Dialoguri cu fum si dor de patafizica

Deoarece si pentru ca io cand m-apuca, m-apuca. Spre exemplu azi am mancat 7 nectarine, 2 piersici, 14 prune, niciun pepene, 1 canita cu nectar gel berry, 1 pulpa de pui, 1 snitel mic, 1 cartof fiert, 2 cartofi prajiti cu branza rasa si kaizer, 6 felii de salam subtire, 3 rosii, 4 cani de chefir, 2 cani de ceai si 2 felii de paine prajita cu unt si miere, si ziua nu s-a incheiat inca.

In veatza mea, io am cetit vreo cateva bloguri de la inceputuri spre prezent, pe masura ce le-am descoperit si indragit. Nu prea multe. Acush a venit randul blogului Siminei, zisa si Ioana Dark a lu Noe sau Little Black Dress (nu dau linc deoarece si pentru ca “patafizicasifum.blogspot” e incuiat, parole d’onor). Mi-e ciuda ca nu pot ceti si altii ce scrie ea pe acolo…

Simina arata cam asa:

(“Untitled” an oil painting by Esao Andrews)

Si are blog din 2005!!!

Ie-te, mostra:

“Istoria cuvantului. era odata un ion care fuma ceva dintr-o pipa. Si cu degetele verifica o textura interzisa. Deodata, intra cineva, el isi retrage repede mainile. ce faci? nimic, pipai. si cum mintea omului asociaza, s-a intamplat. intre timp, in istoria moderna, pipa a disparut cu totul din context”

***

Simina face scenarii:

“Vreau sa fac un filminut cu o tipa care trece prin fata unui tun expus ca monument intr-o piata publica uitandu-se la teava tunului pe tot parcursul trecerii ei iar la un moment dat e izbita mortal de un porumbel alb”

***

Face poezii:

Oda pufarinelor

Trecut-au anii
Si niciodata n-or sa mai vina pufarinele.

N-o sa mai fac nici o pufarina sa rada
Pentru ca pufarinele sunt acum departe
Si s-au tuns.

Pufarinele uita acum lucruri pe care eu nu le mai stiu,
Varsa cafele pe ele,
Se impiedica regulat in alta parte.

Si cel mai grav e ca pufarinele se fac soferi
Si-or sa inunde orasul cu masinutele lor de ciocolata,

Or sa injure la volan in limbi straine,

Si-or sa omoare pietoni placut surprinsi.

***

Inventeaza cuvinte.

Astăzi s-a născut cuvântul “LIPUPICI”.

Un lipupic şi-o lipupică
Pluteau uşor pe-o măturică
Şi-aveau bomboane în burtică
Roşii şi verzi”

***

Poarta dialoguri cu semnificatii:

“Foarte des mă-ntreabă lumea rătăcită la metrou de unde și cât să ia (metroul). Astă-seară a fost o situație deosebită, de care io am râs mai mult în gând, că m-am temut să râd cu juma de față. Eu – tocmai ieșită de la dentist, cu anestezia după mine. El – beat turtă. Cum era aia cu legea atracției? Sau cu soarta? Cert e că ne-am întâlnit și ne-am înțeles.
– Pân lgara dnord?
– P-ăsta, o stasie.
– O stasie?
– Za.
– Mulsmesc, sărmâna.
– Cu plășee”

“Un ungurel beat si vesel, dupa ce insira ceva in limba lui si vede ca noi nimic, zice:
– where are you from?
– romania
– cool! we neither”

io: – Aveți portțigarete?
el: – Nu.
io: – Știți cumva unde aș putea să găsesc?
el: – Știu, da’ nu-mi aduc aminte”

***

Viseaza foarte des, aici semanam bine:

“Am visat ca aveam o boala care facea ca iepurii sa aiba capul acoperit cu un cap de popandau. Si ca sa ma fac bine trebuia sa mananc dintr-un bol cu viermi dinamici”

“Am visat că transportam, cu o maşinuţă cu un loc şi o remorcă, o strecurătoare (din aia de spaghete sau orez, semisferică, cu găurele) şi două vase în formă de semilună. Era întuneric şi mergeam pe un drum în lucru. La fiecare intersecţie era un transexual ciocolatiu cu fustă scurtă de piele neagră şi dansa pe o muzică lentă care umplea noaptea”

“Am visat că găsisem într-un sertar un hamster roz cu Michael Jackson, pe care îl uitaseră acolo niște francezi. Și m-am dus să li-l dau înapoi. Ei stăteau în China, pe munte, într-o casă de ștrumf, cu intrarea joasă de juma de metru și lată de unu jumate. Și când m-am întins pe burtă să intru, am văzut că era Lil înăuntru și am început să ne batem cu mere

“Am visat că, în loc să spună că are o fată de 22 de ani, mama spunea că are 4 fete de 5-6 ani”

“Am visat că pe un site era un banner cu nişte femei in papuci care spuneau “Noi o protejăm pe Simina”. Şi eram şi io acolo, dar eu n-aveam papuci. Şi ca să mă scoată din belea, au chemat un consultant de la firma Riga PR”

“Am visat acu vreo 6 ani ca prietenele mele erau rotunde si elastice ca niste flubberi. si veneau asa spre mine saltarete si moi. ce e cel mai minunat e ca am visat si cum se numea specia din care faceau ele parte: erau ștropinuțe. Nu exista cuvant mai misto decat asta. Clar”

***

Mai scrie si scenarii de teatru ori povesti:

“A fost odată Mimimu. Mimimu era de genul feminin, ceea ce se vedea imediat din mersul ei unduit, din silueta ei rotunjită, din rochița ei portocalie gogoșar, și dacă se apropia mai mult, se vedea și mai clar din însăși moaca ei parșivă, de mâță tactică. Cu toate astea, când începea să vorbească, totul se dădea peste cap pentru că Mimimu avea o voce fără îndoială masculină, răgușită și gravă. Ca să vezi. O adevărată pacoste pentru Mimimu, care prefera să vorbească în șoaptă de câte ori era posibil, ceea ce îi dădea și un aer plăcut conspirativ, deci era bine. Mimimu își purta mereu părul în cozi, în trei cozi de păr albastru, lungi până la brâu, două aduse în față și una lăsată la spate, ca să nu i se vadă ceafa. Pentru că Mimimu avea ceva acolo, buhuhu, avea desenată o pasăre albă. Când Mimimu adormea, pasărea se trezea și zbura pe fereastra camerei lui Mimimu și nu se întorcea decât dimineața, iar atunci se cuibărea în ceafa lui Mimimu și devenea din nou desen”

***

Si apoi deseneaza, vorbeste cu damele fantastice, gateste dupa biletele, se converseaza cu matusile, unchii, verisoarele , mama si mamaia ei, picteaza cu acuarele si in paint, fumeaza, popandeaza, se enerveaza, ii trece, danseaza, improvizeaza.

***

Iaca am improvizat si io un monolog cu ea:

Io (banal): Simina, ce mai faci?

Ea: “Am o stare de disconfort pentru că e frig, e târziu, am încercat un parfum care nu-mi place, am uitat să-i dau cuiva o carte, […], nu mi-am făcut valuri în cap, nici nu mai vreau, am mâncat orez expandat, nu sună alarma, nu ştiu ce să fac cu resturile de mâncare, nu am o meserie, am prieteni supăraţi, am vecini cu bormaşină, am băut vin acidulat, am primit 3 feluri de ciocolată cu alune, am inele prea largi, mă plimb în geantă cu o carte pe care n-am început-o şi trebuie să pun prea multe lucruri la loc. Asta pe un fond general de bine-mersi”

Io: Simina, dar in ultimul timp?

Ea: “M-am dedat la piruete prin bucatarie iar apoi am mancat in nestire. Ma simt in pragul unei manifestari suprarealiste. Duoamne apara-te”

Io: Dar tentatziile?

Ea: “adevărul e că m-aș da de-a dura din vârful unui deal verde, ud și nesfârșit, care să se termine într-un lac de cremă de whiskey”

Io: Ce vrei sa faci cand te faci mare?

Ea:
– sa ma uit la porumbei si la zidarii din casa de langa
– sa dau cu aspiratorul (adica ce sa dau, ce expresie)
– sa nu uit sa iubesc trandafirii
– sa adun de pe jos ce mi se desprinde din papuci, mici bucati
– sa nu ma prostdispun pe parcurs pentru ca sunt infailibila
– sa am o manifestare artistica, fie si numai o pirueta, pentru ca imi sta in fire
– sa nu vorbesc cu necunoscuti daca nu ma momesc cu bomboane
– sa zambesc mai mult ca am crema antirid, deci imi permit
– sa scriu pe blog, ca poate zambeste cineva
– sa-mi cumpar ceva cu piper roz, ca ma bantuie in somn
– sa nu cred lucruri rele despre barbati, ca nu e adevarat
– sa fiu mai activa, ca sa pot sa raspund la ce mai faci
– sa scriu cu creionul, ca mie asa imi place
– sa-mi fac cate-o fundita, ca e ca un hug, face bine
– sa imi port fustele ca s-au plictisit in dulap si au inceput sa se imbrace una pe alta
– sa injur mai des
– sa mananc nuci
– sa-l invit pe Iisus la o cafea si sa-l manipulez
– sa deschid ferestrele sa-mi intre universu-n casa
– sa-ncep sa fac ce-am scris aici, ca altfel ne suparam, ce naiba”

Io: da’ cand erai mica?

Ea:  “Ce urmeaza e ce a transcris mama ca ziceam eu pe vremea cand eram minunata:

Zice că aleargă după minge s-o încălzească.
*
De Paste: Probabil că a înviat Cristos.
*
Mă scarpină ceva.
*
Pisica s-a despitit.
*
M-a muşcat de genunchi şi a zis : O horă de dinţi !
*

Trebuie să stricăm cubul ca să iasă perfect!
*
Pâinea asta se învioreză în gură !
*
Mamaie, dacă stai acolo, o să te consider scaun.

*
Tatăl e Dumnezeu, fiul Iisus şi Duhul Sfânt cine e, mama ?
Păi, e gândul nostru, cuvintele
Aha – muza adormită”

Io: Ei, mai Simina mai, ai mai crescut de atunci. Ce bine era la gradinita! Acu’ am prins vremurile alea cu angoase, cu nebunii…

Ea (teatral): “Da, domle.  daca se intreba cineva ce mai fac. sau oricum, eu vreau sa zic ce mai fac.tin sa recunosc ca mi s-a deformat pana la lacrimi perceptia asupra realitatii. Sunt poluata in sinea mea. sunt intrigata, furioasa, seaca, blanda, rea, tanjitoare, distructiva, gresita, incomoda. unde e serenitatea contemplativa de altadata (de la gradinita)? e mana talibanilor. e ceva la mijloc, stimabililor si minunatelor, e un nod in gat, e un nod in papura, un nod gordian, un bat in roata, ceva in neregula, ceva ciudat, ceva in aer, e dubios, e ceva ce ne scapa, ceva ce ne sta pe limba, e de mirare, de necrezut, de bagat pardon stimabililor, de scos ochii, e ceva de speriat. atentie, se moare. dar nu aici, in alta parte, la ei. aici e bine, sunt prajituri, e pofta de viata, lume plina de speranta, piftie, confetti, lumina sarbatorilor (fie ca), rochii de seara, juraminte eterne (regrete la ei), beuturi fine, emotii, caldura sufleteasca:))
deci ce caut eu aici? (un trai decent) o panza de paianjen pe care sa-mi chem prietenii unul cate unul, un drag, un profiterol, o baie cu spuma, niste chicoteli si suavitati feminine, o stare de gratie in care obisnuiam sa intru si sa o eman cand eram mai tinerica si mai flusturatica, si in rest multe lucruri concrete de care toti credem ca avem nevoie si de care aia mai orgoliosi credem ca n-avem nevoie.
in fine, treaba e ca eu traiesc si toti traim asa ca hai dracului sa mai si radem si sa ne mai spalam de toate trasaturile de caracter care ne bat in cuie si sa fim mai curajosi ca ne permitem. nimeni nu e impotriva mea, nimeni nu ma opreste, nimeni nu ma tine. cred ca se pot integra legaturile in libertate. si peste tot sunt posibilitati. n-o sa le vad daca umblu cu eticheta dupa mine. vreau sa nu inghet, sa scap de cinismul respinsilor, sa-i las sa vina la mine si sa stea putin daca vor, ca n-o fi foc, nu ma diluez. si vreau sa pot sa stau ghem unde sunt iubita (si sa tac o data, ca parca ma trage prapastia sa vorbesc, sa sap, sa sap, sa sap). si sa fiu iubita mult de tot. da.

Io (schimband vorba): Uite, mie tocmai mi s-a termenat conecediul…

Ea: “Io sunt cu totul si cu totul in vacanta”

Io: Si scriu pe blog de glicine care-nflorecs…

Ea: “Mi-e frică să nu zic ”rochița maicii domnului” și ”mâna rândunicii”. Nu de alta, dar una dintre ele a înflorit. Și deja m-a întrebat cineva dacă știu cum se numește”

Io: Vrusei sa ma duc la Gotan Project dar nu-i prinsei!

Ea: “Fost la Gotan Project. Concert corect, nu foarte mare brânză, proiecții așa și-așa (unele da, unele ba), dj bun, se putea mai bine, mai cu pasion”

Io: De bantuit?

Ea: “Am fost la Gaudeamus. am bălit pe la diverse standuri, ne-am inghiontit, izbit, deshidratat, hidratat, ne-am mai vanturat putin si am plecat. am vazut-o pe corina chiriac si pe inca niste unii pentru care memoria mea nu are nume.am cumparat [carti…] . vor ajunge si astea pe raft, asteptandu-ma sa-mi beau cafeaua, sa ies in oras, sa ma tampesc pe net, sa fac aerobic, turism, orez cu legume, curat, pe naiva. asteapta dumnealor, sunt rabdatoare. poate se intretin intre ele. cum s-o fi intelegand “Mondializarea dincolo de mituri” cu “Silueta dincolo de mituri”? haha”

” …și a venit Cortes, care a bocănit grațios pe muzica țiganilor acompaniatori. mișto țigăncile, cântau bine. și țiganii la fel. și io m-am bâțâit pe scaun nebunește (dacă mă ridic îmi piere curajul) și am aplaudat până la palme roșii și și și el s-a tot întors de muuuulte ori (cred că-i place să danseze) și femeile au țipaaaaat și au spus lucruri în spaniolă pe care el le-a înțeles și la sfârșiiiiit au căzut multe baloane albe și roșii în formă de inimi și la sfârșit de toooot, pe stradă pe lângă Sala Palatului, mișunau femei cu inimi în brațe. zău zău

Io: Uite, io, sambata, am fost la partuza cu verisoarele, fetele popii. Fumand la centrala ne-am blocat pe “gen”.  “Sa facem gratar, gen. Sa sapam o piscina in curte, gen. Cine a zis asta? Eugen, gen. Pana ne-a alungat Gigi de pe terasa, ca faceam galagie. Pardon, Gigi gen.

Ea: “Iată un exercițiu oarecum amuzant: să pui cuvântul ”gen” în drame serioase:
– Nu credeam, gen, că poți să te porți în halu-ăsta!
Sau să-l bagi pe minunatul gen în texte academice.
„Gen, doctrina politică a ecologismului a apărut la sfârșitul anilor șaizeci, deși unii autori (Luc Ferry) îi găsesc gen rădăcini în legile naziste elaborate în 1935 (Reichnaturschatzgesetz). Partidele ecologiste își justifică gen acțiunea considerând că productivismul industrial gen, și competiția economică sunt surse de inegalitate și de deteriorare semnificativă a calității vieții, gen.” (Cristian Preda, Mic dicționar de gîndire politică liberală, Humanitas, București, 2004, p. 48)
Iar de anul nou știu că o să spun „La mulți ani, gen!”

Io:  Cald, nene. Nu poci sa dorm nuaptea.

Ea: “Nu pot sa dorm: AUD FRIGIDERUL”

Io: Oare ti-am zis? Am fost sa ma intalnesc cu Vladul si cu domnul BdeComp. Am beut o lemonada iar domnii bere.

Ea: “Mă gândeam de ce oamenii, când vorbesc unii cu alții, beau, ronțăie, fumează. De ce trebuie să intre ceva în ei ca să iasă o atmosferă”

Io: Hm. Cica exista doo alge japoneze, una de apa (kombucha) si una de lapte (galodium). Din aia de apa se face lemonada deaia cu stafide si lamaie. Din aia de lapte se face chefir. Am si io, ca mi-a adus o colega. Dupa ce prepari chefirul cica tre sa-l dai prin strecuratoare de plastic, gentil gen, ca alga aia e vie.

S.: “Strecurătoarea separă cauza de efect. Clar”

Io: Luni ma duc iar la servici, ufff.

Ea: “mi-am descoperit un fir de par ALB: sa fugiiiiiiiiiiiiiiiim, sa ne-ascundem, sa intram in paaaaaaaanica”

Io: cu metroul.

Ea: “Dacă mergi cu metroul şi nu te ţii de bare, e ca şi cum faci surf pe o placă luuungă”

Io: Si seful meu vrea sa castige la loto, ca nu mai vrea sa fie seful meu, vrea sa scape.

Ea: “Domnișoara, zi un număr!” Se-nțelege, treceam prin fața Loto. Și-am zis, că nu m-a lăsat”

Io: Ai cetit la Tapirul aia cu babele?

Ea: “carevasăzică plouă și e noapte și copiii de vârsta mea dorm la ora asta. vreau un bacovia de jucărie.
poate chiar în clipa asta, cineva a ouat”

Io: Sa-tz spui. Intr-o dimineata, mergand io la mama, imi spune ca a murit o vecina. Io aveam in mana un fluturas cu reclama la un club de party pentru copii. Si ma gandeam: oare poti sa faci si pomeni acolo?

Ea:  “Am cedat presiunilor materne care mă băteau la cap să mănânc coliva de la nașa mea. O caut prin frigider, o găsesc, și ce să vezi. Era pusă într-o casoletă McDonalds. Cred că cineva s-a bucurat că am râs mâncând coliva dedicată lui. Pe de altă parte, cum ar fi sa faci parastase la McDonalds? Într-adevăr, doamne ferește”

Io: Sa incheiem cu ceva semnificativ pentru cetitorii nostri, intamplatori sau nu!”

Ea: “Deci. Io zic să facem o hartă a blogurilor. Cu cartiere, străduţe, din astea. Cartierul ar avea numele genului blogurilor asemănătoare. Ar mai fi şi blogurile-tramvai care trec dintr-una-ntr-alta. Blogurile-evidenţa-populaţiei ca zelist. Am avea şi balamuc, că sunt câteva. O zonă centrală cu mult trafic, cu zoso, cabral şi ceilalţi. O zonă fină feminină. Un cămin cultural cu scriitorii. Cartierul de scandal cu visurât. Ar fi o treabă, vă zic io”

Si faceti si doo lepse:

…leapșă, completați propoziția “E așa de cald că…”

si

Scrieti un banc cu poanta data. Să se termine cu „și ce să vezi, erau șase!”.

Io: fac lepsele maine, ca am hobosit!

One thought on “Dialoguri cu fum si dor de patafizica

Leave a comment