Ploestii

Pentru saptamana aceasta am avut de pregatit pentru Istorie (clasa a IV-a) un proiecţel despre trecutul urbei noastre natale (ma rog, Miru e nascuta in Bucuresti, dar asta e un detaliu neimportant).

Copiii vizitasera inainte Muzeul de Istorie si Arheologie, el insusi cazat intr-o cladire veche in care, pe vremuri, se desfasurau cursurile Liceului de baeti Petru si Pavel (Liceu Vechiu), liceu care s-a mutat mai apoi pe Bulevardul cu Castani, in sediul unde functioneaza acum Colegiul National Mihai Viteazul.

Am gasit pe internet un site extraordinar, de unde am printat cateva fotografii (vechi si nou), cu care Miru s-a dus la scoala.

De exemplu, una dintre cele mai vechi cladiri din oras, actualul Teatru pentru Copii Ciufulici. A fost construita in 1869 si e cunoscuta drept casa Ergas Avram Mamaciu (dupa numele proprietarului, un bancher evreu), stil neogotic, arhitect Christian Kertch.

Cea mai veche cladire din oras este actualul Muzeu Casă de Târgoveț, casa Hagi Prodan, datand din 1785.

Ploiestiul are si el o Statuie a Libertatii (ca New York?, m-a intrebat Miru. Ei, pe aproape, i-am raspuns eu, cea din Ploesti este un omagiu adus Legii Electorale si virtualei democratii a alegerilor libere)

Multumesc din inima domnului Lucian Vasile, pentru timpul pe care l-am petrecut pe site-ul domniei sale si incantarea produsa de fotografiile si povestirile adevarate postate.

3 thoughts on “Ploestii

  1. Noroc cu temele de la scoala ca asa ne mai documentam si noi ce si cum fu candva.

    Zi-i lu’ Miru sa faca un referat si despre Constanta 😛

Leave a comment