces în căutarea celor 2 naşi. DIn primul vagon, am ajuns în ultimul, la parter, într-un colţ ferit de lângă WC, după o perdeluţă pe care scria tonic “compartiment de serviciu”.

“De ce stăm?”

“Nu ştim”

“Dar nu ar trebui să ştiţi şi să ne informaţi?”

“Nu sunt ei de vină, doamnă, intervine un “sună un prieten”. CFR Infrastructură coordonează semnalele”.

“Domnule, intervine o doamnă, noi nu luăm bilete de la CFR Infrastructură ci de la CFR Călători!”

Io, didactic: “Aşa e. Nu dumneavoastră aveţi contract cu CFR Infrastructură?”

“Ba da, dar…”

Unul dintre naşi:

“Doamnă, aşa e la noi, la români. Vă luaţi de cel mai puţin vinovat”

“Domnule, iei sau nu salariu de la CFR Călători?”

“Ba da”

“Şi atunci?”

“Nu noi coordonăm semnalele!”

“Dar cine? unde sunt ăştia, in Nirvana?”

“Nu doamnă, în clădirea de la podul gării, cum se spune. Vă arăt. Stau acolo la aer condiţionat…”

Deja trecuseră 25 de minute.

“Domnule, mai sunaţi la ăia!”

Năşica sună. “Când dai drumul la 1554, că am călători de Constanţa?”

“Ce crezi mă, că dacă mă sâcâi cu telefoanele o să dau drumul mai repede?” se aude interogativ-filozofic şi hârâit din walkie-talkie.

“Ce facem domnule, mai plecăm sau facem aici Crăciunul?” intervine un domn. “Că dacă ştiam aduceam brad şi beteală”.

“Doamnă, se lamentează un cetăţean, eu am legătură către Constanţa!”

“Staţi liniştiti că vă aşteaptă, am anunţat deja!

“Domnilor”, le spun iritată, “să nu vă miraţi dacă or să vă ia călătorii la bătaie într-o bună zi”.

“De ce, doamnă?”

“Că nu faceţi nimic, de aia! Scrie la lege că trebuie să raportaţi şi să informaţi călătorii?”

“Doamnă, io informez călătorii doar dacă întârzierea e din cauza noastră. Acum locomotiva nu e stricată (notă: asta se întâmplă cam o dată pe lună pe ruta asta), curent avem, în trafic suntem”

“Dar de raportat problemele, raportaţi?”

“Sigur!”

“Şi cum verificaţi că observaţiile pe care le-aţi făcut s-au soluţionat şi închis?”

“Doamnă, io nu ştiu vorbe de astea. Io îl predau şefului ierarhic!”

“Şi şeful ăsta apare vreodată pe aici?”

“Ăăăăăăă….”

Trenul se urneşte, ajunge la 9.00. În Gara de Nord, după o juma de oră de admirat Giuleştiul. Călătorii se împrăştie ca potârnichile, cine să mai aibe timp să meargă la ghişeul de reclamaţii din gară. Nu-i nimic, reclamaţii se fac şi pe pagina CFR Călători (click aici).

Ura şi la gară!

PS

La întoarcere, acelaşi tren, acelaşi naş care controla beletele şi abonamentele, că trebuie găurite de 2 ori pe zi să nu ruginească compostorul.

Naşul, către mine: “pe dumneavoastră nu vă mai stresez”.

Advertisements
3 Comments leave one →
  1. madelin permalink*
    16 September 2014 14:54

    Data raspuns: 2014-09-16 13:16:28
    Stimate domn/doamna
    Stimate client,

    Urmare mesajului dumneavoastră depusa la SNTFC CFR Călători SA, acesta răspunde petenţilor în conformitate cu prevederile legii nr.233/2002 şi ale OrdonanTei de Guvern NR.27/2002, privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările si completările ulterioare şi suntem în măsură să vă comunicăm următoarele:
    CFR Călători este un operator feroviar de transport, al cărui principal obiect de activitate este transportul călătorilor pe calea ferată. Întârzierile cu caracter de fenomen, ce se înregistrează pe tronsonul menţionat au loc din cauza restricţiilor de viteză impuse.
    SNTFC „CFR Călători” este un operator de transport, care trebuie să respecte regulile impuse în circulaţia trenurilor de către gestionarul infrastructurii căilor ferate din România.
    Majoritatea intirzierilor, sunt datorate restrictiilor de viteza impuse, pentru ca circulatia sa se desfasoare in conditii de maxima siguranta.
    Organizarea circulaţiei trenurilor, întreţinerea şi refacerea căii ferate intră în sarcina administratorului infrastructurii feroviare CNCF CFR SA , o companie distinctă de SNTFC CFR Călători SA.
    SNTFC CFR CALATORI vinde legitimaţii de călătorie, în conformitate cu mersul de tren comunicat de CNCFR, prin livretele de mers şi alte documente specifice.
    Ne cerem scuze pentru neplăcerile întâmpinate şi vă asigurăm că SNTFC “CFR Călători” SA este deschisă dialogului cu publicul călător şi va lua toate măsurile care se impun pentru realizarea unor condiţii corespunzătoare de siguranţă, confort şi bună servire.

    Cu stimă,
    SNTFC “CFR Călători” SA
    Compartimentul Relaţii cu Publicul

  2. madelin permalink*
    16 September 2014 15:10

    Ne-stimată “Relaţii cu publicul călător” CFR Călători

    În primul rând, vă rog insistent să nu ne insultaţi inteligenţa nouă (cum aţi spus?) petenţilor. Una e restricţia de viteză (sigur, pentru “siguranţa circulaţiei”, eram sigură că asta o să invocaţi, o să spuneţi asta şi când s-o desfiinţa CFR Călători) şi alta e să stai în semnal la Giuleşti 25 minute.

    În al doilea rând, cu (cum aţi spus?) administratorului infrastructurii feroviare, dumneavoastră aveţi contract, NU EU!

    În al treilea rând, trimiteţi personalul (cu tot cu şefii care au aprobat răspunsul de mai sus) la cursuri de instruire limba română pentru că între subiect şi predicat NU SE PUNE VIRGULĂ.

    Cam atât.

    PS
    Vă rog să instruiţi toţi controlorii de serviciu din trenuri că au datoria LEGALĂ să informeze publicul călător despre modificarile duratelor călătoriilor. Prompt! Conform hotărârii 1476-2009 completata cu hotărîrea 616-2014.

  3. 19 September 2014 18:25

    ce-mi place mie treaba asta la romanica noastra mica si tembela! 🙂 “nu-s io de vina domle, alalalt e”…
    de suuuuuus si pana jos….
    sa traim sa inflorim!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: