Skip to content

Prima oară, cu cărți

31 January 2016

Deabea intrată în adolescență, nu mă hotărâsem dacă trebuie să mă îndrăgostesc de un celebru cântăreț de operetă sau de proful de mate. Până la urmă m-am îndrăgostit de Ștefan din Jocul de-a vacanța al lui Sebastian. Ceteam enorm, chiar și BPT-urile din biblioteca părinților, pe care le aranjasem cronologic, într-o după amiază plictisită de duminică. Făceam și schimb de cărți cu prietena și vecina mea de palier Aurora, care mi le returna îmbrăcate în coperți de plastic, pentru că mama ei lucra la Brazi, la cracare și mase plastice. Simțeam că vreau să scriu compuneri frumoase (short stories le spune acum) și poezii. Poezii am început să scriu în ora de chimie iar prima persoană care mi le-a cetit a fost Magda Mirescu, șefa clasei. Volumul de poeme drag este cel scris de Mihaela Andreescu, fiica nașei mele de botez, ce lucra demult la revista Ramuri din Craiova, împreună cu Mircea Dinescu și Marin Sorescu. Emigrată acum în Germania, a devenit Ana Schenker or so. Cumpăram, din banii de buzunar, cărți cunoscute și necunoscute, căutam în ele răspunsuri pe înțeles la cum-uri și dece-uri. Și, așa cum se întâmplă cu punctul culminant la comentariile de la română sau cu suspansul în filmele cu detectivi, am găsit dintr-o dată, aproape în aceeași zi, emoțiile mele intime descrise în niște cuvinte scrise de alții. Era o ”prima oară”. Cărțile erau ”Aștept provincia” de Smaranda Cosmin și ”Compunere cu paralele inegale” de Gheorghe Crăciun. Aceasta este amintirea mea cea mai de preț despre cum începe o relație de dragoste cu cărțile.

PS Pe 30 ianuarie 2007, Gheorghe Crăciun se retrăgea după Cortină.

10 Comments leave one →
  1. Blegoo permalink
    31 January 2016 21:21

    Deci… mama lu’ Aurora fura de la servici. Frumos, n-am ce zice.
    Clasic.
    Mioritic.
    Cultural.

  2. madelin permalink*
    5 February 2016 23:17

    Mama mi-aducea vată. Lux.

  3. Blegoo permalink
    6 February 2016 00:52

    Fura fiecare ce putea.
    Unchi-miu… care lucra la Comitetu’ Central… ca portar… da’ ia să nu mai dau io detalii.

  4. Ignat Ioan -Mihail permalink
    29 March 2016 13:21

    Mă numesc Ignat Ioan Mihail din Craiova
    și în urma cu 48 de ani am avut plăcerea
    să cunosc pe Mihaela Andreescu.
    Am citit cu interes deosebit “Diminețile limpezi”editura ” Scrisul Romanesc 1982.
    Era o fată dotata cu multă inteligenta ,
    foarte sensibila si locuia în Cartierul Brazda lui Novac bloc BB’.
    As fi onorat să știu că mai traieste si daca și-a continuat activitatea literară.
    Adrese:Mihaipuiu48@yahoo
    Ioan. Ignat48@gmail.com
    Ioan. Ignat14@facebook.com
    Va mulțumesc anticipat.

  5. Blegoo permalink
    30 March 2016 23:47

    Dimineţile limpezi : versuri – BJBZ |
    81.196.152.46:8080/opac/bibliographic…/29581;… – Translate this page
    Tipul înregistrării: Text tipărit: monografic. Autor: Andreescu, Mihaela. Responsabilitate: Mihaela Andreescu. Detalii publicare: Scrisul românesc. Locul publicării …

    Opere II: Submarinul erotic – Page 54 – Google Books Result
    https://books.google.com/books?isbn=9734623702 – Translate this page
    Emil Brumaru – 2011 – ‎Poetry
    O, no lăsa alături să se culce Tremurătoare şi primejdioasă. Ce limpezi dimineţile mă plouă Ce limpezi dimineţile mă plouă, Tresar sub degetele tale străvezii …

    Să tresărim deci; erotic, submarin ori cu limpeziciune (limpezime?)

  6. madelin permalink*
    2 April 2016 12:03

    Buna ziua, domnule Ignat.
    Doamna Mihaela Andreescu (Mentuța) locuiește acum în Germania, lângă Ulm. Din câte știu eu, nu a mai scris, cel puțin nu în românește.

  7. madelin permalink*
    2 April 2016 12:05

    Blegoo, Diminețile limpezi le am pe cârtie. Dom Brumaru e la favoriți.

  8. Ignat Ioan Mihail permalink
    8 April 2016 19:38

    Stimata Doamna,mai vreau sa adaug ca Mihaela Andreescu a mai scris si o lucrare de critica literara citata in multe lucrari de doctorat ´´Marin Sorescu -Instantaneu critic´¨publicata de editura Albatros in anul 1983.
    Ignat Ioan Mihail -mihaipuiu48@yahoo.ro

  9. madelin permalink*
    10 April 2016 21:40

    Ca o mică anecdotă, despre plecarea (sau sosirea) ei în Germania. Știa că în aeroport o va aștepta cineva cu o pancardă cu numele ei. A coborât din avion și, stupoare, a constatat că nu o așteaptă nimeni. resemnată, a mai făcut o dată turul pancardelor. Și brusc a realizat că Ana Schenker e tot ea, Mihaela Andreescu.

  10. Ignat Ioan -Mihail permalink
    28 November 2016 11:22

    Stimată Doamnă,
    Cu ocazia zilei de naștere vă rog să transmiteți poetei Mihaela Andreescu tradiționalul la multi ani,toate cele bune
    întregii familii precum și succese deosebite în realizarea viitoarelor proiecte literare.
    Cu deosebită stimă.
    Mihai
    Craiova 28.11.2016

Leave a Reply

