Zumzet de Bucuresti

Pe strada Ion Bogdan, intorcandu-ma de la Posta. Eu si un domn cu baston, mergand unul spre celalalt pe trotuar, ne-am oprit amandoi sub un cais inflorit, cu ochii pe sus.

“Daca au venit albinutele, inseamna ca a sosit de-a binelea primavara. Credeam ca nu vad eu bine!” a rostit domnul.

Pe strada miroase a petale de zarzari.

In curte miroase puternic a zambile albastre.

Magnolia are boboci gata-gata.

De vizavi se aud clopotei de vant.

Imi vine sa-mi iau gandurile la subtioara si sa plec hai hui unde oi vedea cu mintile…

Mi-e dor de-o mare.

PS inshpirat de comentarii (penca sunt o persoana organizata si strangatoare, iete ca am scotocit prin vizuine si mahalale si am gasitara)

Apud Vlad Stroescu:

“…bolta de glicine de la resedinta ambasadorului Venezuelei” (n.m: soseaua Kiseleff nr.49)

“…pe strada Washington se afla chiar cea mai inalta glicina din Bucuresti, dar acum nu se vede. In mai, de abia…”

“… insa platanii sunt la locul lor, niste platani vechi, magnifici, pe Atena si Aleea Alexandru”

“castanii rosii din Cismigiu” (n.m: la inceputul lui mai)”

“magnolia de pe Dumbrava Rosie (despre care tot zic de ani de zile pe forumuri)…”

“Cei mai accesibili ciresii japonezi (Yaezakura) sunt cei din Herastrau, aproape de Pescarus, pe pajistea aia cu mesteceni si pini. Cei mai frumosi: in curtea interioara a Scolii Centrale. Dar si cei din Herastrau iti taie rasuflarea… Tot in Herastrau, in Gradina Japoneza, au plantat si niste mici Sakura, albi ca doliul oriental. S-au scuturat deja. Aratau promitator: peste câtiva ani, daca supravietuiesc, cine stie, poate ii vor concura pe cei din Washington” (n.m.: incep a inflori la mijlocul lui aprilie)

“un exemplar superb (n.m.: cires japonez) e cel de pe strada Atena, nr.7, lânga ambasada Finlandei”

“Topul magnoliilor din Bucuresti:

1. str.Barbu Delavrancea, nr.9 (aproape de coltul cu Mihalache) Un exemplar magnific, ocrotit, de Magnolia din subgenul Yulan  (cred ca specia e denudata, nu stiu, ca nu scrie pe pancarta. Florile sunt imaculate. Infloreste mai târziu, astfel incât acum, când celelalte magnolii au trecut de apogeu si deja cracile ingreunate asteapta sa se scuture, yulanul de-abia a facut boboci. Intr-o saptamâna va fi un spectacol impresionant.

2. tot str. Delavrancea, dar la celalalt capat, la coltul cu Mahatma Gandhi. E o casa veche, un fel de conac englezesc, cu ziduri groase si intrare boltita. Peste zid se vede o magnolie superba, specia soulangeana, cu ramurile aplecate de atâtea flori.

Strada Delavrancea e o bijuterie, oricum. Abundenta de magnolii, cu cele doua splendide exemplare parca intentionat puse la capete, cu casele vechi, nu prea bucurestene, mai curând o colectie de stiluri europene, cu cocosi pe acoperis. Si cu doua ofelinate galagioase

3. Magnolia de pe Caderea Bastiliei. Nu e foarte spectaculoasa, e un hibrid, dar e singura din cartier, si o iubesc

4. Cele doua soulangeana de pe Dacia colt cu Polona, pe partea cu Institutul Francez”

13 thoughts on “Zumzet de Bucuresti

  1. Magnoliiiiiii!!! Doamne, sunt florile mele preferate! Știi, eu nu sunt vreo eotivă și plângăcioasă, nu plâng decât la filme cu căței și căluți care pățesc câte ceva. Dar anul trecut, alergând nebună prin dementul București, am dat de o străduță unde în fiecare curte erau magnolii înflorite. M-am oprit minute în șir și era așa de frumos că mi s-a pus un nod în gât și mi-au dat lacrimile de atâta minune. Îți doresc din tot sufletul milioane de flori de magnolie și îmbrățișări de mare cât de curând 🙂

  2. Evergreen, mari si oceane sunt la tot pasul; io sunt comoda, ca nu ma duc dupe ele 🙂

    LiaLia, Vera, mi-ati adus aminte de magnolia de pe strada Dumbrava Rosie. Io stiu de ea de la Vlad. Ia sa caut io. Cand gasex ce caut, o sa pui un PS la post. Poate ne mai scrie si Vlad despre alte strazi cu flori din mahalalele de Bucuresti.

    FanFan, se-ntelege 🙂

  3. Eu merg din copilarie, in fiecare an, in vizita la diverse magnolii, dar sint toate in cartierul de ambasade si bogatashi, strazile Paris, Rabat, Atena, Aleea Alexandru (Vulpache?), etc., in Dorobantzi. Dar ce spune LiaLia nu pare sa fie acolo. Si voiu sa aflu, merci de intzelelegere.

  4. Vera, străzile cu nume de doctori din spate de la Elefterie (tot zonă de bogătani). Dar m-am speriat puțin acu vreo lună când am trecut prin zonă și am dat de multe clădiri noi și reci și impersonale, sper să mai găsesc acum magnoliile. Săptămâna viitoare fac o vizită, revin cu informații 🙂

  5. Ce de vremuri au trecut de atunci, Mădă. Poate nu pare, dar, trecând prin aceleaşi cartiere, an de an, încep să fie de nerecunoscut. Sunt condamnate, asta e sigur. Clădirile reci şi impersonale de care zice LiaLia au invadat şi cartierul cu nume de capitale, şi propriul meu cartier, tot. Însă tot mă bucur că vin acasă.

  6. LiaLia, Mada, vlad – multzumesc mult. Om m-am facut. Pe unele de pe lista voastra le stiu, cum ar fi cele de pe coltzul de pe Dacia; si sint magnolii si pe coltzul de vis-a-vis.
    Cele mai frumoase pe care le stiu eu sint pe Aleea Alexandru, aproape vis-a-vis de Restaurantul Select, intr-o curte bizara, in fatza unei case foarte frumoasa, de linga reprezentantza poloneza.
    Sint doua magnolii mici si in curtea Ministerului de Externe si erau niste magnolii superbe in piatza Revolutziei, unde e acum statuia lui Coposu si oroarea cu tzeapa.
    Cind o sa fiu eu regina lumii, pe linga alte rigori pe care o sa le impun (nu oricine are drept de vot si drept la progenitura, caci va fi pe baza de anumite – foarte clare – caracteristici obligatorii), o sa introduc si nishte pedepse EXEMPLARE acelora care taie pomi, in special magnolii. Don’t fret: ceva cu mii de ore de munca in folosul comunitatzii, chestii civice, nu ghilotina sau flogging.

  7. mada, LiaLia, Vlad – Talk about serendipity. Sau, mai terestru, coincidentza. terminasem de scris commentul de mai sus si m-am uitat si pe mailuri. Aveam 2 de la cumnata mea, care locuieshte la Washington, D.C.
    Ma uit, dau sa leshin, suna telefonul. Ea. Dinsa in presoana. Sa imi zica una, alta si sa intrebe daca am vazut cum arata Washingtonul ieri.
    Etc.
    Si m-am gindit ca, daca noi, ashtia citziva, care compatimim impreuna pe tema magnolii si glicine, meritam sa impartzim si lucrurile frumoase. Asha ca aici sint pozele cu pricina.

  8. Despre magnoliile din curtea Academiei Romane ati scris? Eu le-am vazut anul trecut in aprilie…am incremenit de placere in fata curtii…
    Sunt de acord cu pedepsirea celor care taie copaci in Bucuresti. Am eu niste vecini pe care i-as pedepsi foarte aspru, dar are grija Cel de Sus de ei, sunt sigura!
    Sarbatori frumoase!

Leave a comment